ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار تازه در خصوص گوشی تاشوی اوپو و زیر مجموعه‌اش
تکنولوژی

اوپو و وان پلاس با توسعه گوشی‌های تاشو جدید، به جنگ سامسونگ می‌روند

گویا اوپو قصد دارد به شکل جدی در بازار گوشی‌های تاشو برای سامسونگ عرض اندام کند.

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

نخستین گوشی تاشوی اوپو یعنی فایند N مورد استقبال کاربران قرار گرفت اما متاسفانه به شکل رسمی از بازار چین خارج نشد. اما حالا شایعات می‌گویند که این کمپانی روی دو گوشی تاشو برای بازار جهانی کار می‌کند و البته وان پلاس هم مشغول توسعه موبایل فولد است تا رقابت چینی‌ها با سامسونگ جدی‌تر از گذشته شود.

با استناد به منبع شناخته‌ دنیای فناوری، Yogesh Brar ظاهرا اوپو قصد دارد طی هفته‌های آتی نه یک عدد بلکه 2 گوشی هوشمند تاشو را روانه بازارهای بین‌المللی کند. از قرار معلوم این دو گوشی برخلاف فایند N احتمالا با نام‌های فایند N فولد و فایند N فلیپ شناخته خواهند شد چراکه نام‌های مذکور اخیرا در موسسه مالکیت فکری اروپا به عنوان اسامی تجاری ثبت شده‌اند.

گفتنی است پسوند‌های فولد و فلیپ به خوبی بیانگر آن هستند که اوپو تا حد امکان در پی تقلید سیاست‌های سامسونگ در حوزه گوشی‌های هوشمند تاشو است. البته همچنان مشخص نیست که فایند N فولد زبان طراحی کامپکت فایند N را حفظ خواهد کرد یا اینکه بیشتر به گلکسی زد فولد 4 سامسونگ شباهت خواهد داشت.

اخبار تازه در خصوص گوشی تاشوی اوپو و زیر مجموعه‌اش

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن هستند که هر دو مدل مذکور اوپو مانند محصولات سامسونگ به آخرین و برترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مجهز خواهند بود. در حالی که فایند N در بازار چین قیمت بسیار مناسبی داشت اما مشخص نیست که این استراتژی در عرضه جهانی دو مدل دیگر هم تکرار شود یا خیر.  

وان پلاس هم روی گوشی تاشو کار می‌کند

از قرار معلوم برند زیر مجموعه اوپو یعنی وان‌پلاس نیز در پی ورود به بازار گوشی‌های هوشمند تاشو است زیرا «پیت لائو»، مدیرعامل این برند به تازگی تصاویر جدیدی را از لولای گوشی وان‌پلاس فولد به اشتراک گذاشته است که در ادامه می‌بینید.

البته باید گفت این لولای مذکور مشخصا شباهت بسیاری به لولای مورد استفاده در گوشی تاشوی اوپو یعنی فایند N دارد.

اخبار تازه در خصوص گوشی تاشوی اوپو و زیر مجموعه‌اش
لولای وان پلاس فولد

با توجه به همکاری تنگانگ میان اوپو و وان‌پلاس در حوزه‌های طراحی و نرم‌افزار، انتظار می‌رود نخستین گوشی تاشوی وان‌پلاس یک نسخه تغییر نام یافته از فایند N اوپو باشد که به جای سیستم عامل ColorOS از OxygenOS بهره‌مند خواهد بود. گمان‌ می‌رود وان‌پلاس فولد در سال 2023 روانه بازار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی