ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپ 20 درصد کارکنان خود را اخراج خواهد کرد
تکنولوژی

اسنپ‌چت حدود 20 درصد کارمندان خود را تعدیل می‌کند

ارزش سهام این شرکت طی سال جاری میلادی با افت 80 درصدی رو به رو شده است.

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

به گفته منابع آگاه، شبکه اجتماعی اسنپ (Snap) در حال برنامه‌ریزی برای قطع همکاری با حدود 20 درصد از جمعیت 6.400 نفری شاغل در این شرکت است.

گفتنی است این اقدام که اسنپ ظرف چند هفته اخیر مشغول برنامه‌ریزی برای آن بوده از روز چهارشنبه 31 آگوست (9 شهریور) آغاز خواهد شد و برخی از بخش‌های این شرکت بیشتر تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت.

 برای مثال گروهی که مشغول کار روی پروژه توسعه اپ‌ها و بازی‌های کوچک در داخل اپ اسنپ بودند هدف اخراج‌های بیشتری قرار خواهند گرفت. همچنین گفته شده کارکنان اپ زنلی (Zenly) که سال 2017 توسط اسنپ خریداری شده بود هم از این اخراج‌ها در امان نخواهند بود.

گروه دیگری که از این قطع همکاری‌ها متاثر خواهند شد بخش سخت‌افزاری اسنپ است که توسعه محصولاتی چون عینک واقعیت افزوده Spectacles و دوربین پهپادی پیکسی را بر عهده داشته‌اند. هرچند مقامات اسنپ تاکنون واکنشی به اخبار این اخراج‌ها نشان نداده‌اند.

اسنپ 20 درصد کارکنان خود را اخراج خواهد کرد

اطلاعات تکمیلی از اقدامات شبکه اجتماعی اسنپ

لازم به ذکر است با وجود اینکه تعداد نفرات اخراجی چشمگیر است اما با توجه به عملکرد اقتصادی اسنپ چندان غافلگیرکننده به نظر نمی‌رسد زیرا سهام این شرکت از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون نزدیک 80 درصد ارزش خود را از دست داده است.

این شرکت مانند باقی کمپانی‌های فناوری در دوره همه‌گیری کووید 19 دست به استخدام‌های گسترده زد، به صورتی که تا مارس 2020 حدود 3.427 کارمند تمام وقت داشت. این مقدار در سه ماهه دوم از سال جاری به شمار 6.446 نفر رسید که 38 درصد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

اسنپ 20 درصد کارکنان خود را اخراج خواهد کرد

این شرکت در میان این استخدام‌ها طی ماه می 2021 با خرید ویوآپتیکز (WaveOptics) شرکت تامین‌کننده نمایشگر‌های واقعیت افزوده مورد استفاده در Spectacles، بزرگ‌ترین خرید حق مالکیت تجاری تاریخ خود با قیمتی بیش از 500 میلیون دلار را به انجام رساند.

در پایان باید گفت شاید جدی‌ترین مشکل این شرکت به این نکته باز می‌گردد که اسنپ هیچگاه نتوانست به شکل تمام و کمال مشکلات ناشی از دوران همه‌گیری را پشت‌ سر بگذارد، در سوی دیگر رکود اقتصادی به همراه دردسرهای پیش‌ آمده با ممنوعیت ad tracking در پلتفرم iOS بیش از پیش به مشکلات اسنپ دامن زدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی