ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو وارداتی ارزان
خودرو

محصول 240 میلیونی نیسان؛ آشنایی با مگنایت، یکی از گزینه‌های واردات به ایران

این روزها خبر واردات خودروهای اقتصادی به کشور فضای بازار را کاملا تحت تاثیر قرار داده و نیسان مگنایت یکی از این همین خودروهاست.

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

این روزها خبر واردات خودروهای اقتصادی به کشور فضای بازار را کاملا تحت تاثیر قرار داده و گمانه‌زنی‌ها برای ورود ماشین‌های ارزان‌قیمت به کشور رونق گرفته است. در این میان صحبت از ورود خودروهای گوناگونی شده که قیمت آنها کمتر از ده هزار دلار است. در ادامه می‌خواهیم نیسان مگنایت را به شما معرفی کنیم. زیرا این خودرو یک کراس اوور اقتصادی جذاب با قیمت پایه حدود هفت هزار دلار است و به احتمال قوی یکی از گزینه‌های اصلی واردات به کشور محسوب می‌شود.

نیسان مگنایت 2022

معرفی نیسان مگنایت

نیسان مگنایت یک کراس اوور کوچک در حد و اندازه‌های سایپا کوییک است که در فهرست تولیدات کمپانی نیسان پایین‌تر از مدل کیکس قرار می‌گیرد. این خودرو در سال ۲۰۲۰ به عنوان کوچک‌ترین کراس اوور نیسان روانه بازار شد. پیش از آن قرار بود تا این محصول تحت برند داتسون در بازار هند و سایر کشورهای در حال توسعه عرضه شود اما تغییر استراتژی کمپانی نیسان در عرضه محصولات ارزان‌قیمت سبب پایان تولید محصولات با نشان داتسون شد و درنتیجه این محصول با لوگوی نیسان طی سال ۲۰۲۰ در بازار هند حضور پیدا کرد.

نیسان مگنایت

بررسی طراحی نیسان مگنایت

نیسان مگنایت با وجود آنکه جزو خودروهای اقتصادی تلقی می‌شود، اما ظاهری بسیار شیک و مدرن ارایه می‌دهد، به نحوی که اگر افراد عادی آن را ببیند، احتمالا تصور خواهند کرد که یک محصول نسبتا گران‌قیمت پیش رویشان قرار دارد. چین‌خوردگی‌ها، حجم پردازی‌ها و استفاده به جا از خطوط تندوتیز در بدنه این محصول سبب شده تا ظاهری کاملا امروزی و جوان‌پسند برای این کراس اوور کوچک اقتصادی پدید آورده شود.

 در نمای روبرو یک جلو پنجره بزرگ، چراغ‌های اخم‌آلود و نوارهای دیلایت نواری در جوانب سپر مشاهده می‌شود. نمای بغل به خوبی با خطوط برجسته تزیین شده تا حس و حال یک ماشین خوش استایل و مهیج‌تر را به بیننده القا کند. در نمای عقب نیز خوشبختانه برخلاف اکثر خودروهای چینی، این محصول ژاپنی-هندی از چراغ‌های دوتکه با طراحی پخته و دلنشین سود می‌برد. حضور اسپویلر سقفی در بالای شیشه عقب به همراه اعمال رنگ متمایز بر بخش‌هایی از ستون‌ها و تمام سقف، بر جنبه‌های هیجان‌انگیز طراحی ظاهری این خودرو افزوده است.

نیسان مگنایت خودرو وارداتی ارزان

 به ویژه در قیاس با خودروهای هم‌رده موجود در بازار ایران و حتی محصولات میان قیمت چینی، می‌شود گفت که نیسان مگنایت کت‌وشلواری کاملا برازنده به تن کرده که می‌تواند در رنج قیمتی خود بسیاری از مشتریان را مجذوب ساخته و از همگان دلبری کند. کافی است تا نگاهی به شمایل خودروهای زیر ۵۰۰ میلیون تومان بازار ایران بیندازید تا زیبایی و جذابیت مگنایت به عنوان یک خودروی اقتصادی در نظر شما دو چندان شود.

بررسی کابین

درون کابین نیسان مگنایت به اندازه طرح بیرونی این خودرو مدرن و منحصربه‌فرد به نظر نمی‌رسد. البته این سادگی برای یک خودروی اقتصادی زیر ۱۰ هزار دلار کاملا مورد انتظار است، اما با توجه به طرح زیبا و خوشایند بدنه این خودرو، شاید انتظارات بر این بود که نمای داخل مگنایت از جذابیت بیشتری برخوردار باشد.

به هر حال این نوع طراحی کابین برای یک محصول اقتصادی امروزی کاملا متناسب است و قطعا مشتریان نیز نباید انتظاری بیش از این داشته باشند. داشبورد پیچیدگی چندانی ندارد و با دریچه‌های تهویه شش ضلعی تزیین شده است. نمایشگر لمسی در قسمت وسط بیشتر شبیه یک تبلت به نظر می‌رسد و سایر دکمه‌ها و کلیدها نیز به فرم دایره در قسمت زیرین آن تعبیه شده‌اند.

 انصافا غربیلک فرمان خوش‌دست و جذاب است و در مجموع باید گفت که طراحی داخلی این کابین متناسب با همان سطح بودجه‌ای است که مشتری برای خرید آن صرف خواهد کرد. در بحث متریال کابین، مسلما انتظاری بالاتر از پلاستیک‌های خشک برای ساخت داشبورد و رودری‌های این خودرو نمی‌رود. حداقل امید است که نمونه‌های احتمالی وارداتی به کشور از لحاظ نوع پلاستیک به کار رفته در کابین، وضعیت بهتری داشته و دست کم بالاتر از محصولاتی مثل تندر۹۰، کوییک و... باشند.

فاصله بین محور چرخ‌های این خودروی کوچک چیزی حدود ۲۵۰۰ میلی‌متر است بنابراین نباید انتظار داشته باشید که صندلی‌های ردیف دوم کاملا جادار باشد. البته این توقع را داریم که افراد حاضر در صندلی‌های ردیف پشت نیسان مگنایت فضای بیشتری نسبت به محصولاتی مثل کوییک و پژو ۲۰۶ در اختیار داشته باشند و با راحتی بالاتری در این قسمت حضور پیدا کنند.

 ضمنا درون صندوق عقب این کراس اوور کوچک فضایی معادل ۳۳۶ لیتر، ویژه قرار دادن اسباب وسایل در نظر گرفته شده است. این رقم کمتر از محصولاتی مثل شاهین است اما نسبت به تیبا صندوقدار کمی بزرگتر است. جهت اطلاع صندوق عقب کوییک حدود ۲۲۵ لیتر گنجایش دارد.

مشخصات فنی نیسان مگنایت

کمپانی رنو نیسان دو نوع پیشرانه یک لیتری را برای مگنایت در نظر گرفته است. در این بین یک پیشرانه به سیستم مکش توربوشارژ مجهز است و دیگری از سامانه تنفس طبیعی بهره‌ می‌برد. موتور تنفس طبیعی نیسان مگنایت چیزی معادل ۷۱ اسب بخار قدرت و ۹۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

پیشرانه توربوشارژ نیز تا ۹۹ اسب بخارقدرت و گشتاور فوق‌العاده ۱۶۰ نیوتن‌متر را ارایه می‌دهد. گیربکس ۵ دنده دستی یا اتوماتیک CVT نیز واسطه بین موتور و محور چرخ‌های جلو خواهد بود. شتاب صفر تا صد نسخه توربو با گیربکس دستی نزدیک ۱۱.۵ ثانیه عنوان شده و در مدل اتوماتیک به حوالی ۱۲.۵ تا ۱۳ ثانیه می‌رسد. مصرف سوخت این مدل نیز حدود ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

نیسان مگنایت با موتورتنفس طبیعی نیز دارای شتاب 13 الی 14 ثانیه بوده و میزان مصرف سوخت آن به حوالی 5.2 تا 5.5 لیتر در 100 کیلومتر می‌رسد. این مدل حدود 939 کیلوگرم وزن دارد، در حالی که وزن نسخه توربو بین 1014 تا 1039 کیلوگرم است.

آپشن های رفاهی و ایمنی

نیسان مگنایت در قالب نسخه‌های متعددی به بازار هند عرضه شده است که هرکدام سطح آپشن‌های مختلفی را ارایه می‌دهند. جهت اطلاع باید عرض کنیم که نسخه پایه نیسان مگنایت از امکانات ایمنی حداقلی مثل دو کیسه هوا و ترمزهای ضد قفل ABS و EBD برخوردار هستند. بنابراین برخلاف برخی شایعات پیرامون عدم بهره‌مندی خودروهای ویژه هند از کیسه هوا و ترمز ضد قفل ABS و EBD، این خودرو در همه تیپ‌ها دارای این امکانات بوده و بنابراین از این حیث مشکلی جهت ورود به کشور ما نخواهد داشت.

ضمن آنکه نیسان مگنایت در تست موسسه گلوبال انکپ و آسیا انکپ موفق به دریافت چهار ستاره ایمنی شده است . با این حساب نیسان مگنایت خورویی نسبتا ایمن به حساب می‌آید و به احتمال قوی قادر به دریافت مجوزهای تردد و شماره‌گذاری از سوی مراجع ذیصلاح همچون سازمان استاندارد و پلیس راهنمایی و رانندگی کشورمان خواهد بود.

سایر امکانات نسخه‌های فول آپشن نیسان مگنایت در ادامه ذکر شده است: فرمان برقی ، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، پایش فشار باد تایرها، ایزوفیکس صندلی کودک، کنترل کشش و پایداری ، کنترل توقف خودرو در سربالایی ، تهویه اتوماتیک با دریچه‌های عقب، کروز کنترل ، دوربین عقب ، دوربین ۳۶۰، سنسور پارک عقب ، نمایشگر لمسی نویگیشن ، پورت usb ، شش بلندگو و...

سخن پایانی

نیسان مگنایت از سوی کمپانی رنو-نیسان هندوستان در بازار این کشور با رنج قیمتی ۷ تا ۱۳ هزار دلار (بدون احتساب مالیات و عوارض دولت) عرضه می‌شود. البته اکثر تیپ‌های این خودرو زیر ۱۰ هزار دلار قیمت دارند و کاملا مناسب حضور در کشورمان هستند.

این محصول اقتصادی تمامی ویژگی‌های حضور در بازار ایران را دارد و امید می‌رود بعد از ابلاغ آیین نامه واردات از سوی وزرات صمت، مجوز حضور در ایران با قیمت منطقی را کسب کند. حضور چنین محصولاتی که هم از ایمنی کافی برخوردار هستند و هم مصرف سوخت پایین، کیفیت ساخت مناسب و طراحی جذابی دارند، قطعا جان تازه‌ای به بازار ایران می‌بخشد و منفعت فراوانی به ملت و البته دولت خواهد رساند.

کاهش میزان مصرف سوخت و درنتیجه کاهش هزینه‌های دولت در اختصاص یارانه به این بخش، کاهش کسری بودجه دولت و درنتیجه تقلیل سطح تورم عمومی، تنها یکی از فواید واردات یا تولید خودروهای اقتصادی خوش‌قیمت برای دولت و ملت به حساب می‌آید. با این حساب امیدواریم که هر چه زودتر بحث ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو به کشور از سوی وزارت صنعت نهایی شود و محصولاتی مثل نیسان مگنایت با قیمتی منطقی به دست مشتریان ایرانی برسند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی