ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماه
علمی

فضانوردان ناسا روی سطح ماه مانند چارلی چاپلین زمین می‌خورند [تماشا کنید]

در این ویدئو تلاش فضانوردان ناسا برای جمع‌آوری نمونه از سطح ماه در ماموریت آپولو 17 ناسا را تماشا می‌کنیم

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

ویدیویی از فضانوردان ناسا به اشتراک گذاشته شده که یادآور فیلم‌های چارلی چاپلین است و نشان می‌دهد فضانوردان وقتی روی سطح ماه راه می‌روند زمین می‌خورند. آن‌ها که در تلاش برای جمع‌آوری نمونه از سطح قمر زمین هستند، به خاطر گرانش ماه انگار به خودشان سکندری می‌زنند و جست و خیز می‌کنند.

اولین فرود انسان روی سطح قمر زمین در سال 1969 و آخرین آن در سال 1972 اتفاق افتاد - در این مقاله ماموریت «آپولو 11» یکی از مهمترین ماموریت‌های سری آپولو را مرور کرده‌ایم - رسیدن انسان به ماه همراه با انتشار ویدئوهایی بود که راهپیمایی آن‌ها روی سطح این سیاره را نشان می‌داد. در این ویدئوها می‌بینیم که آن‌ها به آرامی در سطح این کره حرکت می‌کنند که به دلیل نیروی گرانش متفاوت این کره نسبت به زمین است.

فضانوردان در ماموریت آپولو 17 که آخرین ماموریت در بررسی قمر زمین بود، در این راهپیمایی‌ها وظیفه داشتند نمونه‌هایی از سطح قمر زمین را نیز جمع‌آوری کنند. اخیرا ویدئویی در این‌باره در فضای مجازی منتشر شده است که سروصدای زیادی به پا کرده است. فضانوردان ناسا در تلاش برای قدم زدن روی ماه بارها سکندری می‌خورند و تلاش دارند تا روی پاهای خود بایستند.

این ویدئو قدم زدن فضانوردان فضانوردان روی ماه 4.2 میلیون بازدید در شبکه‌های اجتماعی داشته و به یکی از پربازدیدترین ویدئوهای هفته اخیر تبدیل شده است.

تدوین‌گران با قرار دادن آهنگ «چارلی چاپلین» روی این ویدئو آن را واقعا خنده‌دار کرده‌اند. البته این ویدئو انتقادهای بسیاری را به همراه داشته است. برخی نوشته‌اند: « انسان هرگز روی ماه نرفته است و این ویدئو جعلی است.»

برخی دیگر پرسیده‌اند که اگر انسان روی قمر زمین قدم گذاشته است، چرا این ویدئو به تازگی منتشر شده است؟ همه چیز جعلی به نظر می‌رسد. هرچند دانشمندان ناسا پاسخ‌های قانع کننده‌ای برای این سوالات دارند و قادر هستند با ارائه مستندات حضور انسان بر روی قمر زمین را اثبات کنند، اما تلاش فضانوردان برای راه رفتن روی ماه، خم شدن برای برداشتن نمونه - درحالیکه لباس‌های سنگین فضانوردی را به تن دارند - و غلبه بر گرانش واقعا جالب و زیبا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی