ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جت جنگی
علمی

آمریکا جت جنگی الکتریکی پیشرفته EC-37B را به نمایش گذاشت [تماشا کنید]

جت جنگی الکتریکی پیشرفته EC-37B نیروهای هوایی ایالات متحده، می‌تواند عملکرد سیستم‌ها و رادارهای ارتباطی دشمنان را مختل کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

نیروی هوایی ایالات متحده عکس‌های جدید و ویدیوی مختصری از نسل بعدی جت جنگی الکتریکی EC-37B Compass Call منتشر کرده که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

به گفته نیروی هوایی، جت جنگی EC-37B برای ایجاد اختلال در سیستم‌های ارتباطی و کنترل دشمن، رادارها و سیستم‌های ناوبری طراحی شده است. همچنین می‌تواند برای انواع دیگر حملات الکترونیک و ایجاد پارازیت مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این، با وجود عملکرد جمع‌آوری اطلاعات ثانویه خود می‌تواند انواع ساطع‌کننده‌های رادار هواپیما را شناسایی، ردیابی و موقعیت‌یابی کند.

نمایش جت جنگی الکتریکی پیشرفته EC-37B

این یکی از سه هواپیمای جنگی الکترونیکی اصلی ایالات متحده است که می‌تواند پدافند هوایی دشمن را در حین ایجاد اختلال در ارتباطات، رادار و اهداف فرماندهی و کنترل سرکوب کند.

اولین هواپیمای EC-37B Compass Call در پاییز سال گذشته پرواز خود را انجام داده است. هرچند در آن زمان توضیحات زیادی درباره جزئیات این آزمایش ارائه نشده بود اما در محموع پیشرفت برنامه نیروی هوایی ایالات متحده امیدوارکننده به نظر می‌رسد. همچنین در سال جاری، 37 میلیارد دلار به بودجه دفاعی پیشنهادی برای سال مالی 2023 اختصاص پیدا کرد که 883.7 میلیون دلار آن برای دستیابی به چهار جت EC-37B Compass Call دیگر برنامه‌ریزی شده است.

جت جدید جایگزین مدل قبلی یعنی EC-130H می‌شود که ممطئنا در تاریخ نیروهای هوایی، به عنوان یک هواپیمای جنگی الکترونیکی به‌خوبی خود را اثبات کرده است، اما تعدادی از بدنه‌های این نوع به زمان جنگ ویتنام بامی‌گردند و به همین دلیل، به یک جانشین مناسب نیاز دارد. همچنین نیروهای هوایی آمریکا قصد دارد تا در جت جدید، از همان سیستم Compass Call موجود روی EC-130H استفاده کند.

تجهیزات جنگی الکترونیک نقش بزرگی را در میدان‌های نبرد آینده ایفا خواهند کرد و به نظر می‌رسد که اهمیت آن با گذشت زمان و پیشرفت فناوری بیشتر هم خواهد شد.

اگر دوست داشتید می‌توانید این مطلب را با دوستان‌تان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی