ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

موتورسیکلت پرنده ژاپنی در آمریکا معرفی شد؛ 40 دقیقه پرواز با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت

هاوربایک XTurismo ساخت استارتاپ ژاپنی AERWINS Technologies است و قیمتش به 777 هزار دلار می‌رسد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

استارتاپ ژاپنی AERWINS Technologies در نمایشگاه خودروی دیترویت 2022 ایالات متحده آمریکا هاوربایک یا موتورسیکلت پرنده XTurismo را به نمایش گذاشت؛ محصولی که اگرچه جذابیت بالایی دارد، اما قیمتش نجومی است.

این موتورسیکلت پرنده با وزنی نزدیک به 300 کیلوگرم، می‌تواند تا 40 دقیقه پرواز کند و راننده‌اش به حداکثر سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. البته این اولین باری نیست که خبری از این هاوربایک منتشر می‌شود، اما حالا امکان آزمایش آن برای افراد فراهم شده است.

رانندگی با موتورسیکلت پرنده ژاپنی

برخی افراد که شانس امتحان کردن این هاوربایک را داشته‌اند، از تجربه لذت‌بخش خود صحبت کرده‌اند. البته زمانی که این محصول به صورت روانه بازار شود، خریدش چندان آسان نخواهد بود و باید حساب بانکی پرپولی داشته باشید.

این هاوربایک هم اکنون در ژاپن به فروش می‌رسد و نسخه کوچکترش سال آینده میلادی با قیمت 777 هزار دلار در ایالات متحده آمریکا عرضه می‌شود. البته این استارتاپ ژاپنی روی یک مدل کوچکتر و الکتریکی هم کار می‌کند که سال 2025 با قیمت 50 هزار دلار از راه می‌رسد و می‌تواند طرفداران زیادی پیدا کند.

هاوربایک XTurismo از دو روتور مرکزی بزرگ بهره می‌برد که قدرت آن‌ها توسط موتور بنزینی 228 اسب بخاری کاوازاکی تامین می‌شود. برای حفظ تعادل این موتورسیکلت پرنده از چهار روتور الکتریکی کوچک هم در اطراف آن استفاده شده است.

این محصول 299 کیلوگرمی تقریبا 3.65 متر اندازه دارد و برای امنیت بیشتر از یک واحد کنترل خودکار هم بهره می‌برد. سازنده ژاپنی این هاوربایک تنها می‌خواهد 200 نمونه از آن را تولید کند که با توجه به محدودیت‌هایی که استفاده از آن در کشورهای مختلف دارد، چنین کاری منطقی به نظر می‌رسد.

انتظار می‌رود در آینده نه چندان دور شاهد معرفی محصولات مشابه از سوی شرکت‌های دیگر و کسب مجوز برای استفاده شهری در کشورهای مختلف باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hero007
    Hero007 | ۲۷ شهریور ۱۴۰۱

    در مقایسه با محصول تجاری شده ی شرکت سوئدی Jetson به یک کاردستی غیرکاربردی شباهت داره

مطالب پیشنهادی