ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

برف پاکن 4.4 میلیون تومانی جیپ معرفی شد

با وجود گرد و خاک یا گل روی شیشه، برف پاک‌کن نمی‌تواند عملکرد مناسبی ارائه دهد، جیپ این مشکل را حل کرده است.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

احتمالا شما هم تجربه کرده‌اید که هنگام وجود حجم بالایی از گرد و خاک یا گل روی شیشه، برف پاک‌کن نمی‌تواند به خوبی آن را تمیز کند. حتی در مواقعی استفاده از برف‌ پاک‌کن وضعیت را بدتر کرده و دیدن آن سوی شیشه دشوارتر می‌شود. چنین اتفاقی برای خودروهای شاسی‌بلند بیشتر می‌افتد، چرا که آنها با محیط‌های خاکی و گل آلود بیشتر سر و کار دارند. جیپ مستقیما به سراغ این مشکل رفته و برف پاک‌کن‌هایی مخصوص توسعه داده است. برف پاک کنی که 140 دلار (معادل حدود 4.4 میلیون تومان) قیمت دارد.

برف پاک‌ کن‌ جیپ توسط بخش Performance Parts ساخته شده است. این برف پاک‌ کن‌ها برای رانگلر و گلادیاتور مدل 2018 و جدیدتر از آن مناسب بوده و ناقابل 140 دلار قیمت دارند، یعنی چیزی در حدود 4.4 میلیون تومان!

جیپ

برف‌ پاک‌کن ابداعی جیپ از تیغه‌های پیشرفته‌تری سود می‌برد. هر کدام از این تیغه‌ها رو خود 12 حفره دارد. این حفره‌ها بسیار دقیقه هستند و با لیزر ایجاد شده‌اند. حفره‌های مذکور برای هدایت بهتر مایع شیشه پاک‌کن کاربرد دارند. جیپ ادعا می‌کند با اتکا به این حفره‌ها، در همان حرکت اول تیغه شیشه جلو کاملا تمیز می‌شود.

جیپ

با نصب برف پاک‌ کن‌های جدید، نیازی به نازل‌های مایع شیشه پاک‌کن نبوده و آنها باید از مدار خارج شوند. جیپ می‌گوید استفاده از این برف پاک‌کن‌ها باعث کاهش مصرف مایع شیشه‌شوی می‌شود.

جیپ

مارک بوساناک معاون ارشد بخش خدمات، قطعات و مشتریان موپار در آمریکای شمالی، با تمجید از عملکرد برف پاک کن‌های جدید جیپ گفته تیغه‌های این برف پاک‌ کن به سرعت دید به بیرون را باز می‌گردانند و مایع شیشه‌شوی را درست به همان جایی که لازم است منتقل می‌کنند.

جیپ

بد نیست اشاره کنیم برای مدل 2023 از رانگلر، جیپ تغییراتی جزئی اعمال کرده و آن را با دو رنگ جدید وارد بازار خواهد کرد. یکی از این رنگ‌ها Reign نام دارد و در حقیقت طیفی خاص از رنگ بنفش است. دیگری Earl که نامگذاری شده، طیفی روشن از رنگ خاکستری است.

جیپ رانگلر و گلادیاتور مدل 2023، به مدت محدود در نسخه Freedom Edition عرضه می‌شوند. این دو نسخه بطور استاندارد به چراغ‌های اصلی و مه‌شکن LED تجهیز شده و دارای ریل‌های محافظ کف از صخره‌ها و سپر جلوی فولادی هستند. روی این سپر محل مخصوص نصب رینچ تعبیه شده است. از نظر می‌توان به ویژگی‌هایی مثل لبه‌های گلگیر همرنگ با بدنه، قطعات مشکی، نشان اسکار مایک و پرچم آمریکا اشاره کرد. در داخل کابین هم از روکش چرمی با دوخت مشکی استفاده شده است.

نسخه Freedom Edition طبیعتا گران‌تر بوده و برای خرید آن باید 3,295 دلار بیشتر پرداخت کرد. جیپ اعلام کرده با فروش هر دستگاه از این نسخه، 250 دلار به یک موسسه خیریه اعطا می‌کند. تحویل رانگلر و گلادیاتور نسخه Freedom Edition از ماه نوامبر آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی