ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیجی‌تک؛ ناتینگ فون می‌تواند موفق شود؟

ناتینگ فون

داستان برندهای جدید موبایل کمی پیچیده شده است. برندهایی نظیر اسنشال فون با رهبری اندی روبین، وان‌پلاس با رهبری پیشین کارل پی و اکنون ناتینگ فون نوزاد تازه متولد موسس وان‌پلاس همگی یک داستان را روایت می‌کنند: از بین بردن یک‌نواختی در دنیای موبایل و حتی بازآفرینی چرخ. آیا ناتینگ فون در این دریای بی‌رحم که روی خوشی به برند‌های جدید موبایل نشان نمی‌دهد، موفق می‌شود؟

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

ناتینگ فون تازه نفس وارد بازار موبایل شده تا بتواند کمی طراحی گوشی‌ها را از این فضای کسالت‌بار بیرون بیاورد و شاید کمی جنون به آن تزریق کند. اما در همین مرحله اول دچار مشکل شده و از طراحی آیفون دوازدهی استفاده کرده که امتحان خود را پس داده و در سال گذشته لقب پرفروش‌ترین گوشی موبایل را دریافت کرده.

ناتینگ فون در اصل همان طراحی آیفون ۱۲ را برداشته و صرفا قاب شفافی روی آن انداخته تا به نوعی زبان طراحی خود را قالب‌تر نشان دهد. پشت این قاب شیشه‌ای شفاف، سیستم روشنایی گلیف را داریم که بی‌شباهت به لوگوی اپل هم نیست.

ناتینگ فون

این سیستم به کاربر اجازه می‌ده تا برای هر نوتیفیکیشن یک الگوی نوری مشخص طراحی کند تا زمانی که گوشی روی میز است، با نگاه به این الگوی‌های نوری بتوانید شخص یا اپلیکیشن ارسال کننده پیام را تشخیص دهید.

رابط کاربری ناتینگ فون یا همان «Nothing OS» هم طراحی رترویی دارد که طرفداران بی‌شماری پیدا کرده. این رابط کابری ساده و پر از ویژگی‌های ریز و درشتی است که تجربه کاربری شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به شرط این که بتوانید آن‌ها را برای مدت طولانی تحمل کنید.

ناتینگ فون

مشکلی که ناتینگ فون با آن دست و پنجه نرم می‌کند، امید داشتن به طراحی و جنبه ظاهری دیوایس است و نه سخت‌افزار یا آن فاکتور تعیین کننده که به هدف این کمپانی بدل شده است. اگر سیستم نوری گلیف، رابط کابری نقطه‌محور و قاب شیشه‌ای شفاف این گوشی را حدف کنیم، با یک گوشی میان‌رده اندرویدی طرف هستیم که سخت‌افزار متوسط را با دو دوربین اصلی و اولترا واید و یک نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتزی در یک ساندویچ آلومنیوینم و شیشه جفت کرده و چیز جدیدی برای ارائه ندارد.

همه این دلایل در کنار مارکتینگ عجیب، عدم حضور در رقابتی‌ترین بازار دنیای یعنی آمریکا و قیمت‌گذاری نامتعارف باعث می‌شود نتوان چندان به آینده این ماجراجویی جدید کارل پی امیدوار شد. دلایل بیشتر و برهان‌های منطقی‌تر را می‌توانید در ویدیوی دیجی‌تک فوق تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pars
    pars | ۲۵ آبان ۱۴۰۱

    نظر من هم همینه این شرکت به هیچ جا نمیرسه و هیچ برتری نسبت به بقیه نداره و دیر یا زود از بین میره و حتی تو نام گذاری شرکتش هم خراب کرده چه برسه به باقی موارد ...

  • SaeedPooyanfar
    SaeedPooyanfar | ۲۷ مرداد ۱۴۰۱

    با نظر نویسنده این پست کاملا مخالفم، توضیح میدم الان چرا :
    این آقا یکی از اعضای خفن تو OnePlus بوده که اومده Nothing رو زده
    با رفتن ایشون ، OnePlus با Oppo کاملا ادغام شد
    اپو هم اومد تو اولین کار بهترین آپشن وان پلاس یعنی رام اکسیژن رو نابود کرد!
    الان فقط از OxygenOS یه اسم مونده و کاملا تبدیل شده به ColorOS
    الان رابط کاربری Nothing بخاطر نزدیک بودن به اندروید خالص نظر خیلی از کاربران OnePlus رو به خودش جلب کرده
    و به همین علت به نظر من Nothing به زودی رشد میکنه و حتی جای OnePlus رو هم میگیره!
    رشد میکنه و میترکونه.
    این خط و این نشون!

  • حسین طاهری
    حسین طاهری | ۲۱ مرداد ۱۴۰۱

    به به آقا کورش چند ماهی نبودید دلمون برا استاد تنگ شده بود😉

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.