ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش سالانه تریبون: رمزارز بیشترین تبلیغات در رسانه‌ها را به خود اختصاص داد

گزارش تریبون نشان می‌دهد شرکت‌های فعال حوزه رمزارز در سال ۱۴۰۰ بیشترین هزینه را برای انتشار رپورتاژ آگهی در رسانه‌ها داشتند.

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۵

گزارش عملکرد سالانه تریبون، پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و ابزارهای هوشمند سئو بیانگر آن است که کسب و کارهای ارز دیجیتال بیشترین بودجه در انتشار رپورتاژ آگهی در سال 1400 را به خود اختصاص داده‌اند ورتبه بعدی هم به فروشگا‌ه‌های اینترنتی و خودرو در رتبه دوم و سوم رسیده است.

تریبون با انتشار گزارش سالانه خود به تحلیل و بررسی جریان ارتباط کاری خود به عنوان منتشر کننده تبلیغات با کسب‌وکارها پرداخته است. این ارتباط بیانگر آن است که کسب‌وکارهای حوزه رمزارز بیشترین هزینه را برای تبلیغات کرده‌اند. از طرفی با توجه به این رشد تعداد کاربران تریبون هم در سال 1400 دو برابر شده است.

از محصولات سئو تا آژانس روابط عمومی

مینا ملکی، مدیر اجرایی تریبون، در نشست رونمایی از گزارش سالانه این مجموعه با اشاره به اینکه تریبون راه اندازی آژانس روابط عمومی را در راستای نیاز مشتریان خود اجرا کرده از توسعه و بهبود محصولات تریبون ار سال‌های قبل خبر داد.

مدیر اجرایی تریبون در پاسخ به پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه روند کاری تریبون بر چه اساسی برای سال آینده تنظیم شده است، گفت: «محصولات مختلفی را بر اساس درخواست‌ و نیاز کاربرانمان توسعه دادیم. به این معنی که کاربران درخواست‌هایی در راستای رپورتاژ آگهی، محتوا، بک لینک و سئو داشتند که ما این محصولات را توسعه دادیم.»

ملکی در ادامه توضیحات خود با تاکید بر اینکه در حال حاضر احساس می‌کنیم نیاز به تمرکز بر همان محصولات قبلی و بهبود آنهاست، گفت: «در ادامه محصولی که احساس می‌کنیم جای خالی آن بیشتر احساس می‌شود را مورد توجه قرار دادیم که این محصول، آژانس روابط عمومی است.»

او با تاکید بر اینکه از محصولات توسعه داده شده در سال 1400 برای بهود شرایط آژانس روابط عمومی استفاده خواهد شد، گفت: «خلاء آژانس روابط عمومی به شدت احساس می‌شود که در حال حرکت به سمت توسعه آن هستیم.»

مدیر اجرایی تریبون در پاسخ به پرسش دیگر دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا تریبون قصد ورود به روند اینفلوئنسر مارکتینگ را دارد یا نه، گفت: «ماهمکاری‌های مشترکی در این زمینه داریم و دلیلی ندارد که چرخ را از اول اختراع کنیم. بنابراین با همکاری دوستان این همکاری را انجام می‌دهیم.»

به گفته او در شرایطی که یک کسب و کار قصد استفاده تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و جریان اینفلوئنسر مارکتینگ را دارد این امکان روی پنل ما فراهم شده است.

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، مسئله این است که شرایط تریبون برای تولید محتوا چیست و حالا که اعلام شده بیشترین تمرکز بر روی رمزارز بوده بسیاری از این موارد به پروژه‌های کلاه‌برداری منجر شده، این روند در تریبون چطور بررسی می‌شود؟

او در پاسخ به این پرسش دیجیاتو با تاکید بر اینکه تریبون به عنوان یک پلتفرم که ارتباط بین کسب‌وکار و رسانه را بقرار کرده عمل می‌کند، گفت: «چارچوب اولیه تائید محتوا از سمت تریبون مورد بررسی قرار می‌گیرد. این در حالی است که جزئیات این روند توسط رسانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

ملکی با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها اساسا هیچ تبلیغاتی در حوزه ارز دیجیتال منتشر نمی‌کنند، گفت: «اما رسانه‌هایی که تخصص و عملکردشان در حوزه اقتصادی است مواردی مثل مجوز را بررسی می‌کنند و در صورت وجود موارد قانونی منتشر خواهد شد.»

مدیر اجرایی تریبون با اشاره به اینکه موارد دیگر به پروتکل‌های سطحی‌تر مثل روند نگارش مربوط می‌شود، گفت: « البته همه این موارد به شکل جزئیات در پنل مشخص شده است. برای مثال حتی اینکه رسانه‌ای ارز دیجیتال منتشر می‌کند یا نه هم در پلتفرم آمده است.»

ملکی با اشاره به اینکه حجم محتوای بارگذاری شده به شکل روزانه بسیار بالاست به رصد QC اشاره کرد و گفت: «عناوین اصلی همیشه از طرف ما رصد میشود و نسبت به آن واکنش هم داریم. برای مثال یکی از محتواهای مربوط به تبلیغ ارز دیجیتال در عنوان خود را تنها صرافی تائید شده از طرف پلیس فتا اعلام کرده بود که با واکنش تریبون مواجه شد.»

به گفته او تریبون در مقابل محتوایی که منتشر می‌شود خود را مسئول می‌داند بنابراین به مواردی از این دست توجه ویژه‌ای دارد.

رمزارزها بیشترین هزینه رپورتاژ را می‌دهند

بر اساس گزارش عملکرد سالانه «تریبون»، کسب و کارهای ارز دیجیتال و بیت‌کوین بیشترین بودجه در انتشار رپورتاژ آگهی در سال ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن فروشگا‌ه‌های اینترنتی و خودرو در رتبه دوم و سوم قرار دارند. این موضوع بیانگر اقبال قابل توجه مردم نسبت به ارزهای دیجیتال و تبدیل شدن آن به یک روند در تبلیغات است.

کمترین بودجه‌ای هم که کسب‌وکارها به تبلیغات اختصاص داده‌اند مربوط به حوزه دارو و مکمل است. بعد از ارز دیحیتال هم بیشترین بودجه به ترتیب به فروشگاه‌های اینترتی، خودرو و فناوری می‌رسد.

نمودار زیر هم نشان دهنده فاصله زمانی است که کسب‌وکارهای مختلف بر اساس آن اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی می‌کنند. بر این اساس جالب است که در حوزه‌های پزشکی و سلامت کسب‌وکارها هر روز اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی می‌کنند.

تریبون، پلتفرم توسعه تبلیغات

تریبون در گزارش سالانه‌اش خود را پلتفرم پیشگام انتشار رپورتاژ آگهی و ابزارهای هوشمند سئو معرفی کرده است. بر این اساس محصولات این پلتفرم همان طور که ملکی به آن اشاره کرد شامل رپورتاژ، بک لینک، لینک پرومکس، تولید محتوا و تبلیغات در پادکست می‌شود. نردبان هم البته ابزاری است که محتوا را رصد می‌کند.

بر اساس گزارش سالانه تریبون، تعداد رپورتاژ آگهی‌های منتشر شده در سال 1400 نسبت به سال 1399، 134درصد رشد کرده است و تعداد کل کسب و کارها تا پایان سال 1400 هم 123درصد رشد را تجربه کرده‌ است. این روند نشان از رشد و حرکت رو به پیشرفت تریبون دارد.

این رشد درمورد تعداد رسانه‌ها 70 درصد و همچنین درباره تعاداد کل کسب‌وکارها تا پایان سال 1400 عددی برابر با 123 درصد بوده است.

رشد دو برابری ورود کسب‌وکارها

در این گزارش سالانه، تریبون به انتشار آمار عضویت ماهانه کسب‌وکارها در تریبون پرداخته است. بر این اساس ماهانه عدد قابل توجهی نسبت به سال گذشته در جریان ورود به تریبون سرعت ایجاد شده و جالب آن است که شهریور ماه بیشترین میزان جذب در تریبون بوده است. نتیجه نهایی این روند هم آن است که در پایان سال 1400 تعداد کسب‌وکارهایی که به عضویت تریبون درآمده‌اند بیش از دوبرابر سال قبل شده است.

طبق گزارش تریبون یکشنبه و دوشنبه روزهای مورد علاقه کسب و کارها برای انتشار رپورتاژ آگهی‌هاست در صورتی که پرترافیک‌ترین روزهای هفته در وب‌سایت‌های نمایش دهنده شنبه و سه‌شنبه‌هاست.

رسانه‌های محبوب در هر حوزه کدام‌اند؟

تریبون در این گزارش، با تقسیم‌بندی حوزه‌های مختلف اقدام به معرفی رسانه‌های مورد اقبال هر حوزه هم کرده است. در این روند محبوب‌ترین رسانه حوزه فناوری و تکنولوژی دیجیاتو معرفی شده، اقتصادی و مالی تجارت نیوز و خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری الف.

این آمار بر اساس محبوبیت و جذابیتی است که کسب‌وکارها با توجه به آن یک رسانه را برای انتشار رپورتاژ خود انتخاب کرده‌اند.

بخش پایانی این گزارش هم به بررسی تعداد نیروی انسانی تریبون پرداخته. جالب است که تعداد نیروی انسانی در این مجموعه از سال 1397 تا سال 1400 رشد قابل توجهی داشته و در نهایت از 3 نفر به45 نفر رسیده است. نکته جالب توجه اینجاست که تعداد آقایان و خانم‌های تریبون برابر هستند اما 78 درصد مدیران و مدیران ارشد تریبون را زنان تشکیل می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی