ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل واچ
تکنولوژی

اپل برای اولین بار در ویتنام مک بوک پرو و اپل واچ تولید می‌کند

شیوع کرونا، جنگ تجاری و حالا افزایش دما و سهمیه‌بندی برق دلایل خوبی هستند تا اپل وابستگی‌اش به تولیدات چین را کاهش دهد. در همین راستا کوپرتینویی‌ها می‌خواهند برای اولین بار در ویتنام شروع به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

شیوع کرونا، جنگ تجاری و حالا افزایش دما و سهمیه‌بندی برق دلایل خوبی هستند تا اپل وابستگی‌اش به تولیدات چین را کاهش دهد. در همین راستا کوپرتینویی‌ها می‌خواهند برای اولین بار در ویتنام شروع به تولید مک بوک پرو و اپل واچ کنند.

در گذشته اپل خط تولید برخی مدل‌های آیپد را از چین به ویتنام منتقل کرده بود چرا که قرنطینه ناشی از شیوع کرونا در چین به تامین‌کنندگان این کمپانی ضربه زد و تولید محصولات را با مشکل مواجه کرد.

در کنار آیپد، کوپرتینویی‌ها در گذشته در ویتنام شروع به تولید ایرباد محبوب ایرپاد هم کرده بودند و حالا می‌خواهند محصولات بیشتری را در این کشور به تولید برسانند.

تولید مک بوک پرو و اپل واچ در ویتنام

طبق گزارش Nikkie Asia، اپل احتمالا شروع به تولید مک بوک پرو و اپل واچ در کشور ویتنام می‌کند و تامین‌کنندگان این کمپانی هم اکنون در حال تولید آزمایشی این محصولات هستند:

«ایرپاد، اپل واچ، هوم‌پاد و محصولات دیگر. اپل برنامه‌های بزرگی غیر از تولید آیفون برای ویتنام دارد. قطعات مک بوک نسبت به گذشته مدولارتر شده‌اند، بنابراین می‌توان راحت‌تر آن‌ها را خارج از چین تولید کرد. اما یکی دیگر از چالش‌ها، هزینه‌های تولید است.»

اگرچه طراحی مک بوک‌های جدید تولید آن‌ها را ساده‌تر می‌کند، اما همچنان فرایند تولید نیازمند زنجیره تامین گسترده‌ای است که هنوز در ویتنام وجود ندارد.

در کنار مک بوک، گفته شده که فاکسکان و Luxshare شروع به تولید آزمایشی اپل واچ در ویتنام کرده‌اند. اگرچه تولید این ساعت هوشمند به زنجیره تامین کوچک‌تری نیاز دارد، اما فرایند تولید آن بسیار دقیق‌ است و اگر ویتنام بتواند به چنین دقتی دست پیدا کند، یک موفقیت فوق‌العاده برای آن به حساب می‌آید.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که تنها اپل به دنبال کاهش وابستگی به چین نیست و اکثر غول‌های فناوری در چنین مسیری گام برمی‌دارند؛ مسیری که البته ناهمواری‌های زیادی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی