ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

بلومبرگ: اپل با برگزاری رویدادی در ماه اکتبر، از آیپدها و مک‌های جدید رونمایی می‌کند

خبرنگار بلومبرگ می‌گوید اپل در حال آماده شدن برای رونمایی از آیپد پرو، مک مینی و مک‌بوک‌های جدید در ماه اکتبر است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

در شرایطی که همه برای مراسم ماه سپتامبر اپل حاضر شده‌اند، این شرکت ظاهرا در حال آماده‌سازی رویداد دیگری برای ماه اکتبر (مهر-آبان) است. این رویداد به معرفی آیپدها، مک‌ها و دو سیستم عامل iPadOS 16 و مک اواس ونتورا اختصاص خواهد داشت.

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده که انتظار دارد در رویداد ماه اکتبر از چه محصولاتی در مراسم اپل رونمایی شود. «مارک گرمن»، خبرنگار این نشریه می‌گوید آیپد پرو جدید با پردازنده M2 یکی از این محصولات است. این دستگاه دو نسخه خواهد داشت که یکی 11 اینچی با نمایشگر LCD و دیگری 12.9 اینچی با نمایشگر Mini-LED است. کوپرتینویی‌ها همچنین می‌خواهند رابط مگ‌سیف، عمر باتری بهتر و لوازم جانبی جدیدی را به تبلت‌های حرفه‌ای خود بیاورند.

آیپد

به‌علاوه، اپل آیپد رده پایین را فراموش نکرده و می‌خواهد درگاه USB-C را به جای لایتنینگ در این محصول ارائه کند. با این کار، بالاخره تمام خانواده آیپد به درگاه USB-C مجهز می‌شوند. منابع 9to5Mac می‌گویند نسل دهم آیپد همچنین نمایشگر رتینا یا صفحه‌ای با رزولوشن آیپد ایر خواهد داشت. اندازه این صفحه احتمالا به 10.5 یا حتی 10.9 اینچ افزایش می‌یابد. این تبلت قرار است از تراشه A14 بایونیک استفاده کند.

اپل چند مک جدید در راه دارد

گرمن درباره مک‌ها می‌گوید اپل در حال کار روی نسخه M2 مک مینی، مک پرو و مک‌بوک پرو است، پس احتمالا باید حداقل دو مدل از این دستگاه‌ها را تا دو ماه آینده ببینیم. نسل بعدی مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی احتمالا در پاییز 2022 از راه می‌رسد و در بهار سال 2023 باید منتظر عرضه محصولاتی با تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس باشیم.

مک‌بوک

مک مینی هم حالا حداقل یک سال است که انتظار می‌رود معرفی شود. با توجه به این که کوپرتینویی‌ها اخیرا از مک استودیو پرده برداشته‌اند، مشخص نیست که مک مینی جدید چه پردازنده‌ای خواهد داشت، اما حداقل باید منتظر تراشه M2 باشیم.

طبق پیش‌بینی‌ها، اپل همزمان با مراسم ماه سپتامبر iOS 16 و watchOS 9 را عرضه می‌کند و بعد در مراسم اکتبر به سراغ عرضه iPadOS 16 و مک اواس ونتورا می‌رود. این دو سیستم عامل قابلیت‌های مشترک زیادی دارند و اپل سعی کرده تا ویژگی‌های مولتی تسکینگ را در سیستم عامل آیپد افزایش دهد.

در حال حاضر مشخص نیست که مراسم اکتبر اپل چه زمانی برگزار می‌شود، ولی به محض کسب اطلاعات بیشتر در این باره، اخبار مربوطه را به دست شما خواهیم رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی