ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نحوه نصب برنامه در آیفون
آموزش

چگونه روی آیفون و آیپد برنامه نصب کنیم؟

در این مطلب به نحوه نصب برنامه‌ها از طریق اپ استور روی آیفون و آیپد می‌پردازیم.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

اگر از کاربران جدید آیفون یا آیپد باشید، ممکن است در ابتدا کمی پیرامون نصب اپلیکیشن‌ها روی دستگاه‌های اپل سردرگم شوید. خوشبختانه نحوه نصب برنامه در آیفون به لطف اپ استور بسیار ساده است و در طی چند قدم می‌توان اقدام به دریافت و نصب عناوین دلخواه نمود. در ادامه به آموزش انجام این کار خواهیم پرداخت.

نحوه نصب برنامه در آیفون

پیش از شروع کار باید بدانید که جهت استفاده از اغلب سرویس‌ها و خدمات روی آیفون و آیپد، به یک اپل آی‌دی نیاز خواهید داشت. اگر پیش از این اقدام به ساخت اپل آی‌دی نکرده باشید، می‌توانید از طریق راهنمای «آموزش ساخت اپل آی دی با ۳ روش، بدون نیاز به خرید شماره مجازی» یک حساب برای خود ایجاد کنید. در صورتی که علاقه دارید اطلاعات بیشتری درباره اپل آی‌دی بدست بیاورید به سراغ مطلب «هرچه آنچه باید درباره اپل آیدی و کاربردهای آن بدانید» بروید.

۱. در قدم اول جهت نصب برنامه در آیفون باید وارد اپ استور شوید. اپ استور با آیکن آبی رنگ مشابه تصویر زیر در میان لیست اپلیکیشن‌ها قابل مشاهده است. در صورتی که نتوانستید آن را در هوم اسکرین دستگاه پیدا کنید، می‌توانید با مراجعه به App Library به آن دسترسی داشته باشید.

نحوه نصب برنامه در آیفون

۲. پس از ورود به اپ استور، به تب Search که با آیکن ذره‌بین قابل مشاهده است، مراجعه نمایید. در ادامه نوار جستجو ک در بالای صفحه قرار گرفته است را لمس کنید. سپس نام اپلیکیشن مورد نظر را در این قسمت تایپ کرده و روی کلید Search در گوشه پایینی کیبورد بزنید.

نحوه نصب برنامه در آیفون

۳. اکنون عناوین نزدیک به عبارت مورد جستجو نمایش داده خواهند شد. برای ادامه کار تنها کافی است تا روی نام یا آیکن اپلیکیشن مورد نظر بزنید تا به صفحه مربوط به آن وارد شوید.

۴. در صفحه اختصاصی هر برنامه می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره آن از جمله قیمت (در صورت پولی بودن)، اسکرین شات‌ها و توضیحات را مشاهده نمایید. همچنین نظرات و امتیازات کاربران دیگر می‌تواند معیار مناسبی برای یافتن عناوین محبوب باشد.

۵. اگر از نصب برنامه در آیفون اطمینان دارید، می‌توانید روی کلید Get در بالای صفحه بزنید تا فرایند دریافت آن شروع شود. توجه داشته باشید که این کلید تنها برای اپ‌های رایگان فعال است و در صورتی که نیاز به پرداخت هزینه وجود داشته باشید، نمی‌توانید آن را مشاهده کنید.

نحوه نصب برنامه در آیفون

۶. با توجه به تنظیمات امنیتی دستگاه ممکن است برای ادامه کار نیاز به وارد کردن دوباره رمز عبور اپل آی‌دی خود داشته باشید. اگر رمز عبور حساب کاربری خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید از راهنمای «چگونه رمز عبور اپل آیدی را ریست کنیم؟» بهره بگیرید. در برخی موارد ممکن است نیازی به وارد کردن رمز عبور وجود نداشته باشد و احراز هویت کاربر از طریق تاچ آی‌دی یا فیس آی‌دی صورت بگیرد.

نحوه نصب برنامه در آیفون

۷. پس از به اتمام رسیدن فراین دانلود برنامه، کلید Get به کلید Open تبدیل خواهد شد که با لمس آن می‌توانید اپلیکیشن جدید را اجرا کنید. همچنین می‌توانید از طریق آیکن اپ در میان لیست برنامه‌های خود نیز به آن دسترسی داشته باشید.

نحوه نصب برنامه در آیفون

نصب مجدد اپلیکیشن‌های حذف شده

در برخی موارد ممکن است کاربر اقدام به خریداری یک برنامه کند، اما به هر دلیلی آن را از دستگاه خود حذف نماید یا به سراغ یک دستگاه جدید برود. در چنین شرایطی می‌توان دوباره اقدام به نصب برنامه در آیفون نمود که با طی کردن مراحل زیر قابل انجام است.

۱. مطابق توضیحات گفته شده در قسمت قبلی، در آیفون یا آیپد خود وارد اپ استور شوید.

۲. روی تصویر پروفایل کاربری خود در گوشه صفحه بزنید.

نحوه نصب برنامه در آیفون

۳. در قسمت بالایی صفحه، به قسمت Purchased وارد شوید.

نحوه نصب برنامه در آیفون

۴. اکنون تب Not on this iPhone را انتخاب کنید. حالا می‌توانید لیستی از برنامه‌هایی در گذشته دانلود کرده‌اید، اما در حال حاضر روی دستگاه فعلی نصب نشده‌اند را مشاهده نمایید. ترتیب نمایش آن‌ها نیز از جدیدترین موارد دانلود شده است.

نحوه نصب برنامه در آیفون

۵. برای نصب مجدد یک برنامه روی آیفون یا آیپد خود تنها کافی است تا روی آیکن دانلود در مقابل آن (مشابه تصویر زیر) بزنید تا فرایند دریافت و نصب آن شروع شود.


سوالات متداول درباره نصب اپلیکیشن روی آیفون

نحوه نصب برنامه در آیفون چگونه است؟

صاحبان آیفون و آیپد می‌توانند از طریق اپ استور اقدام به دانلود و نصب برنامه‌های دلخواه روی دستگاه نمایند.

آیا برای نصب برنامه در آیفون پیش نیاز خاصی لازم است؟

جهت استفاده از اغلب سرویس‌های اپل مثل اپ استور در آیفون و آیپد به یک اپل آی‌دی (حساب کاربری اپل) نیاز خواهید داشت.

آیا امکان نصب مجدد برنامه‌های دانلود شده در گذشته روی آیفون وجود دارد؟

بله؛ با مراجعه به قسمت Purchased در اپ استور می‌توانید برنامه‌هایی که در گذشته دانلود و حذف کرده‌اید را دوباره نصب نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی