ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواپیمای Zephyr 8
علمی

پهپاد خورشیدی Zephyr S ایرباس پس از 64 روز پرواز مداوم بالاخره سقوط کرد

گزارش‌ها حاکی از آن است که هواپیمای Zephyr S با شکستن رکوردهای قبلی خود بالاخره در صحرای آریزونا سقوط کرده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

هواپیمای خورشیدی بدون سرنشین شرکت ایرباس موسوم به Zephyr S که حدود دو ماه بدون وقفه در حال پرواز در ارتفاعات بالای آسمان بود، ظاهرا جمعه 28 مرداد در ایالت آریزونای آمریکا سقوط کرده است.

به گزارش Simple Flying، این هواپیما که به خاطر استفاده از انرژی خورشیدی می‌تواند تا مدت‌ها در آسمان معلق بماند، رکورد قبلی پرواز مداوم خود را شکسته و این بار به مدت 64 روز در آسمان‌ها پرواز کرده است. با این حال، ظاهرا Zephyr S نتوانسته رکورد پرواز 64 روز 22 ساعته هواپیمای Cessna 172 Skyhawk مربوط به 63 سال پیش را بزند. آخرین باری که از هواپیمای ایرباس به شما گفته بودیم، 20 روز از زمان پرواز آن گذشته بود.

این وب‌سایت می‌گوید Zephyr تحت نماد ZULU82 در حال پرواز بود و 28 مرداد در ارتفاع 13 تا 15 کیلومتری آخرین مانور S شکل خود را در صحرای آریزونا انجام داد. سپس خیلی زود ارتفاعش را کم کرد و در مقطعی با سرعت 1.38 کیلومتر بر دقیقه در حال پایین آمدن بود.

هواپیمای Zephyr S

اگرچه بقایای این هواپیما هنوز پیدا نشده، ولی احتمال قوی این است که Zephyr S پایان خوشی را تجربه نکرده باشد. با این حال، ایرباس اکنون به مجموعه عظیمی از 1500 ساعت داده دسترسی دارد که از پرواز این هواپیما در استراتوسفر به دست آمده و می‌تواند برای برنامه‌ریزی ماموریت بعدی این شرکت استفاده شود.

هواپیمای Zephyr S چه مشخصاتی دارد؟

هواپیمای Zephyr مسافربری نیست و در واقع هیچ سرنشینی ندارد. این وسیله با طول بال 25 متری و وزن 75 کیلوگرمی طراحی شده تا پروازهای طولانی مدت انجام دهد. از آن‌جایی که Zephyr تاکنون بدون محموله پرواز کرده، تنها ماموریت آن تصویربرداری و گردآوری اطلاعات بوده است. این هواپیما همچنین می‌تواند برای ایجاد ارتباطات رادیویی استفاده شود و در بالاترین ارتفاع خود قادر است نقش 250 برج مخابراتی را ایفا کند.

هواپیمای ایرباس نمونه‌ای از اقدامات این شرکت برای حرکت به سمت تولید وسایل حمل و نقل هوایی پاک‌تر است. بسیاری از شرکت‌ها سعی دارند هواپیماهای کنونی خود را به فناوری‌های جدید مجهز کنند تا اثر زیست‌محیطی این محصولات را کاهش دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی