ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این سطل زباله روباتیکی هوشمند می‌تواند شیشه و پلاستیک را بازیافت کند

آژانس ملی علوم استرالیا از سطل زباله هوشمندی رونمایی کرد که قادر است زباله را در درون خود بازیافت کند.

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

آژانس ملی علوم استرالیا «CSIRO» با تولید یک سطل زباله هوشمند روباتیکی، از آخرین نوآوری‌های خود در زمینه بازیافت رونمایی کرد تا الهام‌بخش رهبرانی باشد که در تلاش برای مدیریت تغییرات آب و هوایی و پیامدهای آن در کشور خود هستند.

در ساخت این سطل زباله هوشمند، دانش‌آموزان مدرسه «Marrickville» به گروه تحقیقاتی دکتر «لری مارشال» پیوستند و نمونه اولیه را مورد آزمایش قرار دادند. این نمونه اولیه قادر است برخی مواد مانند شیشه را بازیافت کند.

این سطل زباله هوشمند که «Smart Bin» نام دارد، از فناوری‌ «IoT»، حسگر، هوش مصنوعی و طیف سنجی مادون قرمز برای مرتب‌سازی فلز و شیشه و همچنین مرتب‌سازی انواع خاصی از پلاستیک استفاده می‌کند. این سطل زباله با هدف بهبود نرخ بازیافت و کاهش آلودگی طراحی شده است - آمارها نشان می‌دهد ایالت «نیو ساوت ولز» استرالیا تنها 10 درصد از هشتصد هزار تن زباله پلاستیکی خود را بازیافت می‌کند.

مارشال که مدیر اجرایی CSIRO نیز می‌باشد، گفت: «نوآوری و همکاری برای توسعه اقتصاد و بهبود وضعیت محیط زیستی کشور استرالیا ضروری است.» دولت این کشور امیدوار است تا سال 2030 زباله‌های پلاستیکی وارد شده به محیط زیست استرالیا را تا 80 درصد کاهش دهد.

سطل زباله هوشمند

این نرخ چشمگیر برای کاهش نیاز به نوآوری داد - از درک پلاستیک در سطح مولکولی تا اختراع روش‌های برای استفاده بهینه، باریافت و تجاری‌سازی راه‌حل‌های جدید. مارشال ادامه داد: « سطل زباله هوشمند Smart Bin اکنون درحال ورود به بازار است و پیش‌بینی می‌شود که با استقبال خوبی روبرو شود.»

به باور منتقدان، فناوری به کار رفته منجر به توسعه جدیدترین فناوری‌ IoT و AI شده است. بدین ترتیب، این سطل می‌تواند فرآیند بازیافت را ساده‌تر کند و کارایی برای طبقه‌بندی و دسته‌بندی زباله را بهبود ببخشد. این سطل زباله هوشمند درحقیقت کمک می‌کند تا میزان تولید کربن به مراتب کاهش یابد.

این فناوری را می‌توان در مکان‌هایی مانند مراکز خرید، مدارس، سینماها، کافی‌شاپ‌ها و فرودگاه به کار گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی