ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی هواوی واچ GT 3 پرو: زیبایی بیش از پیش

هواوی واچ GT 3 پرو جدیدترین ساعت هوشمند هواوی در بازار با طراحی خاص و زیباست.

نوشته شده ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰

هواوی واچ GT 3 پرو، ساعت هوشمند تازه‌وارد هواوی به بازار است که مانند دیگر ساعت‌های هوشمند جدید هواوی از سیستم عامل HarmonyOS استفاده می‌کند. این محصول نسخه‌ای پیشرفته‌تر از واچ GT 3 با کیفیت ساخت بالاتر، ویژگی‌های پیشرفته‌تر، ظاهری جدید و باتری بزرگ‌تر محسوب می‌شود. در ادامه این ساعت هوشمند را بررسی خواهیم کرد.

پیش از این مطالب بررسی تخصصی Huawei Watch GT 3 و تجربه استفاده طولانی‌مدت از آن را با شما در دیجیاتو با اشتراک گذاشتیم. هواوی چندی پیش از مدل پیشرفته‌تر این ساعت هوشمند با نام هواوی واچ GT 3 پرو رونمایی کرد که در بسیار از فاکتورها، مشابه با مدل قدیمی‌تر است؛ اما در عین حال ویژگی‌ها و ظاهر جدیدی دارد. حال می‌خواهیم به بررسی واچ GT 3 پرو بپردازیم تا ببینیم که چه تغییراتی در آن صورت گرفته و تا چه حد می‌تواند ساعت هوشمند خوبی باشد.

فهرست مشخصات هواوی واچ GT 3 پرو

  • عرضه شده در اندازه ۴٣ و ۴۶ میلی‌متری در بازار جهانی
  • نمایشگر ١.٣٢ اینچی با پنل امولد در مدل ۴٣ اینچی / ۱.۴۳ اینچی در مدل ۴۶ میلی‌متری با پنل امولد
  • سیستم عامل هارمونی او اس ۲.١ / سازگار با دستگاه‌های مجهز به اندروید، هارمونی او اس و iOS
  • شارژدهی با استفاده معمول ٧ روز / با استفاده سنگین ۴ روز
  • پشتیبانی از شارژ وایرلس
  • حافظه داخلی ۴ گیگابایتی
  • پایش بیش از ۱۰۰ فعالیت ورزشی
  • مقاومت تا عمق ٣۰ متری آب
  • عرضه شده در دو مدل با بدنه سرامیکی و تیتانیومی
  • وزن ۵۰ گرمی بدون بند در مدل ۴٣ میلی‌متری / وزن ۵۴ گرمی بدون بند در مدل ۴۶ میلی‌متری
  • سایر قابلیت‌ها: مجهز به GPS، پایش خواب، سنجش اشباع اکسیژن خون (SpO2)، تهیه نوار قلب (ECG)، حداکثر جذب اکسیژن (VO2Max)، ضربان قلب، مجهز به سنسورهای شتاب‌سنج،‌ ژیروسکوپ، قطب‌نما، فشار هوا،‌ دماسنج و نور سنج
  • قیمت حدود ١٣ میلیون تومان

ویدیوی بررسی هواوی واچ GT 3 پرو

تماشای ویدیوی بررسی

طراحی و سخت‌افزار

بررسی هواوی واچ GT 3 پرو

هواوی واچ GT 3 پرو در مدل‌های ۴٣ و ۴۶ میلی‌متری روانه بازار می‌شود. ما در دیجیاتو مدل ۴٣ میلی‌متری هواوی واچ GT 3 پرو را با بدنه سرامیکی در اختیار داریم که ظاهر متفاوتی با سایر مدل‌ها دارد. این مدل در کنار بهره‌مندی از بدنه سرامیکی و شیشه محافظ سفایر، دارای بند چرمی سفید رنگ است. البته هواوی یک بند سرامیکی با رنگ سفید و طلایی نیز برای واچ GT 3 پرو در نظر گرفته و در کل رنگ خاص این ساعت هوشمند، آن را به انتخابی جذاب برای بانوان تبدیل می‌کند. مدل ۴۶ میلی‌متری این ساعت سفید رنگ نیست و ظاهری شبیه به همان واچ GT 3 دارد. هواوی مدل بزرگ‌تر را در نسخه‌هایی با بند فلزی، چرمی و سیلیکونی نیز عرضه کرده است.

ظاهر مدل سرامیکی واچ GT 3 پرو نسبت به مدل‌های دیگر جذاب‌تر به نظر می‌رسد. در این مدل سرامیکی، بر خلاف واچ GT 3 دیگر خبری از خطوط نشانگر کوچک روی حاشیه نیست و دور نمایشگر با حاشیه‌ای سفید رنگ احاطه شده است. این موضوع ظاهری متفاوت و زیبایی را واچ GT 3 پرو می‌بخشد. دکمه‌های روی فریم این ساعت به حالت استیل ضد زنگ هستند که سبب شیک‌تر شدن آن می‌شوند. به دلیل استفاده از بدنه محکم‌تر وزن ساعت جدید هواوی به ۵۰ گرم افزایش یافته است که البته این موضوع همچنان کار کردن با آن را سخت نمی‌کند.

بررسی هواوی واچ GT 3 پرو

اندازه نمایشگر این ساعت هیچ تغییری نداشته و دقیقا از همان پنل نمایشگر با کیفیت ١.٣٢ اینچی امولد که در Watch GT 3 دیده بودیم استفاده شده است. در قاب پشتی نیز شاهد به‌کارگیری بلندگو هستیم که در برخی مواقع می‌تواند کارتان را راه بیندازد. تعبیه میکروفون نیز قابلیت مکالمه با این ساعت را در اختیار شما می‌گذارد. 

جالب این‌که هواوی Watch GT 3 تا عمق ۵۰ متری آب مقاومت داشت؛ اما بر اساس اعلام رسمی هواوی، مدل جدیدتر تنها تا عمق ٣۰ متری دوام می‌آورد که موضوع عجیبیست.

نرم‌افزار و تجربه کاربری

در حالی که هواوی Watch GT 3 از HarmonyOS 2.0 استفاده می‌کرد، مدل جدیدتر آن به نسخه ٢.١ این سیستم عامل تجهیز شده است. دقیقا مشخص نیست که نسخه جدید هارمونی OS چه ویژگی‌هایی را به ارمغان می‌آورد و هواوی خیلی در مورد جزئیات این آپدیت صحبت نمی‌کند. با این حال همان تجربه خوبی که از ساعت‌های هوشمند هواوی با HarmonyOS داشتیم را در این ساعت نیز به دست آوردیم.

هواوی به بهره‌مندی این ساعت از ۴ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرده، اما اعلام نشده که فضای حافظه رم آن چه مقدار است. با این وجود حتی در مدل قدیمی‌تر با ٣٢ مگابایت رم و به لطف HarmonyOS، شاهد هیچ لگ و کندی نبودیم. همین روند در مدل پرو تکرار شده و عملکرد ساعت هوشمند جدید هواوی رضایت‌بخش است.

مشکلات استفاده از هارمونی OS همچنان به قوت خود باقی هستند و باید با آن‌ها کنار بیایید. بنابراین اگر گوشی شما از برند هواوی نیست یا از رابط کاربری EMUI بهره‌مند نیست، باید قید استفاده از واچ فیس‌های متنوع این ساعت را بزنید؛ هرچند یک سری واچ فیس اختصاصی جالب برای آن در نظر گرفته شده‌اند. دسترسی به اپ‌های شخص ثالث هارمونی OS نیز فراهم نیست که با توجه به تنوع کم این اپ‌ها، شاید موضوع چندان مهمی هم نباشد.

واچ GT 3 پرو در بخش اتصالات نیز پیشرفت داشته و از بلوتوث 5.2 بهره می‌برد. این ساعت هواوی از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند، اما همچنان نمی‌توانید روی آن تایپ کنید. 

دقت و ویژگی‌های پایش سلامتی و پشتیبانی فعالیت‌های ورزشی در این ساعت هیچ تفاوتی با قبل نداشته است. بنابراین در بررسی هواوی Watch GT 3 که در ابتدای این مطلب به آن اشاره کردیم، می‌توانید جزئیات مربوط به این بخش را مطالعه کنید.

تنها مورد جدید و مهمی که به واچ GT 3 پرو اضافه شده، قابلیت تهیه نوار قلب یا همان ECG از کاربر است. هرچند هواوی هنوز این ویژگی را فعال‌سازی نکرده و احتمالا طی هفته‌های آینده شاهد فعال شدن آن از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری باشیم. در هر صورت این ساعت با استفاده از ویژگی مورد اشاره می‌تواند نوار قلب شما را تهیه کند تا بتوانید برای بررسی‌های سطحی، پزشک خود را در جریان بگذارید. با این حال نمی‌توان از نتایج قابلیت فوق برای تشخیص‌های پزشکی تخصصی و دقیق استفاده کرد.

باتری و شارژ

بررسی هواوی واچ GT 3 پرو

هواوی واچ GT 3 به لطف بهینگی بالایی که داشت، یکی از بهترین ساعت‌ها در بخش شارژدهی باتری محسوب می‌شد. واچ GT 3 پرو نیز همین وضعیت را دارد. هواوی ادعا می‌کند که شارژدهی باتری مدل ۴٣ میلی‌متری واچ GT 3 پرو که در اختیار داریم، در حالت معمول به همان ٧ روز می‌رسد؛ اما در حالت کارکرد سنگین تا ۴ روز می‌توانید از آن استفاده کنید.

طبق تجربه ما در دیجیاتو، شارژدهی باتری واچ GT 3 پرو مانند مدل قدیمی‌تر خوب بود و این گجت پوشیدنی توانست با یک بار شارژ نزدیک به یک هفته دوام بیاورد که در مقایسه با رقبا رقم خوبیست. در همین حین روشنایی روی حالت خودکار بود و قابلیت‌های پایش وضعیت سلامتی و ورزش نیز روی حالت خودکار بودند. البته باید در نظر داشته باشید که مدل ۴۶ میلی‌متری واچ GT 3 پرو با باتری بزرگ‌تر، حدود ٢ هفته دوام می‌آورد.

جمع‌بندی بررسی هواوی واچ GT 3 پرو

بررسی هواوی واچ GT 3 پرو

هواوی واچ GT 3 پرو آمده تا راه مدل پیشین خود را با قدرت و البته قیمت بیشتری ادامه دهد. هواوی عملکرد بسیار خوبی در مدل‌های اخیر ساعت هوشمند خود داشته و این روند، در Watch GT 3 پرو نیز تکرار شده است. در نتیجه اگر به ساعت هوشمند حرفه‌ای و شیک تازه‌واردی نیاز دارید، احتمالا این گجت پوشیدنی هواوی بتواند گزینه احتمالی مناسبی برایتان باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امید یاری
    امید یاری | ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

    هواوی دیگه بازی قیمت رو باخته بازی کیفیت و امکانات که بماند مگه طرفی که اینو بخره هواوی باز خفن باشه وگرنه با این پول یه تومنم کمتر میشه گلکسی واچ کلاسیک سامسونگ گرفت با همه امکانات و زیبایی

مطالب پیشنهادی