ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موشک آرتمیس 1 ناسا
علمی

ناسا پرتاب بعدی ماموریت آرتمیس 1 را یک روز به تعویق انداخت

در حالی که قرار بود پرتاب بعدی آرتمیس 1 در روز جمعه انجام شود، حالا ناسا شنبه را به عنوان این ماموریت اعلام کرده است.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

آژانس فضایی با توجه به احتمال شرایط جوی نامساعد، تصمیم گرفته تاریخ پرتاب بعدی موشک ماموریت آرتمیس 1 را از روز جمعه 11 شهریور ماه به روز شنبه 12‌ام (3 سپتامبر) موکول کند.

مقامات آژانس در نشست خبری اعلام کردند که به احتمال 60 درصد، شرایط آب و هوایی برای پرتاب موشک ماموریت آرتمیس 1 در روز 11 شهریور ماه مساعد نخواهد بود. به همین دلیل تصمیم گرفتند این ماموریت را یک روز به تعویق بیندازند تا پرتاب در شرایط جوی مساعدی انجام شود.

این دومین تلاش ناسا برای پرتاب موشک عظیم نسل بعدی خودش خواهد بود. اولین تلاش آرتمیس 1 روز دوشنبه 7 شهریورماه و پس از آنکه یکی از چهار موتور RS-25 نتوانست به دمای مناسب برای بلند شدن برسد، انجام شد. اما در نهایت این پرواز آزمایشی بدون خدمه با هدف بازگشت انسان به ماه انجام می‌شود.

پرتاب موشک آرتمیس به تعویق افتاد

در صورتی که فاز آزمایشی (فاز اول که آرتمیس 1 نام دارد) با موفقیت پشت سر گذاشته شود، فضانوردان در سال 2025 تحت ماموریت آرتمیس 3 به ماه خواهند رفت تا برای اولین بار پس از سال 1972 اولین انسان‌هایی باشند که روی قمر زمین قدم می‌گذارند.

ماموریت آرتمیس یک از موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) با ارتفاع 322 فوت و کپسول خدمه اوریون در بالای آن تشکیل شده است. این موشک به سمت ماه می‌رود و پیش از بازگشت به زمین، شش روز به دور آن می‌چرخد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این پروژه آغازی برای بازگشت انسان به ماه خواهد بود.

آرتمیس پروژه‌ای تشکیل شده از سه فاز است: آرتمیس 1، آرتمیس 2 و آرتمیس 3.

در این پروژه ناسا تلاش دارد رکوردهای جدیدی را در فرستادن انسان به فضا ثبت کند. در این پروژه، اولین زن و اولین فرد رنگین‌پوست بر سطح ماه قدم خواهند گذاشت. این رخداد مختص به ماموریت آرتمیس 3 است و پیش از آن، دو ماموریت آرتمیس 1 و 2 به پرواز آزمایشی در مدار ماه بدون خدمه و با خدمه اختصاص داده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی