ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس بانک مرکزی: طرح ماقبل آزمایشی استفاده از رمزریال با مبلغ یک میلیارد تومان کلید خورد

یک میلیارد تومان رمز ریال از طریق شعب بانک ملی و ملت در اختیار افراد معدودی قرار گرفته است.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۲

رئیس بانک مرکزی با بیان اینکه مرحله ما قبل آزمایشی استفاده از رمزریال آغاز شده است گفت رقم یک میلیارد تومان رمزریال از طریق دو شعب بانک ملی و ملت در اختیار افراد محدودی قرار گرفته و دو فروشگاه نیز برای خرج این دارایی دیجیتال در نظر گرفته شده است.

«علی صالح‌آبادی»، رئیس بانک مرکزی شب گذشته مهمان برنامه گفتگوی ویژه خبری با موضوع «حکمرانی ریال و تفکیک حساب شخصی از تجاری» بود. او در بخشی از سخنان خود به وعده‌اش برای اجرای آزمایشی رمزریال اشاره کرد و گفت: «چند روز گذشته این فرآیند آغاز شده که البته مرحله ما قبل طرح آزمایشی این پروژه است.»

به گفته وی یک میلیارد تومان رمزریال به تعداد محدودی افراد داده و دو فروشگاه هم برای استفاده از این دارایی دیجیتال مشخص شده است: «این کار از هفته گذشته در دو بانک ملی و بانک ملت در حال انجام شدن است. این مرحله ماقبل آزمایشی است تا اگر مشکل فنی وجود داشت رفع شود و در نهایت به مرحله رسمی آزمایشی برسیم.»

صالح آبادی ابراز امیدواری کرد تا پایان شهریورماه بتوانند طرح آزمایشی را اجرایی کنند: «این پروژه بایستی در هیئت نظارت بر اندوخته اسکناس نیز تصویب می‌شد که طبق مصوبه آن‌ها، این طرح را با یک میلیارد تومان استارت زدیم.»

آنطور که رئیس بانک مرکزی اعلام کرد، طرح آزمایشی نیز شامل همه مردم نشده اما گستره آن از طرح فعلی بیشتر خواهد بود.

گفتنی است آنطور که در سند پیش‌نویس رمزریال ملی آمده است، این دارایی دیجیتال عینا همانند ریال جاری کشور است و همواره هر واحد آن، معادل یک ریال خواهد بود. دارایی که موافقان و مخالفانی را دارد.

مخالفان رمزریال اعتقاد دارد بانک مرکزی در پی حذف آزادی‌های مشروع است و همین پیش‌نویس سند ریال دیجیتال، با استفاد به اصل 8 و 9 قانون اساسی برخلاف منافع عموم جامعه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۴ شهریور ۱۴۰۱

    اگر مقدار ر
    کل ریال کشور رمز ارز میشد و این مقدار فیکس می‌شد و امکان اضافه کردن با چاپ پول نداشتیم اونوقت شاید ته امیدی به این طرح بود. اونوقت دولت و بانک ها دیگه نمی‌تونستند دست تو جیب مردم بکنند با تورم

مطالب پیشنهادی