ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

اپل از تامین‌کنندگان خود می‌خواهد از عبارت «ساخت تایوان» استفاده نکنند

با وجود تنش‌های بین کشورهای چین و تایوان، اپل، از تامین‌کنندگان تایوانی خود خواسته از برچسب «ساخت تایوان» استفاده نکنند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

به دنبال تشدید تنش‌ها بین چین و تایوان و البته سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، اپل از تامین‌کنندگان مستقر در این کشور خواسته تا برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، روی محصولات خود برچسب «تولید تایوان، چین» یا «چین تایپه» را درج کنند.

طبق گزارش Nikkei، غول فناوری کوپرتینویی از تولیدکنندگان مستقر در تایوان خود خواسته است که قطعاتی که به سرزمین چین ارسال می‌کنند، به عنوان ساخت «چین تایپه» یا «تایوان، چین» برچسب‌گذاری کنند. این هشدار به منظور پیروی از یک قانون قدیمی گرفته شده که البته قبلا اجرا نمی‌شد و کالاهای وارداتی را ملزم می‌کند تا نشان دهند که این جزیره (تایوان) بخشی از جمهوری خلق چین محسوب می‌شود.

اپل

جلوگیری از تاخیر در عرضه محصولات اپل

با وجود این قانون و البته تنش‌های بین دو کشور، استفاده از عبارت «ساخت تایوان» می‌تواند منجر به تاخیر، جریمه و حتی رد محصولات شود. نکته قابل‌توجه اینکه تایوان قوانین خاص خود را برای برچسب‌گذاری محصولات دارد و در آن‌ها باید «تایوان» یا «جمهوری چین» به عنوان مبدا (تولیدکننده) ذکر شود.

اپل هنوز نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده است. کوپرتینویی‌ها و بسیاری دیگر از غول‌های فناوری آمریکایی روابط پیچیده‌ای با چین دارند. اگر این گزارش درست باشد، این اولین باری نیست که اپل به دنبال راضی کردن حزب کمونیست چین است. در سال 2019 نیز این شرکت، همزمان با اعتراضات طرفدار دموکراسی هنگ کنگ، ایموچی پرچم تایوان را از iOS حذف کرده بود. علاوه بر این، اپل در زمستان سال گذشته با معرفی نسخه ویژه ایرپاد پرو به استقبال سال نو چینی رفته بود.

در این مثال، با توجه به اینکه عدم پیروی از این قانون می‌تواند باعث تاخیر در عرضه گوشی‌های سری آیفون 14 شود، به نظر می‌رسد اپل چاره‌ای جز پیروی از آن نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی