ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هایما 8S
خودرو

هایما 8S ایران خودرو در آستانه تولید انبوه؛ یکی از کم فروش ترین خودروهای بازار چین

هایما 8S به‌تازگی توسط کارشناسان شرکت ایران خودرو در جاده‌های کشور مورد تست فنی قرار گرفته تا احتمالا از اواسط سال ۱۴۰۱ به مشتریان ایرانی روی خوش نشان دهد و وارد بازار کشورمان شود. هایما ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

هایما 8S به‌تازگی توسط کارشناسان شرکت ایران خودرو در جاده‌های کشور مورد تست فنی قرار گرفته و از مهرماه در سایت ایران خودرو خراسان تولید انبوه خواهد شد، عجیب آنکه این مدل علیرغم مشخصات فنی خوب و آپشن های رفاهی زیاد، در بازار داخلی چین از جمله کراس اوورهای ناموفق و کم فروش محسوب می شود.

در ادامه به بررسی هایما 8S ایران خودرو خواهیم پرداخت تا ببینیم این شاسی بلند نسبتا جذاب و پرقدرت چه مشخصاتی دارد.

فهرست مطالب

بررسی هایما اس8 ایران خودرو

نگاهی به مشخصات هایما 8S ایران خودرو

هایما 8 اس محصول سال ۲۰۱۹ هست و حالا با کمی تاخیر در سال ۲۰۲۲ به ایران راه پیدا خواهد کرد، جالب آنکه براساس جداول منتشر شده از بازار چین، هایما 8S درست مانند بسیاری دیگر از محصولات این شرکت در زمره کم فروش ترین خودروهای بازار چین در سال 2021 جای گرفته است.

مشخصات فنی

آنطور که برخی منابع گزارش می‌دهند هایما اس ۸ ایران خودرو ( ۸ اس) قرار است با یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم به قدرت ۱۹۵ اسب بخار و ۲۹۳ نیوتن متر گشتاور به بازار ایران راه پیدا کند. همچنین یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک نیز متصدی انتقال قدرت موتور به سوی چرخ‌های جلو خواهد بود.

شرکت هایما خیلی روی شتاب این خودرو مانور داده و اعلام کرده این کراس اوور کامپکت که از لحاظ ابعاد (طول و عرض) کمی نسبت به اس ۷ پلاس بزرگتر است، می‌تواند ظرف مدت زمان ۷.۸ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

HAIMA 8S

با اطمینان نسبتا بالا می‌توانیم بگوییم که این رقم در عمل قابل دستیابی نیست و احتمالا شما می‌توانید با این خودرو روی جاده کفی مناسب و با بنزین باکیفیت، ظرف مدت زمان حدود ۹ ثانیه و یا کمی بیشتر عملیات شتاب‌گیری صفر تا ۱۰۰ را انجام دهید. به هر حال که باز هم می‌توان گفت هایما اس ۸ درمجموع کراس اووری چابک است و رانندگی با آن احتمالا می‌تواند هیجان کافی را به سرنشینان انتقال دهد. البته گفتنی است برخی کارشناسان خارجی روی دقت تعویض دنده‌ها و واکنش گیربکس نسبت به فشردن پدال گاز انتقاداتی داشته‌اند. 

هایما اس ۸ اتوماتیک حدود ۱۵۶۰ کیلوگرم وزن دارد و میانگین مصرف سوخت آن نیز نزدیک به ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است، که بازهم در ایران دور از دسترس به نظر می رسد.

جدول زیر اطلاعات بیشتری در زمینه مشخصات فنی هایما اس ۸ به آگاهی شما خواهد رساند.

خودروهایما 8S
موتور1.6 لیتری توربو GDi
توان195HP - 293N.M
گیربکسشش سرعته اتوماتیک
مصرف7.2 لیتر در 100 کیلومتر
ابعاد (m.m)4565-1850-1682

بررسی طراحی

در مورد طراحی ظاهری هایما ۸ اس باید گفت که این خودرو چه در بخش چهره و نمای پشت و چه استایل کلی بدنه، ظاهری نسبتا خوش‌تراش و البته با تاکید روی المان‌های اسپرت را به نمایش می‌گذارد.

کراس اوور هایما اس 8
طراحی نه چندان زیبا در نمای جلو هایما 8S

چراغ‌های کشیده به فرمی نسبتا خشن، جلوپنجره بزرگ، استفاده از المان‌های هندسی و زوایای شکسته به نحوی نسبتا خوشایند، باعث شده تا هایما 8s در مقایسه با محصول قدیمی‌تر این برند در ایران یعنی اس ۷ توربو، فرمی کاملا متفاوت و متناسب با سلایق امروزی را ارائه دهد. به‌ویژه احتمالا جوان‌ترها ظاهر این خودرو را خواهند پسندید و از آن به عنوان یک کراس اوور میان قیمت استقبال خواهد شد.

هایما 8S
طراحی جذاب و مدرن در نمای عقب هایما 8S

 طراحی داخلی هایما اس ۸ هم شمایلی نسبتا جذاب و امروزی را ارائه می‌دهد که البته برخی بخش‌های آن احتمالا از روی مدل‌های اروپایی الگوبرداری شده است. فضای داخلی این خودرو شاید خیلی لوکس به نظر نرسد اما به خوبی توانسته تناسب قابل قبولی با نمای بیرونی به وجود آورد و درمجموع نکته منفی خاصی در رابطه با آن دیده نمی‌شود.

کابین هایما ۸ اس
کابین هایما 8 اس

فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی‌متری نیز وجود فضای کافی برای سرنشینان عقب را تضمین می‌کند و احتمالا افراد بزرگسال در این قسمت از کابین چندان تحدید نخواهد شد.

داخل هایما 8S

امکانات هایما 8S

هنوز مشخص نیست که هایما 8S با چه سطحی از امکانات روانه میدان خواهد شد، اما بهتر است بدانید که نسخه‌های فول آپشن این خودرو در بازار چین امکانات مطلوبی دارند و از انواع رادارهای هشدار به علاوه دیگر امکانات رفاهی روز بهره می‌برند.

امکانات هایما

قیمت هایما 8 اس ایران خودرو و آپشن های رفاهی (احتمالی)

انتظار می‌رود که شرکت ایران خودرو به منظور آنکه قیمت تمام شده این محصول را در بازه رقابتی زیر ۹۰۰ تا یک میلیارد تومان نگاه دارد، احتمالا سطح امکانات متوسطی را برای هایما 8S در نظر خواهد گرفت که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شش کیسه هوای جلو و کناری و پرده‌ای، کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کمکی کنترل عقبگرد در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سرپایینی، رادار هشدار نقطه کور، سانروف پانوراما، درب صندوق برقی، اتولایت، دیلایت، حسگر نور و باران، نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه‌های تاشونده برقی و ...

هایما اس 8

قیمت هایما 8 اس در بازار چین

هایما 8S در بازار چین چیزی حدود ۱۴ تا ۲۰ هزار دلار (بسته به سطح امکانات و نوع جعبه‌دنده) قیمت‌گذاری شده است. از آنجا که نمونه اتوماتیک این خودرو به احتمال قوی همراه با امکانات متوسط رو به بالا وارد بازار ما خواهد شد، می‌توان نتیجه گرفت هایما ۸ اس با قیمتی نزدیک به یک میلیارد تومان در اختیار مشتریان ایرانی قرار خواهد گرفت.

8S در این رنج قیمت باید به رقابت با خودروهایی مثل چری تیگو 7 ie، فردا T5، لاماری ایما، فیدلیتی پرایم، تیگو ۷ پرو و دیگر کراس اوورهای احتمالی که سال آینده از سوی خودروسازان داخلی در این کلاس ارائه خواهند شد، به رقابت بپردازد. گفته شده هایما 8 اس از شهریور 1401 در ایران به فروش خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی