ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

استارتاپ بایتیکل سرمایه جذب کرد

بایتیکل یکی از استارتاپ‌های پرتفولیوی دیجی‌نکست، در راند دوم جذب سرمایه از یک سرمایه‌ گذار فرشته جذب سرمایه کرد.

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۵

بایتیکل یکی از استارتاپ‌های پرتفولیوی دیجی‌نکست، در راند دوم جذب سرمایه از یک سرمایه‌ گذار فرشته جذب سرمایه کرد.

بایتیکل، دستیار هوشمند آموزشی بازار رمز ارز، با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی فرصت یادگیری بدون ریسک را برای کاربران فراهم می‌کند. این مجموعه که از سال ۱۳۹۹ با سرمایه‌گذاری دیجی‌نکست در مرحله پیش بذری فعالیت خود را آغاز کرد و مرداد ۱۴۰۱ در راند دوم جذب سرمایه موفق شد از یک سرمایه‌گذار فرشته جذب سرمایه کند. مدیران این مجموعه اعلام کردند که سرمایه جذب شده صرف توسعه محصول و بازاریابی خواهد شد.

شرکت فناوری مالی هوشمند ثاقب با نام تجاری بایتیکل یک دستیار آموزش بازارهای مالی با استفاده از الگوریتم های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی است که در مرداد ۱۴۰۱ توانسته از یک سرمایه‌گذار فرشته برای راند دوم جذب سرمایه کند. این مجموعه که از سال ۱۳۹۸ با سرمایه‌گذاری دیجی‌نکست (مرکز نوآوری و سرمایه گذاری گروه دیجی کالا) به صورت جدی فعالیت خود را آغاز نمود؛ به تازه واردین و حتی فعالان بازار رمزارزها این امکان را می‌دهد تا در فضایی سالم و حرفه‌ای در لحظه و با داده‌های واقعی فعالیت در این بازار را تجربه کنند.این ابزار هوشمند کمک می‌کند که این افراد استراتژی‌های متناسب با شخصیت و اهداف خود را بشناسند و ریسک خود را برای حضور در بازار به حداقل ممکن برسانند.

استارتاپ بایتیکل

مجتبی صفری مدیرعامل این مجموعه عنوان کرد که در ابتدا کار خود را با ۲ نفر آغاز کردند و امروز با بیش از ۳۰ نفر به کارخود ادامه می‌دهد. وی در ادامه افزود: بایتیکل بر اساس یک نیاز شکل گرفت و این نیاز نشأت گرفته از خلا فضای آموزشی در ورود به بازارهای مالی است و این مجموعه توانسته با استفاده از هوش مصنوعی پاسخی مناسب به نیاز مخاطبان بدهد.کاربران در این پلتفرم می‌توانند با دیتای واقعی و اعتبار نامحدود برای تجربه معامله‌گری در بازار رمزارزها، سرمایه‌گذاری بدون ریسک را تجربه کنند.

مجتبی صفری در ادامه گفت: حجم بازار بین المللی رمزارزها در سال ۲۰۲۲ در جهان ۲ بیلیون دلار برآورد شده و طبق گزارش‌های منتشر شده، تعداد ایرانیان فعال در حوزه رمز ارزها ۱۲ میلیون نفر تخمین زده شده است. همچنین حجم معاملات روزانه بازار در ایران نیز به ۱۰ میلیون دلار میرسد که باعث جذابیت این بازار شده است. نکته قابل توجه این است که به دلیل عدم ثبات اقتصادی بازارهای سرمایه‌گذاری و وجود انتظارات تورمی، مردم بدون دانش و آگاهی وارد بازارهای مالی شده و به دلیل رفتارهای هیجانی، سرمایه زیادی را از دست می دهند. همچنین بایتیکل در نظر دارد با رفع موانع ورود بدون دانش کاربران به توسعه حجم این بازار و گسترش حضور کاربران ایرانی در این بازار کمک کند
طبق آمار اعلام شده ۹۰ درصد از سرمایه افرادی که ورودی هیجانی به بازار بورس داشته‌اند، از دست رفته است و این اتفاق بیش از پیش اهمیت کسب دانش و تجربه را قبل از ورود به هر بازار مالی نشان می دهد.

چشم انداز بایتیکل ورود به بازارهای مالی جدید بین المللی و به حداقل رساندن ریسک سرمایه‌گذاری در این بازارها است.

محمدرضا میرشمسی مدیرفنی این مجموعه گفت:
سرمایه جذب شده در این راند صرف توسعه محصول و بازاریابی خواهد شد و با توجه به عدم وجود نمونه مشابه داخلی و خارجی و پیچیدگی‌های موجود در این محصول راه‌های مختلف تست شدند و دقیق‌ترین و بهینه‌ترین آنها توسعه پیدا کردند و کاربران می‌توانند بزودی می‌توانند از نسخه‌های اندورید و iOS این محصول استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی