ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

افشاگری علیه توییتر دردساز شد؛ کنگره ادعاهای مطرح‌ شده را بررسی می‌کند

مدیر سابق امنیت توییتر ادعاهایی را علیه این شرکت مطرح کرده که حالا کنگره می‌خواهد آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

مدیر سابق امنیت توییتر می‌گوید این شبکه اجتماعی درباره ایمنی پلتفرم خود رگولاتورها را گمراه کرده و درباره تعداد بات‌ها دروغ گفته است. مدیرعامل توییتر این ادعاها را رد کرده، اما حالا کنگره آمریکا خواستار بررسی‌های بیشتر در این زمینه شده است.

«پیتر ‘ماج’ زاتکو» هکری بود که در سال 2020 به دنبال درخواست «جک دورسی» به توییتر پیوست و در ماه ژانویه امسال از این شرکت اخراج شد. او می‌گوید به این دلیل به توییتر ملحق شده بود که باور دارد این پلتفرم منبع اطلاعاتی مهمی برای جهان است، اما در نهایت با «پاراگ آگراوال»، مدیرعامل فعلی این شرکت بر سر حل مشکلات امنیتی پرشمار این پلتفرم دچار اختلاف شد.

زاتکو در نامه‌ای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) موارد متعددی را بیان کرده که شامل امنیت پایین سیستم‌های مدیریتی، گمراه‌سازی کمیسیون تجارت فدرال (FTC) و کاربران، دروغ‌گویی درباره تعداد بات‌ها، اکانت‌های جعلی و اسپم در این شبکه اجتماعی و نادیده گرفتن این مشکل و عدم توانایی شرکت در حذف اطلاعاتی است که کاربران می‌خواهند از آن‌ها در این پلتفرم وجود نداشته باشد. زاتکو همچنین گفته که این شبکه اجتماعی به ابزاری برای ردیابی معترضان توسط دولت‌ها تبدیل شده است.

پیتر زاتکو

مدیرعامل توییتر ادعاها را رد می‌کند

به دنبال این افشاگری‌ها، مدیرعامل توییتر در ایمیلی به کارمندان این شرکت اعلام کرد که دلیل اخراج زاتکو مدیریت ناکارآمد و عملکرد ضعیف بوده است. او وعده داد که ادعاهای مدیر سابق امنیت شرکت را بررسی کند، اما آن‌چه پیداست روایتی نادرست همراه با داده‌های متناقض و غیردقیق است که بدون اطلاعات زمینه‌ای مناسب ارائه شده. پاراگ آگراوال مدعی است که خود ماج می‌تواند مسئول بسیاری از چیزهایی باشد که حالا با گذشت بیش از شش ماه از اخراج شدنش، علیه آن‌ها لب به سخن گشوده است.

افزون بر این، حالا کنگره آمریکا هم به دنبال بررسی این ادعاهاست. چند تن از قانون‌گذاران ارشد ایالات متحده می‌گویند که تحقیق در این رابطه را شروع کرده‌اند. سناتور «ادوارد مارکی» و «ریچارد بلومنتال» در نامه‌هایی به کمیسیون تجارت فدرال خواستار تحقیقات مجزا در خصوص عملکرد توییتر شدند. این شرکت در سال 2010 به FTC اذعان کرد که نتوانسته از اطلاعات خصوصی مصرف‌کنندگان محافظت کند و متعهد شد که دیگر چنین خطایی از آن‌ها سر نزند. حالا سناتور مارکی خواستار بررسی‌های بیشتر در این زمینه شده تا مشخص شود که توییتر دوباره حریم خصوصی و امنیت کاربران را نقض کرده یا نه.

اتفاقات اخیر در شرایطی رقم می‌خورد که توییتر باید در تاریخ 25 مهر با ایلان ماسک به دادگاه برود. تیم حقوقی ماسک درخواست کرده بود که پیتر زاتکو و جک دورسی در این دادگاه حاضر شوند. حالا باید دید که این ادعاها، به خصوص در بحث بات‌ها چگونه بر نتیجه دادگاه پیش رو اثر خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی