ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل بعدی آیفون SE احتمالا طراحی مشابه با آیفون XR خواهد داشت

«جان پروسر»، یکی از منابع آگاه بازار در یوتیوب اعلام کرد که نسل بعدی آیفون SE اپل فرم فکتوری مشابه آیفون XR خواهد داشت.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

اپل در سال جاری میلادی نسل جدیدی از آیفون SE را معرفی کرد که مقرون به‌صرفه‌ترین گوشی این شرکت محسوب می‌شود. در حالی که آیفون SE 2022 از طراحی مشابه نسل قبلی مبتنی بر آیفون 8 برخوردار است، به نظر می‌رسد این شرکت تصمیم دیگری برای آیفون SE سال 2023 در سر دارد.

«جان پراسر»، یکی از منابع آگاه بازار در یوتیوب اعلام کرد که نسل بعدی آیفون SE اپل فرم فکتوری مشابه آیفون XR خواهد داشت.

این منبع آگاه در پادکست اخیر خود به این موضوع اشاره کرد که نسل بعدی آیفون  SE که به آن آیفون SE 4 نیز گفته می‌شود، در واقع یک آیفون XR خواهد بود. این بدان معناست که اپل فرم فکتور قدیمی آیفون 8 با حاشیه‌های بزرگ و دکمه هوم را به نفع طراحی مدرن‌تر با حاشیه‌، ناچ و Face ID تغییر می‌دهد.  

مشخصات آیفون SE 2022

در حالی که آیفون SE فعلی دارای نمایشگر 4.7 اینچی LCD است، آیفون XR که دیگر توسط اپل فروخته نمی‌شود، از نمایشگر بزرگتر 6.1 اینچی LCD بهره می‌برد. آیفون XR همچنین دارای مزایای دیگری نسبت به آیفون SE 2022 است، برای مثال از باتری بسیار بزرگتری بهره می‌برد.

هنوز اطلاعات بیشتری در مورد نسل جدید آیفون SE در دسترس نیست. پیشتر اپل جدیدترین تراشه خود را در نسخه پایه آیفون SE به کار گرفت. مدل فعلی از همان تراشه A15 Bionic آیفون 13 استفاده می‌کند. با این وجود، با توجه به خبرهای غیررسمی فاش شده در مورد تراشه A15 برای استفاده در برخی از مدل‌های آیفون 14، ممکن است اپل از همین تراشه در آیفون SE نسل بعدی نیز استفاده کند.

از نظر دوربین، هر دو آیفون SE 2022 و آیفون XR دارای سنسورهای بسیار مشابهی هستند و از دوربین 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره می‌برند. ممکن است اپل دوربین آیفون SE نسل بعدی را بهبود ببخشد یا حداقل ویژگی‌های نرم‌افزاری جدیدی مانند حالت شب به آن اضافه کند.

همچنین این احتمال وجود دارد که آیفون SE بزرگتر شود. از طرفی، طرفداران گوشی‌های کوچکتر ممکن است از بزرگتر شدن آیفون SE راضی نباشند. هنگامی که اولین آیفون SE در سال 2016 معرفی شد، اپل استدلال کرد که این آیفون برای افرادی ساخته شده که گوشی‌های کوچک‌تر را دوست دارند. به هر حال، آیفون SE 2016 بر مبنای آیفون 5s ساخته شد. حتی در حال حاضر، آیفون SE فعلی بدون در نظر گرفتن آیفون مینی، بسیار کوچکتر از سایر مدل‌های آیفون است.

باید در نظر داشت که تقاضا برای آیفون SE 2022 بسیار کم بوده و نشان می‌دهد که مردم دیگر علاقه‌ای به خرید آیفون با طراحی تقریبا یک دهه پیش ندارند. جایگزینی آیفون SE فعلی با یک گوشی جدید مبتنی بر آیفون XR که قیمتی در حدود 400 دلار دارد، می‌تواند این دستگاه را به یک گوشی محبوب تبدیل کند.

هنوز مشخص نیست اپل دقیقا چه زمانی قصد دارد آیفون SE جدید را معرفی کند. باید دید در نهایت موبایل جدید با چه مشخصات و طراحی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی