ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بنتلی باتور معرفی شد؛ قدرتمندترین بنتلی تاریخ با 740 اسب بخار قدرت

بنتلی برای آینده‌ای تمام الکتریکی آماده می‌شود. اما این برند کماکان به پیشرانه درون‌‌سوز علاقه‌مند است و به تولید مدل 12 سیلندر ادامه میدهد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۵

بنتلی برای آینده‌ای تمام الکتریکی آماده می‌شود. اما این برند لوکس کماکان به پیشرانه درون‌‌سوز علاقه‌مند است و نمی‌خواهد قبل از رسیدن موعد مقرر موتور12 سیلندر خود را کنار بگذارد. مدل جدید باتور که در هفته خودرویی مونته‌ری رونمایی شد، بهترین گواه بر این ادعاست. این کوپه اشرافی از همان موتور معروف 12 سیلندر بهره می‌برد و با 740 اسب بخار قدرت حالا عنوان قوی‌ترین مدل تاریخ بنتلی را در اختیار دارد.

باتور، اولین بنتلی با زبان طراحی جدید

بنتلی باتور محصولی از بخش مولینر بوده و زبان طراحی جدید کمپانی را به نمایش می‌گذارد. به عبارت دیگر المان‌های ظاهری این خودرو در محصولات آتی بنتلی نمود پیدا خواهند کرد. با نگاهی دقیق‌تر به جزئیات باتور می‌توان متوجه شد که جلوپنجره ساختار عمودی‌تری پیدا کرده و حس اعتماد به نفس و صلابت بیشتری را القا می‌کند. کاپوت هم متفاوت از قبل بوده و بنتلی آن را با واژه بی‌نهایت توصیف می‌کند.

اما بدون شک بارزترین تغییر در نمای بیرونی بنتلی باتور به چراغ‌های اصلی مربوط می‌شود. برخلاف مدل‌های پیشین که در آنها چراغ‌های گرد به نوعی امضای بنتلی بود، چراغ‌های جلوی باتور فرم کشیده‌ و بیضی مانندی دارند. در نمای عقب هم چراغ‌های ساده قبلی جای خود را به نمونه‌های فوق‌العاده باریک داده‌اند. در این قسمت مهندسان یک اسپویلر فعال برای افزایش پایداری تعبیه کرده‌اند.

چراغ‌های اصلی باتور در واقع نسخه تکامل یافته از چراغ‌های باکلار هستند

در نمای جانبی خط شانه برجسته‌ کاملا جلب توجه می‌کند. وزن طراحی هم حالا در قسمت عقب متمرکز شده تا بنتلی باتور خودرویی عضلانی‌ و اسپرت دیده شود. آورده جدید انگلستانی‌ها روی رینگ‌های بزرگ 22 اینچی حرکت می‌کند. این رینگ‌ها اختصاصی بوده و بسیار زیبا هستند.

طراحی داخلی بنتلی باتور

فضادی داخلی بنتلی باتور کمابیش مشابه سایر محصولات کمپانی است. از آنجایی که این خودرو یک مدل تولید محدود با قیمت بالاست، دامنه شخصی‌سازی بسیار گسترده بوده و مشتریان می‌توانند تقریبا تمامی قسمت‌ها را بر اساس سلیقه خود شخصی‌سازی کنند. برای نمونه امکان سفارش برخی دکمه‌های کنترلی از طلای 18 عیار برای خریداران باتور وجود دارد. گفتنی است طراحان بنتلی صدای موتور W12 را به شکل امواج صوتی روی داشبورد به تصویر کشیده‌اند.

مشخصات فنی باتور

باتور در زیر کاپوت کشیده خود همان موتور 12 سیلندر معروف را دارد. با بازنگری‌هایی که مهندسان در مجاری مکش، توربوشارژرها، اینترکولر و سیستم اگزوزانجام داده‌اند، قدرت این موتور به 740 اسب بخار و گشتاور آن به 1000 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. این ارقام در مقایسه با خروجی موتور کانتیننتال جی تی، به ترتیب 80 و 100 واحد بیشتر هستند. وظیفه انتقال قدرت را هم گیربکس 8 سرعته خودکار دوکلاچه بر عهده دارد.

سر اگزوزهای تیتانیومی با فناوری چاپ سه‌بعدی تولید شده‌اند.

در رابطه با فاکتورهایی مثل شتاب و سرعت بنتلی باتور حرفی به میان نیامده، اما به احتمال زیاد عملکرد آن از مدل کانتیننتال جی تی سریع‌تر خواهد بود. بد نیست بدانید کانتیننتال جی تی شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت را در عرض 3.5 ثانیه می‌پیماید. این خودرو قادر است به نهایت سرعت 335 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

بنتلی باتور از سیستم تعلیق بادی تطبیق‌پذیر و سیستم ضد واژگونی فعال بهره می‌برد. این سیستم در مواقعی که خطر واژگونی را تشخیص دهد، می‌تواند در عرض 0.3 ثانیه 1300 نیوتن متر گشتاور برای پیشگیری از واژگونی فراهم کند. فناوری گشتاور برداری و محدود کننده الکترونیکی لغزش دیفرانسیل از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر این خودرو به شمار می‌رود.

هر چهار چرخ باتور فرمان‌پذیر هستند. بنتلی دیسک‌های ترمز را از نوع کربن سیلیکون کربید انتخاب کرده، این دیسک‌ها در جلو 440 میلیمتر و در عقب 410 میلیمتر قطر دارند. کالیپرها هم در جلو 10 پیستونه و در عقب 4 پیستونه هستند.

قیمت و زمان عرضه

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها فقط و فقط 18 دستگاه از باتور تولید خواهد شد. بنتلی برای این کوپه اشرافی قیمتی برابر با 1.65 میلیون پوند (معادل تقریبا 2 میلیون دلار) تعیین کرده است. ناگفته نماند تمامی 18 دستگاه از قبل به فروش رسیده‌اند. روند تحویل سفارشات هم از اواسط سال آینده شروع می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • masih
    masih | ۵ شهریور ۱۴۰۱

    سیستم ضد واژگونی :موهام

مطالب پیشنهادی