ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عرضه تارا و شاهین در مسکو
خودرو

عرضه تارا و شاهین در مسکو در راستای همکاری مشترک ایران و روسیه

ایران و روسیه در حال حاضر مورد تحریم‌های بین‌المللی قرار دارند و تأثیر این شرایط قرار است همکاری هایی در صنعت خودروسازی داشته باشند.

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۲:۴۵

ایران و روسیه در حال حاضر مورد تحریم‌های بین‌المللی قرار دارند و تأثیر این طردشدگی همگانی به طور قابل‌ملاحظه‌ای در صنایع مختلف از جمله خودروسازی مشهود است. با این حال این دو شریک قدیمی در تلاش هستند تا با همکاری یکدیگر، روزگار تحریم را با کمترین زیان ممکن سپری کنند. بحث عرضه تارا و شاهین به مسکو در راستای همکاری و توافق مشترک بین این دو کشور  مطرح شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به تازگی به روسیه سفر کرده تا در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ شرکت کند. البته این سفر هدف مهم‌تری دارد و آن دیدار با مسئولین روسی و امضای تفاهم‌نامه‌های اقتصادی با این کشور است.

ارتباطات تجاری میان روسیه و ایران موضوع جدید نیست، ولی طی یک سال اخیر بیشتر شده است. صادرات توربین‌های گازی و محصولات تکنولوژیکی به روسیه  و حالا خبر عرضه تارا و شاهین به مسکو نشان می‌دهد که این دو کشور قصد دارند وارد فازهای جدیدتری در روابط تجاری و اقتصادی شوند.

وزیر صمت در طی سفر خود پیگیر موضوعات مختلفی خواهد شد که مهم‌ترین آن‌ها، شروع فعالیت مشترک در حوزه خودروسازی، کشتی‌سازی و صنایع هوایی است. به عقیده وی، عمده مشکلات در صنعت خودروی ایران حل شده‌اند و خودروسازی داخلی به ثبات لازم جهت صدور محصولات به خارج کشور دست یافته است!

تارا و شاهین به عنوان نمایندگان ایران‌خودرو و سایپا در نمایشگاه موبیلیتی ۲۰۲۲ شرکت کرده‌اند. این نمایشگاه از ۳۱ مردادماه با حضور صدها شرکت بین‌المللی در مسکو برگزار، و غرفه ایران توسط وزیر صمت افتتاح شده است.

بد نیست بدانید که خودروی تندر ۹۰ نیز به عنوان محصول مشترک ایران و روسیه در آینده نزدیک وارد خط تولید می‌شود. روسیه پیش از اعمال تحریم‌ها و خروج شرکت فرانسوی رنو از این کشور، یک پنجم از کل فروش جهانی رنو را در دست داشت و در حال حاضر نیز تکنولوژی ساخت تندر ۹۰ را در اختیار دارد. حال قطعه سازان ایرانی و مهندسین روسی تصمیم گرفته‌اند تندر محبوب را احیا و روانه بازار کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی