ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپ
تکنولوژی

اسنپ‌چت توسعه پهپاد کوچک Pixy را متوقف کرد

شرکت اسنپ چت پس از اولویت‌بندی مجدد برنامه‌هایش، قصد دارد توسعه پهپادهای Pixy بیشتر را متوقف کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

طبق گزارش وال استریت ژورنال، شرکت اسنپ، توسعه پهپاد پرنده کوچک Pixy را متوقف کرده است. Pixy یک پهپاد بسیار کوچک 230 دلاری است که طبق گزارش‌های قبلی می‌تواند عکس و ویدیو سلفی بگیرد و آن‌ها را به برنامه اسنپ چت روی گوشی کاربران ارسال کند.

«ایوان اشپیگل» بنیانگذار و مدیرعامل اسنپ طی یک جلسه پرسش‌و‌پاسخ به کارکنان آن گفته است که این شرکت توسعه پهپادهای بیشتر پیکسی را متوقف کرده است. به گفته برخی گزارش‌ها، این تصمیم با توجه به اولویت‌بندی مجدد منابع شرکت گرفته شده است.

ادامه فروش پهپاد اسنپ تا زمان اتمام موجودی

اسنپ

با این حال، پهپاد Pixy همچنان در وب‌سایت Pixy.com قابل دسترس است و در بازارهای ایالات متحده و فرانسه تا زمانی که موجودی فعلی تمام نشده فروخته می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد که پس از اتمام موجودی فعلی، دستگاه‌های جدیدی از این پهپاد تولید و عرضه نخواهد شد.

نسخه 230 دلاری این دستگاه شامل یک باتری، بند حامل و کابل USB-C می‌شود. همچنین طبق وب‌سایت Pixy، با پرداخت 250 دلار می‌تواند دو باتری اضافی نیز دریافت کرد که هر کدام از آن‌ها 5 تا 8 پرواز را با استفاده از حالت‌های پرواز پیش‌فرض آن انجام می‌دهد.

اسنپ که در وب‌سایتش خود را به عنوان یک شرکت دوربین معرفی کرده، تاکنون چندین بار تلاش کرده تا به حوزه سخت‌افزار نیز وارد شود و به عنوان مثال، علاوه بر پهپاد پیکسی، عینک آفتابی مجهز به دوربینی به نام Spectacles را معرفی کرده بود.

اسنپ

با این حال، در شرایط فعلی، تجارت اصلی این شرکت یعنی تبلیغات نیز در حال شکست است. سهام اسنپ در سال جاری تقریبا سه چهام ارزش خود را از دست داده است، زیرا این شرکت با کاهش تقاضا برای پلتفرم تبلیغات خود مواجه شده و همچنین تغییرات حریم خصوصی اپل در سال 2021 کار را برای کسب‌‌وکار تبلیغات آن بسیار دشوار کرده است.

اسنپ در گزارش درآمد سه ماهه دوم خود اعلام کرد که بدون توجه به شرایط فعلی، از نتایج مالی خود راضی نیست. این شرکت همچنین اعلام کرد که قصد دارد به میزان قابل‌توجهی نرخ استخدام و نرخ رشد هزینه‌های عملیاتی خود را کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی