ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک به دنبال عقب انداختن دادگاه توییتر: اظهارات زاتکو گواه دیگری برای لغو توافق است

ایلان ماسک می‌گوید اظهارات مدیر سابق امنیت توییتر گواه دیگری برای لغو این قرارداد خرید است و می‌خواهد دادگاه مربوطه را عقب بیندازد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

ایلان ماسک سعی دارد از قرارداد خرید 44 میلیارد دلاری توییتر خارج شود، اما این شرکت می‌خواهد از طریق دادگاه او را به انجام تعهداتش وادار کند. حالا ثروتمندترین فرد دنیا با توجه به اظهارات «زاتکو» خواستار عقب افتادن دادگاه تا اواسط یا اواخر ماه نوامبر شده است. ماسک همچنین می‌گوید که افشاگری‌های مدیر سابق امنیت توییتر باعث شده که او برای خروج از توافق خرید این شرکت مصمم‌تر شود.

تیم وکلای ایلان ماسک با اتکا بر اظهارات زاتکو می‌خواهند دادگاه خود با توییتر را به تعویق بیندازند. زاتکو چندی پیش مدعی شد که این شبکه اجتماعی مشکلات امنیتی زیادی دارد و اطلاعات گمراه‌کننده بسیاری را از جمله درباره تعداد کاربران غیرواقعی خود ارائه کرده است. وکلای ماسک حالا سند دیگری را علیه توییتر تنظیم کرده‌اند که اگرچه محتوایش محرمانه است اما اسناد زاتکو به آن پیوست شده است.

مدیرعامل تسلا می‌گوید گفته‌های زاتکو گواه دیگری است که نشان می‌دهد توییتر در توافق خود صادق نبوده است. او به طور ویژه به ادعای توییتر مبنی بر این قضیه اشاره می‌کند که این شرکت گفته بود کمیسیون بورس و اوراق بهادار را فریب نداده است. با این حال، مدیر امنیت سابق این شرکت مدعی شده که آن‌ها بارها به شکل آگاهانه رگولاتورها را درباره امنیت پلتفرم خود فریب داده‌اند.

ایلان ماسک

ماسک: توییتر توافق خرید را نقض کرده است

ماسک در نامه جدیدش نوشته است: «ادعاهای [زاتکو] اگر درست باشد، نشان می‌دهد که توییتر توافق خرید خود را نقض کرده و همین به تیم ماسک اجازه می‌دهد تا این قرارداد خرید را لغو کند.» با وجود این ادعا، ایلان ماسک احتمالا باید به یک قاضی ثابت کند که حداقل بخشی از توافق آن‌ها نقض شده است. چون اگر این کار را انجام ندهد، برای فسخ قرارداد باید یک میلیارد دلار غرامت بپردازد.

از آن سو، تیم حقوقی توییتر نامه جدید ماسک را «نامعتبر و اشتباه» خوانده است. آن‌ها مجدداً به تبعیت از مدیرعامل شرکت گفته‌اند که ادعاهای زاتکو پر از تناقض، اطلاعات غیردقیق و فاقد پیش‌زمینه است.

تیم ماسک همچنین دیروز خواستار شهادت زاتکو در دادگاه شده بود تا او توضیحاتی درباره نحوه پایان کار خود در توییتر ارائه کند و بگوید که آیا از این شرکت سهمی در اختیار دارد یا نه. آن‌ها خواستار افزودن برخی اسناد به پرونده هم شده‌اند که می‌تواند فعالیت‌های غیرقانونی توییتر را مشخص کند.

دادگاه توییتر و ماسک طبق برنامه قرار است 25 مهر برگزار شود. حالا باید دید که آیا این تاریخ تغییر خواهد کرد یا نه.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی