ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مانیتور گیمینگ Odyssey OLED G8 معرفی شد: بدون کنسول و PC بازی کنید

این مانیتور از نمایشگر 34 اینچی OLED با نرخ رفرش 240 هرتزی بهره می‌برد.

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سامسونگ به عنوان یکی از تولیدکنندگان مانیتورهای گیمینگ حرفه‌ای، امروز در رویداد IFA 2022 از جدیدترین محصول خود رونمایی کرده است. جدیدترین مانیتور گیمینگ سامسونگ که Odyssey OLED G8 نام دارد، قابلیت اتصال به فضای ابری و بازی بدون نیاز به سیستم سخت‌افزاری مجزا را دارد. در ادامه به جزئیات بیشتری از این مانیتور تازه‌وارد می‌پردازیم.

سامسونگ سری مانیتورهای گیمینگ Odyssey G9 (بررسی دیجیاتو) را مدتی پیش روانه بازار کرد. این مانیتورها در مدل‌های مختلفی عرضه شدند و مدل Neo G9 از این خانواده به شکل نوآورانه‌ای با نمایشگر mini-LED از راه رسید. حال سامسونگ تصمیم گرفته تا نسل تازه‌ای از سری مانیتورهای گیمینگ Odyssey G8 را هم معرفی کند. مانیتور گیمینگ جدید سامسونگ، اودیسه OLED G8 نام دارد. این محصول به اندازه خانواده اودیسه G9 غول‌پیکر و حرفه‌ای نیست؛ اما همچنان قابلیت‌های متنوعی دارد و مشخصات آن قابل‌توجهند.

مشخصات فنی و قیمت مانیتور گیمینگ سامسونگ اودیسه OLED G8

مانیتور گیمینگ سامسونگ اودیسه OLED G8

به گزارش منبع مرتبط، سامسونگ اولین مانیتور گیمینگ خود با نمایشگر 34 اینچی OLED را معرفی کرد. این محصول یکی از اولین مانیتورهای سامسونگ با قابلیت Gaming Hub سامسونگ است؛ در نتیجه می‌توانید بدون نیاز به رایانه و یا کنسول، بازی‌های روز را روی آن اجرا کنید. این امر به وسیله اتصال به فضای ابری و استفاده از سرویس‌هایی مانند گوگل استدیا، گیم‌پس ایکس‌باکس و... انجام می‌شود. همچنین از طریق این ویژگی می‌توانید فیلم‌ها و سریال‌های روز را تماشا کنید.

حال مانیتور گیمینگ تازه‌وارد سامسونگ از چه مشخصات فنی بهره می‌برد؟ کره‌ای‌ها برای Odyssey OLED G8 نمایشگری 34 اینچی با پنل OLED مجهز به فناوری Qunatum-Dot را در نظر گرفته‌اند. این پنل دارای رزولوشن 1440 در 3440 پیکسلی و نرخ رفرش 175 هرتزی است. نمایشگر اودیسه OLED G8 از انحنای 1800R بهره می‌برد و به اندازه اعضای سری اودیسه G9 خمیده نیست.

مانیتور گیمینگ سامسونگ اودیسه OLED G8

به لطف پشتیبانی از استاندارد AMD FreeSync Premium در این مانیتور، مشکل پارگی تصویر (Screen Tearing) کم‌تر پیش می‌آید. از دیگر قابلیت‌های مهم این مانیتور می‌توان به بهره‌مندی از پایه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع و جهت نمایشگر مانیتور و اسپیکر استریوی 5 واتی اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های ظاهری جذاب این مانیتور مربوط به قاب پشتی آن است، جایی که شاهد به‌کارگیری نوعی نورپردازی RGB هستیم. سامسونگ می‌گوید که کاربر می‌تواند به صورت دلخواه این بخش را شخصی‌سازی کند. همچنین سامسونگ قابلیت هوشمندی را در این سیستم نورپردازی قرار داده تا مطابق با محتوای نمایش داده شده، رنگ‌های آن تغییر کند. سامسونگ جدیدترین مانیتورش را به پورت‌های Micro HDMI 2.1، مینی دیسپلی‌پورت ١.۴ و USB-C تجهیز کرده است.

سامسونگ هنوز در مورد برچسب قیمتی مانیتور اودیسه OLED G8 صحبتی به میان نیاورده است. بنابر بر برنامه‌های اعلام شده از سوی این شرکت، مانیتور تازه‌وارد سامسونگ طی فصل آخر سال 2022 روانه بازار می‌شود. با توجه به مشخصات آن، انتظار داریم که قیمت کم‌تری نسبت به سایر مانیتورهای گیمینگ سری Odyssey داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی