ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین برنامه های برش عکس در اندروید
تکنولوژی

جعبه ابزار: معرفی بهترین اپلیکیشن‌ها برای برش تصاویر در اندروید

در جعبه ابزار این هفته به سراغ معرفی بهترین ویرایشگرهای عکس در اندروید برای برش عکس‌ها در ابعاد مختلف رفته‌ایم.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

امروزه گسترش شبکه‌های اجتماعی موجب شده است تا کاربران به صورت پیوسته نیاز به تغییر ابعاد عکس‌های خود جهت انتشار در پلتفرم‌های مختلف داشته باشند. اگرچه اپلیکیشن گالری اغلب دستگاه‌ها می‌تواند چنین قابلیتی را ارائه کند؛ اما باید برای دسترسی به امکانات بیشتر به سراغ عناوین اختصاصی برویم. به همین بهانه در ادامه به معرفی بهترین برنامه های برش عکس در اندروید خواهیم پرداخت که در کنار کراپ کردن تصاویر، قابلیت‌های متنوع دیگری را هم در اختیار کاربران خود می‌گذارند.

بهترین برنامه های برش عکس در اندروید

سرعت بالا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه های برش عکس در اندروید محسوب می‌شود. همچنین امکانات اضافی مثل قابلیت ساخت کلاژ، افزودن فیلتر، پشتیبانی از افکت و... می‌تواند نیاز به سایر ابزارها را کاهش دهد. در پایین می‌توانید لیستی از بهترین ویرایشگرهای تصویر برای اندروید را مشاهده کنید که برخی از آن‌ها به صورت تخصصی تنها روی برش عکس تمرکز دارند و بعضی دیگر به عنوان ابزار همه‌کاره مورد استفاده قرار می‌گیرند.



۱. Snapseed؛ بهترین برنامه برش عکس در اندروید

اپلیکیشن Snapseed یکی از بهترین ویرایشگرهای تصویر در موبایل است که امکان کراپ کردن عکس‌ها در ابعاد مختلف را نیز درون خود جای داده است. این عنوان محصولی از گوگل است که به صورت رایگان عرضه شده و درون آن هم خبری از تبلیغات یا پرداخت درون برنامه‌ای نیست. همچنین باید به بیش از ۳۰ ابزار حرفه‌ای نیز اشاره کنیم که رفع نقایص عکس‌ها را بسیار آسان می‌سازد؛ البته در شروع کار ممکن است این ابزارها کمی پیچیده به نظر برسند، اما با گذشت مدت زمان کوتاهی نحوه استفاده از آن‌ها را یاد خواهید گرفت.

بهترین برنامه های برش عکس در اندروید

یکی دیگر از قابلیت‌های خوب برنامه Snapseed، پشتیبانی از فرمت‌های تصویری مختلف از جمله JPG و RAW است. تعداد فیلترهای درون آن از تنوع مناسبی برخوردار است و در صورت علاقه می‌توانید به صورت دستی هم اقدام به ساخت فیلتر دلخواه خود کنید. این اپ تنها محدود به سیستم عامل گوگل نمی‌شود و کاربران محصولات اپل از جمله آیفون و آیپد هم می‌توانند از امکانات آن بهره بگیرند.

دانلود رایگان برنامه Snapseed برای اندروید

Snapseed
عکس و فیلم

Snapseed

سازنده: Google LLC قیمت: رایگان دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید حجم: ۲۹ مگابایت زبان: انگلیسی

۲. برنامه ویرایش تصویر Adobe Photoshop Express

نرم افزار مشهور ویرایش تصویر فتوشاپ راه خود را به گوشی‌های هوشمند هم باز کرده است و نسخه مخصوص موبایل آن با عنوان Photoshop Express در دسترس کاربران اندروید قرار دارد. اگرچه ادوبی نسخه‌ای را هم برای iOS ارائه کرده است، اما تنها امکان استفاده از آن روی آیپد وجود دارد و خبری از پشتیبانی روی آیفون نیست. خوشبختانه چنین محدودیتی برای دستگاه‌های اندرویدی وجود ندارد و گوشی‌های اندرویدی در کنار تبلت‌های مبتنی بر این سیستم عامل می‌توانند از امکانات محصول ادوبی استفاده نمایند.

بهترین برنامه های برش عکس در اندروید

برنامه فتوشاپ اکسپرس از رابط کاربری ساده‌ای بهره می‌برد که استفاده از آن را آسان کرده است. همچنین با گالری آنلاین تعامل دارد و اگر صاحب اکانت ادوبی (Creative Cloud) باشید، می‌توانید از امکانات پیشرفته‌تری بهره‌مند شوید. تغییر اندازه و برش عکس‌ها هم در آن با چند لمس به سرعت انجام می‌گیرد و می‌توانید تنظیمات خود را برای استفاده‌های آتی روی سایر فایل‌ها نیز ذخیره کنید. از نقاط منفی آن هم می‌توان به پولی بودن برخی از قابلیت‌ها و عدم پشتیبانی از عکس‌هایی با فرمت RAW اشاره نمود.

دانلود رایگان برنامه Adobe Photoshop Express برای اندروید

Photoshop Express Photo Editor
عکس و فیلم

Photoshop Express Photo Editor

سازنده: Adobe قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۵۰ مگابایت زبان: انگلیسی

۳. VSCO؛ بهترین برنامه برش عکس در اندروید

اپلیکیشن VSCO یکی دیگر از بهترین برنامه های برش عکس در اندروید است که امکانات پیشرفته‌ای را در زمینه ویرایش عکس‌ها و قرار دادن افکت‌ها و فیلترها روی ویدیوها ارائه می‌کند. تنظیمات مرتبط با کنترل اکسپوژر، رنگ و جزئیات تصویر هم می‌تواند در ارتقای کیفیت خروجی نهایی تاثیرگذار باشد.

بهترین برنامه های برش عکس در اندروید

فیلترهای متنوع یکی از نقاط قوت اصلی برنامه VSCO به شمار می‌رود و از طراحی مدرنی نیز بهره می‌برد. البته تعداد زیادی از امکانات داخل آن تنها محدود به نسخه پرمیوم می‌شود؛ اما با دانلود نسخه کرک شده از منابع غیر رسمی می‌توانید این محدودیت را دور بزنید. همچنین خبری از نسخه تحت وب یا نرم افزار دسکتاپ نیست و تمامی پروژه‌ها تنها روی اپ موبایل ذخیره می‌شوند.

دانلود رایگان برنامه VSCO برای اندروید

VSCO: Photo & Video Editor
عکس و فیلم

VSCO: Photo & Video Editor

سازنده: VSCO قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید حجم: ۶۴ مگابایت زبان: انگلیسی

۴. برنامه برش تصویر Image Shape Pro

اپلیکیشن Image Shape Pro عنوانی متفاوت در لیست بهترین برنامه های برش عکس در اندروید است که می‌توانید تصاویر را در قالب اشکال متفاوت برش دهد. استفاده از طرح‌های هندسی متنوع داخل این اپ با کمی چاشنی خلاقیت می‌تواند نتیجه جذابی در پی داشته باشد و محتوای مناسب برای به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی فراهم سازد.

بهترین برنامه های برش عکس در اندروید

خوشبختانه امکانات استاندارد و کاربردی ارائه شده در برنامه Image Shape Pro به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است؛ اما برخی دیگر از آن‌ها تنها به صورت پولی ارائه می‌شوند. بیش از ۱۰۰ طرح آماده درون آن به چشم می‌خورد و کاربران قادر خواهند بود اشکال سفارشی خود را نیز ایجاد کنند.

متاسفانه برنامه Image Shape Pro از گوگل پلی و مارکت‌های اندرویدی داخلی حذف شده است و باید آن را از منابع غیر رسمی دریافت نمایید.

۵. PicsArt؛ بهترین برنامه برش عکس در اندروید

اگر اهل ویرایش عکس با موبایل باشید، احتمالاً نام اپلیکیشن Picsart را شنیده باشید که یکی از امکانات آن، برش دادن تصاویر است. البته قابلیت‌های مختلف دیگری درون اپلیکیشن به چشم می‌خورند که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. ساخت کلاژ، ایجاد طرح‌های اختصاصی روی عکس‌ها و ساخت استیکرهای شخصی تنها برخی از این موارد هستند.

بهترین برنامه های برش عکس در اندروید

فیلترهای قابل شخصی‌سازی، شبکه اجتماعی داخلی و ابزارهای پیشرفته از دیگر ویژگی‌های برنامه محبوب PicsArt به شمار می‌روند. همچنین فونت‌های متنوع در کنار ماسک‌ها و فریم‌های گوناگون درون آن به چشم می‌خورند که می‌توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. تنها مشکل این اپ، تبلیغات آزاردهنده درونی آن است که با نصب نسخه کرک شده قابل حل خواهد بود.

دانلود رایگان برنامه PicsArt برای اندروید

Picsart Photo & Video Editor
عکس و فیلم

Picsart Photo & Video Editor

سازنده: PicsArt, Inc. قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید حجم: ۵۵ مگابایت زبان: انگلیسی

۶. برنامه برش تصویر Photo Crop

اپلیکیشن Photo Crop یکی دیگر از بهترین برنامه های برش عکس برای اندروید است که به صورت اختصاصی به همین منظور توسعه یافته است. محیط کاربرپسند آن موجب شده است تا کار با فایل‌های مختلف در آن آسان باشد و به راحتی بتوان با حرکات دست اقدام به چرخاندن عکس‌ها یا تغییر اندازه آن‌ها نمود.

بهترین برنامه های برش عکس در اندروید

مانند برنامه Image Shape Pro، در اپ Photo Crop هم امکان برش عکس‌ها در قالب شکل‌های هندسی امکان‌پذیر شده است و خوشبختانه در حین این فرایند کیفیت تصاویر بدون تغییر باقی می‌ماند. در نهایت کاربران می‌توانند خروجی بدست آمده را از طریق روش‌های مختلف مثل شبکه‌های اجتماعی و ایمیل با دیگران به اشتراک بگذارند.

دانلود رایگان برنامه Photo Crop برای اندروید

Photo Crop - Video Compress
عکس و فیلم

Photo Crop - Video Compress

سازنده: Image Crop n Wallpaper Changer قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۳ مگابایت زبان: انگلیسی

۷. برنامه ویرایش تصویر Pixlr

اپلیکیشن Pixlr یکی از ویرایشگرهای تصویر شناخته شده در موبایل است که از نسخه تحت وب نیز بهره‌مند شده و می‌توان آن را در میان بهترین برنامه های برش عکس در اندروید قرار داد. امکانات پیشرفته ادیت عکس در کنار افکت‌ها، استایل‌ها و فیلترهای گوناگون در آن موجب شده است تا میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان به سراغ این عنوان بیایند.

بهترین برنامه های برش عکس در اندروید

ابزار داخلی جهت ساخت کلاژ با پس‌زمینه سفارشی و امکان شخصی‌سازی قاب‌ها از دیگر ویژگی‌های برنامه Pixlr است. همچنین ابزار داخلی برای بهبود کیفیت تصاویر در نظر گرفته شده است که هنگام برش دادن آن‌ها، می‌تواند بسیار مفید و کاربردی واقع شود. امکانات اپ رایگان است؛ اما همراه با تبلیغات درون برنامه‌ای خواهد بود که احتمال دارد برای برخی از کاربران آزاردهنده باشد.

دانلود رایگان برنامه Pixlr برای اندروید

Pixlr – Photo Editor
عکس و فیلم

Pixlr – Photo Editor

سازنده: Inmagine Lab | Pixlr قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید حجم: ۴۰ مگابایت زبان: انگلیسی

۸. برنامه ویرایش تصویر LightX

اپلیکیشن LightX یکی از موفق‌ترین عناوین ویرایش تصویر در سیستم عامل iOS به شمار می‌رود که نسخه اندروید آن نیز توانسته با بازخورد مناسبی از سوی کاربران مواجه شود. تمامی امکانات استاندارد و پایه ویرایش تصویر از جمله برش عکس در آن به چشم می‌خورد و ویژگی‌های اضافی مثل جداسازی سوژه از پس‌زمینه و افکت‌های متنوع هم درون آن وجود دارد.

بهترین برنامه های برش عکس در اندروید

تغییر پس‌زمینه و امکان ترکیب دو یا چند عکس با هم از نقاط قوت برنامه LightX محسوب می‌شود که می‌تواند در خلق تصاویر هنری و متفاوت به کاربران کمک کند. منحنی‌ها و اسلایدرهای متفاوتی هم برای کنترل جزئیات عکس در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا کنترل بیشتری روی جنبه‌های مختلف داشته باشند. در نهایت ابزار حذف اشیاء و افراد ناخواسته، ساخت کلاژ، تغییر زاویه و حالت کلی چهره یا بدن هم در دسترس قرار دارند.

دانلود رایگان اپلیکیشن LightX برای اندروید

LightX Photo Editor & Retouch
عکس و فیلم

LightX Photo Editor & Retouch

سازنده: AndOr Communications Pvt Ltd قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید حجم: ۴۷ مگابایت زبان: انگلیسی

۹. Photo Director؛ بهترین برنامه برش عکس در اندروید

اپلیکیشن ویرایش تصویر Photo Director محصولی از شرکت پرآوازه Cyberlink است و امکانات متعددی را در اختیار کاربران گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها قرار می‌دهد. کراپ کردن عکس‌ها در اندروید به کمک این اپ به آسانی امکان‌پذیر است و می‌تواند به راحتی از پس نیازهای اغلب کاربران بربیاید. قالب‌های پیش‌فرض آماده هم برای شبکه‌های اجتماعی گوناگون و استفاده‌های متفاوت مثل عکس پروفایل یا هدر درون آن در نظر گرفته شده است.

بهترین برنامه های برش عکس در اندروید

هزاران استیکر، فیلتر، فریم و افکت حرفه‌ای هم درون برنامه Photo Director به چشم می‌خورند که کاربران می‌توانند از آن‌ها برای جذاب کردن عکس‌های خود استفاده نمایند. هوش مصنوعی داخلی آن هم می‌تواند به سادگی اقدام به حذف افراد یا اشیاء اضافی از تصاویر نماید یا حتی مثل نسخه دسکتاپ فتوشاپ، آسمان را جایگزین کند.

دانلود رایگان برنامه Photo Director برای اندروید

PhotoDirector - Photo Editor
عکس و فیلم

PhotoDirector - Photo Editor

سازنده: Cyberlink Corp قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۲۱ مگابایت زبان: انگلیسی

سوالات متداول کاربران درباره بهترین برنامه های برش عکس در اندروید

بهترین برنامه های برش عکس در اندروید کدام است؟

اپلیکیشن‌های Snapseed و فتوشاپ اکسپرس از بهترین ویرایشگرهای تصویر برای سیستم عامل اندروید هستند که امکان برش عکس را هم درون خود جای داده‌اند.

بهترین برنامه های برش عکس اندروید در قالب اشکال هندسی کدام است؟

اپلیکیشن‌های Photo Crop و Image Shape Pro از جمله عناوینی هستند که به صورت تخصصی روی برش عکس تمرکز دارند و امکان برش در قالب اشکال هندسی سفارشی را هم فراهم می‌سازند.

بهترین برنامه برش عکس اندروید کاملا رایگان چیست؟

اپلیکیشن Snapseed که توسط گوگل ارائه می‌شود، کاملا رایگان است و کاربران می‌توانند بدون پرداخت هزینه و مشاهده تبلیغات از امکانات آن بهره بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی