ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوج چارجر دیتونا SRT
خودرو

دوج چارجر هم برقی شد؛ صداگذاری مصنوعی برای اولین ماسلکار الکتریکی جهان

مدل مفهومی از دوج چارجر دیتونا SRT اخیرا در جریان رویداد هفته سرعت dodge در پونتیاک، میشیگان رونمایی شد.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

مدل مفهومی از دوج چارجر دیتونا SRT اخیرا در جریان رویداد هفته سرعت dodge در پونتیاک، میشیگان رونمایی شد. این خودرو نمایی از آینده ماسل کار آمریکایی را به نمایش می‌گذارد. پیشرانه جدید دوج بنشی نام دارد و بنابر ادعای شرکت سازنده، از نسخه‌های قبلی همچون Hemi، Hellcat و Redeye کارآمدتر خواهد بود. نکته عجیب آنکه دوج یک مد اختصاصی برای تولید صدای مصنوعی در نظر گرفته تا طرفداران دوآتشه خودروهای بنزین سوز نیز تا حدی بتوانند پشت فرمان این خودرو، نوستالژی های گذشته خود را تکرار کنند.

قوچ آمریکایی تاکنون هیچ اطلاعاتی را از پیشرانه جدید دوج چارجر SRT یعنی بنشی منتشر نکرده است. با این حال می‌دانیم که بنشی یک موتور برقی 800 ولتی است و عملکردی فراتر از موتور SRT‌ هلکت را ارائه می‌دهد. علاوه برآن دوج چارجر دایتونا SRT الکتریکی به سیستم چهارچرخ محرک مجهز خواهد بود و در تمامی زمینه‌ها از نسخه SRT‌ هلکت برتر ظاهر می‌شود.

ویژگی منحصر به فرد دوج چارجر دیتونا SRT الکتریکی، جعبه دنده این خودرو است. دوج سعی کرده است تا حس و حال جعبه دنده‌های معمولی را در خودروهای الکتریکی تکرار کند. جعبه دنده این خودرو eRupt نام دارد که از قابلیت تعویض دنده‌های مکانیکی برای درگیر کردن راننده برخوردار است. علاقمندان خودروهای کلاسیک به تعویض دنده علاقه دارند و این قابلیت به آن‌ها کمک خواهد کرد. علاوه برآن قابلیتی به نام پاور شات نیز در دوج چارجر الکتریکی استفاده خواهد شد که قدرت موتور را برای زمان کوتاهی به فراتر از محدوده استاندارد افزایش می‌دهد.

دوج چارجر دیتونا SRT الکتریکی با اگزوز پر سر و صدا!

بزرگترین مشکل طرفداران خودروهای عضلانی با اتومبیل‌های الکتریکی، سکوت بیش از حد این خودروها است. برای رفع این مشکل، دوج به علاقمندان خودروهای عضلانی وعده داد تا غرش چارجر در نسخه الکتریکی ادامه داشته باشد. سیستم اگزوز در نظر گرفته شده برای دوج چارجر دیتونا SRT الکتریکی Fratzonic Chambered نام دارد که صدای غرش 126 دسی بل تولید می‌کند. این میزان غرش دقیقا معادل صدایی است که از اگزوز دوج چارجر SRT‌ هلکت خارج می‌شود.

سبک طراحی دوج چارجر دایتونا SRT الکتریکی نیز از سوی طرفداران این خودرو پذیرفته شده است. طراحان دوج به جای استفاده از سبک‌های فانتزی و جزئیات آینده نگرانه، به سبک اصلی ماسل‌کارهای دوج وفادار باقی مانده‌اند. انتظار می‌رود تولید دوج چارجر دیتونا SRT الکتریکی از سال 2024 آغاز شود، با این حال شرکت سازنده تاکنون هیچ اطلاعات رسمی را در این مورد منتشر نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • nexaen
    nexaen | ۱ شهریور ۱۴۰۱

    به جای "ماسلکار" میشد نوشت "خودروی عضلانی".؛

مطالب پیشنهادی