ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتریوم ۲.۰ با آپدیت مرج متولد شد؛ خداحافظی با ماینرها

با تولد اتریوم 2.0 ماینرها برای استخراج اتریوم دیگر نیازی به سیستم‌های کامپیوتری با گرافیک گران قیمت نخواهند داشت.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۹

شبکه اتریوم درنهایت با تغییر الگوریتم استخراج رمزارز خود یعنی همان مرج یا ادغام، بزرگترین رویداد تاریخ رمزارزها را به نام خود زد تا میزان مصرف انرژی حین استخراج را تا حدود 99.5 درصد کاهش دهد.

با تولد اتریوم 2.0 ماینرها برای استخراج اتریوم دیگر نیازی به سیستم‌های کامپیوتری با گرافیک گران قیمت نخواهند داشت و تغییراتی در این شبکه رخ داده است.

احتمالا شما هم در چند وقت گذشته، با اخبار مربوط به ادغام شبکه اتریوم روبرو شده‌اید. در این فرآیند، الگوریتم استخراج رمزارز اتریوم از مدل استخراج اثبات کار (PoW) به مکانیزم اجماع اثبات سهام (POS) تغییر خواهد کرد، اما این تغییر چه تاثیری خواهد داشت؟

آپدیت مرج اتریوم با موفقیت انجام شد

مهم‌ترین نکته درباره مرج اتریوم که اکنون نهایی شده، به مصرف انرژی مربوط می‌شود. در واقع پس از ادغام شبکه اتریوم، مصرف انرژی تا 99 درصد کاهش پیدا می‌کند، زیرا ماینرها برای استخراج اتریوم دیگر نیازی به سیستم‌های کامپیوتری با گرافیک گران قیمت نخواهند داشت. این نکته، آن هم در زمانی که بازار کریپتو به دلیل مصرف انرژی بسیار زیاد، با انتقادات بسیاری مواجه شده، یک مزیت مهم محسوب می‌شود.

مدل اثبات سهام یا Proof of Stake (به اختصاری PoS) جدیدی، نوعی الگورتیم استخراج رمزارز در سیستم‌های مبتنی بر بلاکچین است که در آن ماینرهای می‌توانند با توجه به تعداد کوین‌هایی که در آن شبکه نگهداری می‌کنند، تراکنش‌هایی را تایید کنند. به بیان ساده، با وجود این الگوریتم، مصرف انرژی مربوط به استخراج اتریوم به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند و این روش جدید دوستدار محیط زیست محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی