ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

وارث سامسونگ با دریافت عفو ریاست جمهوری، می‌تواند به کار خود ادامه دهد

لی جائه-یونگ، دو سال قبل به دلیل رشوه دادن به 2.5 سال زندان محکوم شده بود و اکنون عفو ریاست جمهوری دریافت کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

لی جائه-یونگ، وارث و رئیس هیئت مدیره سامسونگ که به جرم رشوه دادن به 2.5 سال زندان محکوم شده بود، مورد عفو «یون سوک یول» رئیس جمهور کره‌جنوبی قرار گرفت. طبق گزارش‌های موجود، جائه-یونگ در 15 آگوست (24 مرداد) آزاد خواهد شد و نوه بنیانگذار سامسونگ می‌تواند یکبار دیگر رهبری این شرکت را در دست بگیرد.

البته این عفو تا حد زیادی نمادین است و لی پس از گذراندن 18 ماه در حبس به دلیل رشوه دادن، با دریافت حکم عفو مشروط از زندان آزاد شده بود.

سامسونگ

با این حال، همانطور که در گزارش‌های مختلف از جمله بلومبرگ توضیح داده شده، با وجود این عفو، لی می‌تواند فعالیت‌های تجاری را با محدودیت‌های قانونی بسیار کمتری انجام دهد و این امر در آینده می‌تواند باعث سرمایه‌گذاری‌های بسیار بزرگی برای سامسونگ، به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های موبایل شود.

آزادی وارث سامسونگ با هدف غلبه بر بحران اقتصادی

دولت کره جنوبی در بیانیه‌ای که توسط فایننشال تایمز گزارش شده است، گفت:

«در تلاش برای غلبه بر بحران اقتصادی، لی جائه-یونگ، نایب رئیس سامسونگ الکترونیکس که مدت حبس تعلیقی او اخیرا به پایان رسیده است، دوباره به خدمت بازگردانده می‌شود.»

سامسونگ

علاوه بر دولت کره جنوبی، هان دونگ هون، وزیر دادگستری نیز در یک نشست خبری گفت:

«با نیاز فوری که برای غلبه بر بحران اقتصادی ملی وجود دارد، ما رهبران اقتصادی که از طریق سرمایه‌گذاری فعال در حوزه فناوری ایجاد شغل باعث رشد ملی می‌شوند انتخاب می‌کنیم تا مورد عفو قرار گیرند.»

لی ابتدا در سال 2017 به دلیل رشوه دادن به مقامات دولتی، به پنج سال زندان محکوم شده بود. هرچند او پس از یک سال بازداشت آزاد شد، اما دادگاه عالی کره جنوبی در ادامه با این تصمیم مخالف کرد و دستور داد که حکم یک بار دیگر اجرا شود.

سپس او در محاکمه مجدد خود که اوایل سال 2021 انجام شد، به دو سال و نیم زندان محکوم شد و نیم سال بعد دوباره از زندان آزاد شد. اکنون با وجود عفو ریاست جمهوری، لی دیگر هیچ نگرانی درباره انجام دوباره این حکم‌ها ندارد.

همچنین پدر او، «لی کون-هی» نیز تاکنون به فساد و فرار مالیاتی محکوم شده و دوبار در سال‌های 1996 و 2008 عفو ریاست جمهوری را دریافت کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی