ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

SSD
تکنولوژی

سامسونگ از حافظه‌های SSD سری 990 Pro با سرعت و کارایی فوق‌العاده رونمایی کرد

طبق گفته سامسونگ این حافظه‌ها با عملکرد و سرعت فوق‌العاده خود برای گیمرها، رندرهای سه بعدی و تدوین ویدیوهای 4K/8K مناسب خواهد بود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

سامسونگ از جدیدترین مجموعه هاردهای SSD خود تحت عنوان سری Pro 990 رونمایی کرد که ادعا می‌کند از لحاظ تئوری، بالاترین سرعتی که از رابط PCIe 4.0 انتظار می‌رود را ارائه می‌کند. غول فناوری امیدوار است تا این حافظه بهترین عملکرد ممکن را به گیمرها، رندرهای سه بعدی و تدوین ویدیوهای 4K/8K ارائه کند.

سرعت هاردهای SSD جدید سامسونگ

مهم‌ترین نقطه قوت 990 Pro نسبت به نسل قبلی خود سرعت آن است. 990 Pro به‌ترتیب دارای سرعت خواندن و نوشتن 7450 مگابایت بر ثانیه و 6900 مگابایت بر ثانیه است و نسل قبلی آن یعنی Pro 980 تا 7000 مگابایت بر ثانیه سرعت خواندن و 5100 مگابایت بر ثانیه سرعت نوشتن را ارائه می‌کرد.

همچنین طبق گفته سامسونگ، سرعت خواندن و نوشتن تصادفی 990 Pro تا 1400K و 1550K عملیات ورودی/خروجی در ثانیه است.

SSD

علاوه بر این، غول‌فناوری کره‌ای ادعا می‌کند که Pro 990 تا 50 درصد نسبت به سری قبلی کارآمدتر خواهد بود. جدیدترین SSDهای سامسونگ دارای یک کنترلر جدید طراحی شده با پوشش نیکل و همچنین برچسب پخش‌کننده حرارت هستند تا عملکرد آن در زمینه مدیریت حرارت قابل قبول باشد. همچنین 990 Pro از فناوری Dynamic Thermal Guard سامسونگ بهره می‌برد که به حفظ و بهینه‌سازی دمای درایو کمک می‌کند.

نسخه‌ای از این SSD با هیت سینک نیز وجود دارد که دارای کنترل حرارتی اضافی و همچنین چراغ‌های RGB است که برای کنسول پلی استیشن 5 سونی مناسب خواهد بود.

SSD

فروش SSDهای Pro 990 سامسونگ از ماه اکتبر آغاز خواهد شد و قیمت پایه آن‌ها برای گزینه 1 ترابایتی 179 دلار و برای گزینه 2 ترابایتی 309 دلار اعلام شده است که احتمالا به نسخه‌های بدون هیت سینک آن اشاره دارد. همچنین یک مدل 4 ترابایتی در سال 2023 عرضه خواهد شد.

همانطور که گفتیم، سامسونگ SSD جدید خود را با بهره‌مندی از فناوری کمی قدیمی‌تر PCIe 4.0 توسعه داده است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در آینده، حافظه‌های بهتری با استفاده از فناوری سریع‌تر PCIe 5.0 روانه بازار شوند. قبلا در گزارشی گفته شده بود که این حافظه‌ها احتمالا از سال 2024 راهی بازار می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • xdesign
    xdesign | ۴ شهریور ۱۴۰۱

    بیصبرانه منتظرم برای اقدام کنم

مطالب پیشنهادی