ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 14
تکنولوژی

تمام مدل‌های سری آیفون 14 از رم 6 گیگابایتی بهره می‌برند

هرچند اپل در رویداد خود به حافظه رم گوشی‌های آیفون 14 اشاره نکرده بود، اما اکنون مشخص شده که تمام مدل‌ها 6 گیگابایت رم دارند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

اپل به‌تازگی از جدیدترین مدل‌های آیفون 14 و 14 پرو با تعداد زیادی بهبود رونمایی کرد. هرچند در زمینه طراحی، قطعات داخلی و سخت‌افزار دوربین، بین مدل‌های مختلف این سری تفاوت‌هایی وجود دارد و اپل در رویداد خود به این موضوع اشاره‌ای نکرد، اما اکنون مشخص شده که تمام چهار مدل آیفون 14 دارای 6 گیگابایت رم است.

طبق گزارش‌های موجود، اسناد ارائه شده در آخرین نسخه بتا Xcode 14 نشان می‌دهد که آیفون 14، 14 پلاس، 14 پرو و 14 پرو مکس دارای 6 گیگابایت رم هستند. سال گذشته، آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس دارای 6 گیگابایت رم بودند و آیفون 13 و 13 مینی با 4 گیگابایت رم عرضه شدند.

افزایش رم نسخه‌های استاندارد آیفون 14 نسبت به نسل قبل

بنابراین، مدل‌های استاندارد نسل جدید گوشی‌های آیفون، اکنون 50 درصد رم بیشتری نسبت به نسل قبلی دارند.

آیفون 14

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که میزان رم آیفون 13 نیز در سال گذشته از طریق همین منبع تایید شده بود. هرچند، «مینگ-چی کو» تحلیلگر شناخته‌شده محصولات اپل قبلا اعلام کرده بود که مدل‌های آیفون‌ 14 پرو دارای رم LPDDR5 سریع‌تر و مدل‌های استاندارد دارای رم LPDDR4 خواهند بود، این گزارش فقط میزان حافظه رم هر مدل را مشخص کرده و هیچ اشاره‌ای به نوع آن نشده است.

در حالی که اپل فاصله زیادی بین دو مدل استاندارد و پرو گوشی‌های آیفون 14 ایجاد کرده، اما این موضوع که آن‌ها از حافظه رم یکسان بهره می‌برند، نکته خوبی برای طرفداران محسوب می‌شود. از جمله تغییرات سخت‌افزاری این مدل‌ها می‌توان به پردازنده آن‌ها اشاره کرد که مدل‌های آیفون 14 به چیپ A15 Bionic مجهز شده‌اند، در حالی که مدل‌های آیفون‌ 14 پرو دارای تراشه ارتقا یافته A16 Bionic هستند.

پیش‌سفارش گوشی‌های آیفون 14 از امروز (جمعه 18 شهریور) آغاز شده و رسما از 16 سپتامبر (25 شهریور) اولین دستگاه‌های آن وارد بازار خواهد شد. انتظار می‌رود تا در طول روزهای آینده، جزئیات بیشتری درباره آن‌ها مانند ظرفیت دقیق باتری نیز مشخص شود.


این محتوا با حمایت اینترنت نامحدود زی‌تل تولید شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی