ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نام رسمی تراشه تنسور 2 مشخص شد
تکنولوژی

گوگل سرانجام بر سر نام‌گذاری نسل دوم تراشه تنسور به نتیجه رسید

ظاهرا نام «تنسور 2» در نظر مسئولین این شرکت چندان دلپذیر نبوده است.

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

عرضه نسل جدید تراشه انحصاری گوگل یا همان تنسور اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسید چرا که این شرکت حدود 4 ماه پیش همزمان با نخستین اشاره به سری پیکسل 7 عرضه نسل دوم تنسور را هم تایید کرده بود. با این حال این تراشه تاکنون فاقد یک نام رسمی بود اما حالا گزارش تازه‌ای اسم آن را مطرح کرده است.

گفتنی است با اینکه گوگل به توسعه این تراشه اشاره کرده بود، اما از آن زمان تاکنون برخلاف رسانه‌ها هیچگاه از نام تنسور 2 یا هرگونه اسم رسمی دیگر استفاده نمی‌کرد. با این وجود به گزارش 9to5Google صفحه پیکسل 7 به تازگی در گوگل استور بروزرسانی شده و با استناد به اطلاعات آن، ظاهرا نسل بعدی این تراشه به شکل رسمی «گوگل تنسور G2» نام خواهد داشت.

نام رسمی تراشه تنسور 2 گوگل مشخص شد

به نظر می‌رسد که نام تنسور 2 که مورد استفاده رسانه‌ها بود به تنهایی نظر این غول دنیای فناوری را جلب نکرده بود و حالا گوگل با افزودن G که احتمالا مخفف واژه Generation یا نسل است، سرانجام با نام تنسور G2 کنار آمده باشد.

اطلاعات احتمالی از تراشه تنسور G2 گوگل

طبق گزارش‌ها به نظر می‌رسد که گوشی‌های هوشمند پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو اولین مقصد تراشه تنسور G2 باشند. گوگل نیز رسما تاریخ 6 اکتبر سال جاری (پنجشنبه 14 مهر) را برای معرفی این سری اعلام کرده است. این رویداد به صورت حضوری در بروکلین نیویورک برگزار خواهد شد.

البته اطلاعات زیادی از مشخصات نهایی این تراشه در دست نیست اما شنیده‌ها حاکی از آن هستند که تنسور G2 مانند نسل پیشین خود به چینش 2+2+4 پایبند خواهد ماند، در این صورت تراشه 2 هسته قدرتمند، 2 هسته متوسط و 4 هسته کم‌مصرف را شامل خواهد شد.

نام رسمی تراشه تنسور 2 گوگل مشخص شد

اگر این گمانی‌زنی صحت داشته باشد، گوگل باید به شکل جدی باقی بخش‌های این پردازنده را بهینه‌سازی کند تا تنسور G2 عملکرد سریع‌تری را نسبت به نسل پیشین خود ارائه دهد.

با این وجود ظاهرا باید تا اواسط مهر ماه منتظر بمانیم تا ببینیم چه تغییراتی در تراشه انحصاری گوگل ایجاد شده است، هرچند حداقل اکنون می‌دانیم این پردازنده را با چه نامی خطاب کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی