ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

کاربران از سامسونگ به‌خاطر تعلل در اعلام خبر هک سیستم‌های این شرکت، شکایت کردند

گروهی از کاربران از سامسونگ شکایت کرده و مدعی شده‌اند که این شرکت در اعلام به‌موقع خبر رخنه به سرورهای خود کوتاهی کرده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

گروهی از کاربران از سامسونگ به خاطر عدم اطلاع‌رسانی به‌موقع به مشتریانی که در رخنه اطلاعاتی ماه ژوئیه تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، شکایت کردند. این مشکل در ماه اوت شناسایی شد، اما حدود یک ماه طول کشید تا این شرکت به حدود 3000 مصرف‌کننده‌ای که این اتفاق بر اکانت و اطلاعات آن‌ها اثر گذاشته بود، خبر بدهد.

به گزارش بلومبرگ، سامسونگ با شکایت جمعی گروهی از مصرف‌کنندگان مواجه شده که منتقد عملکرد این شرکت در واقعه رخنه امنیتی ماه ژوئیه هستند. در آن زمان، یک شخص ثالث به‌صورت غیرمجاز موفق شد به اطلاعات کاربران از جمله نام، تاریخ تولد، اطلاعات تماس و اطلاعات ثبت محصول دسترسی پیدا کند و آن‌ها را از سیستم‌های آمریکایی این شرکت به سرقت ببرد.

سامسونگ می‌گوید در تاریخ 13 مرداد از این هک آگاه شده، اما تا یک ماه بعد این رخداد را به اطلاع کاربران نرسانده است. حالا این شکایت که در دادگاه منطقه نوادا ثبت شده، می‌گوید این غول کره‌ای از انجام وظایف خود به عنوان گردآورنده اطلاعات خصوصی کاربران کوتاهی کرده و خبر این رخنه امنیتی را به‌موقع منتشر نکرده است.

سامسونگ

سامسونگ بررسی این حمله را به یک شرکت مستقل سپرده است

این شرکت تازه چند روز پیش شروع به ارسال ایمیل به کاربرانی کرد که اطلاعات آن‌ها دزدیده شده بود. سامسونگ در بیانیه خبری خود اعلام کرد که یک شرکت امنیت سایبری مستقل را مامور کرده تا درباره این اتفاق تحقیق کند. به‌علاوه، آن‌ها نهادهای دولتی و بازوهای اجرایی آمریکا را در جریان این اتفاق قرار داده‌اند.

خیلی از شرکت‌ها در تشخیص به موقع رخنه‌های امنیتی موفق عمل نمی‌کنند و گاهاً انجام این کار مدت‌ها طول می‌کشد. اما مشکل در مورد این اتفاق که باعث ثبت این شکایت شده، تعلل سامسونگ در اعلام این خبر به کاربران بوده است. در حال حاضر نمی‌دانیم که چرا مسئولان این شرکت تصمیم گرفتند یک ماه صبر کنند و بعد مصرف‌کنندگان خود را در جریان این حمله قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حمیدرضا احمدی
    حمیدرضا احمدی | ۲۰ شهریور ۱۴۰۱

    و منی که سامسونگ دارم :)

مطالب پیشنهادی