ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

همکاری مرسدس بنز و یونیتی برای توسعه سیستم اینفوتینمنت سه بعدی خودرو

مرسدس بنز اینفوتینمنت سیستم اینفوتینمنت مرسدس بنز که از آن با نام MBUX یاد می‌شود، یکی از پیشرفته‌ترین‌ها به شمار می‌رود.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

سیستم اینفوتینمنت مرسدس بنز که از آن با نام MBUX یاد می‌شود، یکی از پیشرفته‌ترین‌ها به شمار می‌رود. اما این کمپانی آلمانی اعلام کرده برای خودروهای مدل 2024 از یک سیستم‌ اینفوتینمنت جدیدتر و نوین‌تر استفاده خواهد کرد. این سیستم با همکاری شرکت Unity Technologies در حال توسعه بوده و MB.OS نام دارد و براساس اطلاعات اولیه قرار است بر اساس گرافیک های سه بعدی نمایش داده شود.

مرسدس بنز

شاید بدانید شرکت Unity Technologies در حوزه پلتفرم‌های سه‌بعدی مشغول به فعالیت بوده و تخصص بالایی در این زمینه دارد. در توصیف تخصص و جایگاه Unity Technologies همین بس که حدود 70 درصد از بازی‌های موبایلی از پلتفرم آن استفاده می‌کنند و به احتمال زیاد لوگوی این شرکت را در شروع یکی از بازی‌های مورد علاقه خود دیده‌اید.

در کنار بازی، Unity Technologies در زمینه واقعیت افزوده و مجازی نیز جزو پیشگامان است.

طراحان مرسدس بنز از پکیج نرم‌افزاری Unity Industrial Collection در طراحی اجزای گرافیکی سیستم اینفوتینمنت استفاده خواهند کرد. این پکیج دربردارنده تصویرسازی‌های سه‌بعدی پیچیده و جذاب است. به غیر از سیستم اینفوتینمنت این پکیج در ساخت گرافیک نمایشگر پشت فرمان و نمایشگر اختصاصی سرنشینان نیز به کار برده خواهد شد.

سیستم اینفوتینمنت جدید مرسدس بنز، تمامی خودروهای این کمپانی آلمانی را به فضای ابری با پشتیبانی از اینترنت اشیا متصل می‌کند. به گفته اشتوتگارتی‌ها، این ویژگی در چهار دسته قابلیت‌های جدیدی را به ارمغان خواهد آورد که عبارتند از: رانندگی خودکار، سرگرمی-اطلاع‌رسانی، بدنه و تجهیزات رفاهی.

مرسدس بنز

مگنوس استبرگ (Magnus Östberg) مدیر بخش نرم‌افزار مرسدس بنز هدف از توسعه سیستم اینفوتینمنت جدید را دستیابی به سه فاکتور کلیدی عنوان کرده است. شکل دادن رابط کاربری بر مبنای فلسفه یک برند لوکس، ایجاد رابطه دو طرفه با مشتری و یکپارچه‌سازی سبک زندگی دیجیتال کاربر با خودرو سه فاکتوری هستند که آقای استنبرگ به آنها اشاره کرده است.

اما نکته جالب اینکه سیستم عامل جدید مرسدس از قابلیت‌هایی مثل استریم صدا و تصویر و هماهنگی کامل با بازی‌ها و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان پشتیبانی می‌کند. علاوه‌بر این، این سیستم تجارب تازه‌ای مبتنی بر واقعیت افزوده و هوش مصنوعی برای راننده و سرنشینان رقم خواهد زد.

مرسدس بنز

گوشه‌ای از قابلیت‌های سیستم عامل جدید مرسدس بنز قبلا در کانسپت EQXX به نمایش گذاشته شده است. در این کانسپت روی گرافیک سه بعدی تمرکز شده و مسیریاب بصورت لحظه‌ای خیابان‌ها و ساختمان‌ها را به شکل سه‎‌بعدی نمایش می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی