ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موشک هایپرسونیک
علمی

موشک هایپرسونیک Raytheon آمریکا آزمایشی با سرعت 5 برابر صوت را پشت سر گذاشت

شرکت Raytheon در دومین آزمایش پروتوتایپ موشک هایپرسونیک خود توانست با موفقیت به سرعتی بالغ بر 5 ماخ برسد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

موشک کروز هایپرسونیکی که به‌صورت مشترک با همکاری Raytheon Technologies ساخته شده، دومین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. این اتفاق دومین گام مهم در برنامه وزارت دفاع آمریکا برای استفاده از سلاح‌هایی است که می‌توانند پنج برابر سریع‌تر از صوت حرکت کنند.

ایده سلاح هوا-نفس هایپرسونیک (HAWC) در سپتامبر سال 2021 آزمایش شد و در ماه ژوئیه 2022 بهینه‌سازی گردید. این سلاح حالا در جدیدترین آزمایش از یک هواپیما رها شده و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سرعت 5 ماخ را پشت سر گذاشته است.

«وز کرمر»، مدیر واحد فناوری‌های موشکی و دفاعی Raytheon می‌گوید: «پیشرفته‌تر کردن توانمندی‌های هایپرسونیک کشور یک امر حیاتی است و این دستاورد یک گام مهم به سمت جلو محسوب می‌شود. موفقیت‌های متوالی در پروازهای آزمایشی باورمان به پیشرفت‌های فنی در زمینه نمونه‌های اولیه عملی HAWC را افزایش می‌دهد.»

موشک هایپرسونیک

موشک هایپرسونیک Raytheon از اکسیژن استفاده می‌کند

موشک HAWC برای پیش‌رانش از اکسیژن استفاده می‌کند. محفظه احتراق و بخشی از کانال جریان این سلاح توسط شرکت نورتروپ گرومن ساخته شده و کل پروژه بخشی از برنامه‌های مشترک دارپا و نیروی هوایی آمریکاست.

این سیستم نشان می‌دهد که Raytheon Technologies چطور با همکاری سایر شرکت‌ها به بهینه‌سازی فناوری‌های هایپرسونیک در بخش‌های مدیریت دما و پیش‌رانش مشغول شده است. سلاح‌های فراصوت به خاطر سرعت بسیار زیاد خود نیازمند ایده‌های جدیدی برای مدیریت کارکردها هستند.

این شرکت با استفاده از آزمایش‌های زمینی و مهندسی دیجیتال، به‌ویژه در بخش مدل‌سازی و شبیه‌سازی موفق به ساخت و آزمایش سریع این سیستم شد. کرمر می‌گوید مهندسی دیجیتال به آن‌ها اجازه داد مواد، فرآیندهای تولید و شکل‌های آیرودینامیکی را پیدا کنند که قادر به تاب‌آوری سخت‌ترین شرایط هستند.

کرمر می‌گوید: «پیشرفت‌هایی که در هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و کلان داده‌ها داشته‌ایم، به ما اجازه می‌دهد توانمندی‌هایی را در مقیاس‌های بزرگ آن هم به نحوی به وجود بیاوریم که پیش‌تر وجود نداشته‌اند.» Raytheon امیدوار است که با همین فناوری‌ها بتواند به سرعت قابلیت‌های هایپرسونیک را از مراکز آزمایش خارج کرده و به عملیات‌های واقعی ببرد.

اگر دوست داشتید می‌توانید این مطلب را با دوستان‌تان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی