ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فروش دیگنیتی پرایم، دیگنیتی پرستیژ و فیدلیتی پرایم در بورس کالا + جزئیات کامل

خودروهای پرطرفدار دیگنیتی پرایم و فیدلیتی متعلق به بهمن موتور در مرحله دوم عرضه بورس کالا به حراج گذاشته می‌شوند.

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۷ آذر ۱۴۰۱ | ۲۳:۱۵

ماجرای پیچیده عرضه خودرو در بورس کالا ظاهراً به سرانجام خود رسیده است و قرار است تا چند روز آینده چندین خودرو از جمله دو کراس اوور پرطرفدار گروه بهمن، یعنی دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا عرضه شوند.

طرح فروش دیگنیتی پرایم، دیگنیتی پرستیژ و فیدلیتی پرایم در بورس کالا [بروز‌رسانی] – ۷ آذرماه ۱۴۰۱

گروه بهمن قصد دارد خودروهای دیگنیتی پرایم، دیگنیتی پرستیژ و فیدلیتی پرایم جدید را با قیمت‌های قبلی در بورس کالا عرضه کند.

بر این اساس، در دور جدید عرضه کراس اوور‌های مونتاژی گروه بهمن در بورس، کراس اوور فیدلیتی پرایم ۷ نفره با جعبه‌دنده دو کلاچه تَر (W-DCT) و مشخصات جدید همچنان با قیمت پایه قبلی ۷۷۲ میلیون تومان عرضه می‌شود و متقاضیان می‌توانند از روز دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ درخواست خرید خود در را در بورس کالا ثبت کنند.

دیگنیتی پرایم نیز با قیمت پایه ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بورس کالا عرضه خواهد شد و ثبت درخواست خرید آن از روز سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ در تالار خودرو بورس کالای ایران آغاز می‌شود.

یکی از جدیدترین محصولات گروه بهمن، یعنی کراس‌اوور دیگنیتی پرستیژ نیز پس از عرضه عمومی، در این دور عرضه خودرو در بورس وارد شده است. ثبت سفارش خرید دیگنیتی با قیمت پایه ۹۹۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.

نام خودرورنگ بدنهتریم داخلیظرفیتتاریخ عرضه
دیگنیتی پرستیژسفیدمشکی۲۶۲۳ آذر ۱۴۰۱
دیگنیتی پرستیژسفیدزرشکی۲۶۲۳ آذر ۱۴۰۱
دیگنیتی پرستیژمشکیمشکی۲۷۲۳ آذر ۱۴۰۱
دیگنیتی پرستیژمشکیزرشکی۲۷۲۳ آذر ۱۴۰۱
فیدلیتی پرایم ۷ نفرهسفیدمشکی۲۴۳۲۱ آذر ۱۴۰۱
فیدلیتی پرایم ۷ نفرهمشکیمشکی۲۴۳۲۱ آذر ۱۴۰۱
دیگنیتی پرایمسفیدمشکی۵۳۲۲ آذر ۱۴۰۱
دیگنیتی پرایمسفیدزرشکی۵۳۲۲ آذر ۱۴۰۱
دیگنیتی پرایممشکیمشکی۵۴۲۲ آذر ۱۴۰۱
دیگنیتی پرایممشکیزرشکی۵۴۲۲ آذر ۱۴۰۱

شرایط خرید دو خودرو در بورس کالا ابلاغ شد [بروزرسانی] - ۲۹ شهریور ۱۴۰۱

در جدیدترین نامه محمد نوروزپور مدیر بازرسی و امور اعضای بورس کالای ایران آمده است: «برای خرید خودرو دیگنیتی مهلت ثبت سفارش ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۲۹ شهریور بوده و میزان پیش‌دریافت خرید این خودرو به میزان ۳۰ درصد است.

همچنین اشخاصی که پیش‌تر در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو سواری شده‌اند، امکان ثبت سفارش نخواهند داشت.

علاوه بر این هر کد بورسی صرفاً امکان ثبت سفارش روی یک کد عرضه را از مجموع عرضه‌های روز انجام معامله دارد.

در ادامه این نامه اشاره شده است: برای خرید وانت کارا مهلت ثبت سفارش ساعت ۸:۳۰ روز شنبه ۲ مهر بوده و میزان پیش‌دریافت خرید محصول ۱۰ درصد است.

همچنین محدودیت تعدادی خرید و ثبت سفارش برای هر کد بورسی وجود ندارد و اشخاصی که پیش‌تر در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو شده‌اند نیز امکان ثبت سفارش دارند.

علاوه بر این، خرید برای مشتریان حقوقی بلامانع است.

جزئیات کامل عرضه دیگنیتی در بورس کالا [بروزرسانی] - ۲۷ شهریور ۱۴۰۱

 براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، ٣٨ خودروی دیگنیتی سفید (تریم مشکی)، ٣٨ خودروی دیگنیتی سفید (تریم قرمز)، ٣٨ خودروی دیگنیتی مشکی (تریم مشکی)، دیگنیتی مشکی (تریم قرمز) هر یک با قیمت پایه ٨٢١ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان روز چهارشنبه (۳۰ شهریور) روی تابلو می‌رود.

اطلاعیه ویژه:

میزان پیش پرداخت 30% قیمت پایه می‌باشد.

هر کد ملی صرفاً مجاز به ثبت سفارش روی یکی از کدهای عرضه‌شده در تاریخ عرضه و صرفاً برای یک دستگاه خودرو می‌باشد.

خریداران خودرو دیگنیتی از بورس کالا ملزم به واریز وجه هزینه‌های ذیل هم‌زمان با تسویه اصل مبلغ به شماره حساب اعلامی می‌باشند که شامل: هزینه 9 درصد مالیات ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش به‌علاوه سایر هزینه‌ها، جمعاً به مبلغ 394,419,027 ریال به شرح زیر است: مبلغ 353,500,000 ریال شامل: (هزینه مالیات و عوارض شماره‌گذاری) هزینه هوشمندسازی کارت خودرو 435,000 ریال، هزینه خدمات پست 500,000 ریال، هزینه تولید پلاک و شماره‌گذاری 2,800,000 ریال و بیمه شخص ثالث 37,184,027 ریال.

تاریخ تحویل خودرو دیگنیتی بهمن موتور 30 آبان 1401 است.

دیگنیتی پرایم برای دومین‌بار در بورس کالا عرضه خواهد شد [بروزرسانی] - شهریور ۱۴۰۱

دیگنیتی پرایم روز چهارشنبه مورخ 1401/06/30 در بورس کالا عرضه خواهد شد. قیمت پایه دیگنیتی پرایم مشکی و سفید در این نوبت فروش بورس کالا، 8 میلیارد و 215 میلیون ریال تعیین شده است.

گفتنی است در این طرح هر کد ملی تنها می‌تواند برای یکی از کدهای عرضه‌شده در تاریخ عرضه ثبت سفارش کند و صرفاً برای یک دستگاه خودرو مجوز سفارش‌گذاری دارد. از‌این‌رو، صدور سند و شماره‌گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود.

در این روش عرضه حق واگذاری حقوق قراردادی و خودرو به غیر، به هر شکل و صورتی که باشد، از متقاضی سلب و اسقاط گردیده است و هرگونه واگذاری مغایر این قید معتبر نیست.

خریداران ملزم به واریز وجه هزینه‌های ذیل هم‌زمان با تسویه اصل مبلغ به شماره حساب اعلامی هستند که شامل هزینه‌های 9 درصد مالیات ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش و سایر هزینه‌ها است.

همچنین متقاضیان پس از قطعیت خرید در بورس کالا و واریز وجه کامل، می‌بایست ظرف ده روز نسبت به تحویل مدارک خود به‌صورت کامل و صحیح مطابق دستورالعمل‌های شرکت بهمن موتور به عامل محل تحویل (انتخاب‌شده در هنگام عرضه) اقدام نمایند و مسئولیت تأخیر از این محل بر عهده خریدار بوده و فروشنده مسئولیتی در این موارد ندارد. بدیهی است زمان تحویل خودرو به همین نسبت تغییر خواهد کرد. در این صورت بروز تأخیر در تحویل، موجب تعلق سود مشارکت و جریمه دیرکرد نخواهد شد.

عرضه دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا با 40 درصد قیمت کمتر نسبت به بازار آزاد - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

بهای دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا در حدود 40 درصد کمتر از قیمت‌ها در بازار آزاد است. اختلافی که می‌تواند توجه ویژه خریداران و معامله‌گران را به‌سوی خود جلب نماید.

خودروهای پرطرفدار دیگنیتی پرایم و فیدلیتی متعلق به بهمن موتور در مرحله دوم عرضه بورس کالا به حراج گذاشته می‌شوند. علاقه‌مندان برای شرکت در این حراج ابتدا باید امورات مربوط به کارگزاری را انجام داده و سپس در تاریخ ۲۶ مردادماه به سایت بورس کالا مراجعه و برای خرید ماشین دلخواه اقدام کنند. ولی قیمت پیشنهادی دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا چقدر است؟

بورس کالا یک بستر مناسب برای کشف قیمت واقعی محصولات است. سازوکار بورس کالا مبتنی بر حراج باز و میزان عرضه و تقاضا بوده و مشتریان با پیشنهاد قیمت برای خرید کالا رقابت می‌کنند. کالاهای پذیرفته‌شده در بورس کالا دیگر تحت کنترل ستاد تنظیم بازار و شورای رقابت نیستند و قیمت‌گذاری دستوری روی آن‌ها اعمال نمی‌شود. خوشبختانه خودروهای دیگنیتی پرایم و فیدلیتی نیز با قیمت بسیار کمتری نسبت به بازار آزاد در بورس کالا به نمایش درمی‌آیند.

قیمت پایه دیگنیتی پرایم و مدل ۵ نفره و ۷ نفره فیدلیتی در بورس کالا به ترتیب ۸۲۱.۵ میلیون تومان، ۵۸۷.۵ میلیون تومان و ۷۷۲ میلیون تومان اعلام شده است. این ارقام حدوداً ۴۰ درصد کمتر از قیمت ماشین‌های مذکور در بازار آزاد هستند. با این حال، قیمت پیشنهادی دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا باید به‌قدری مناسب باشد که شانس خرید را بالا ببرد.

بدیهی است که خریدار با پیشنهاد قیمت بیشتر، شانس بالاتری برای برنده‌شدن در حراج دارد. به همین خاطر نباید انتظار تخفیف ۴۰ درصدی را داشت. به‌علاوه، به غیر از هزینه پیشنهادی، باید هزینه‌های اضافی مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شماره‌گذاری، هوشمندسازی کارت خودرو و غیره را نیز در نظر گرفت.

جدول زیر، قیمت پیشنهادی دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا را نشان می‌دهد. با بررسی این جدول می‌توانید اختلاف هزینه نهایی نسبت به قیمت بازار را در سناریوهای متفاوت رقابتی مورد بررسی قرار داده و یک قیمت پیشنهادی مناسب را جهت برنده‌شدن در حراج ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر ۳۰ درصد رقابت بر سر خرید خودروی فیدلیتی ۵ نفره باشد، با پیشنهاد حدوداً ۹۸۶ میلیون تومان شانس بالایی برای بُرد دارید و در عین حال، حدود ۱۷۳ میلیون تومان سود می‌کنید.

قیمت پیشنهادی دیگنیتی و فیدلیتی در بورس
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mrmoghari
    mrmoghari | ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

    چرا انقدر مالیاتش زیاد شد ؟ 100 میلیون برای تقریبن 900 میلیون.. خارج از کشورم انقدر زیاد میگیرن برای خرید یه ماشین ؟

مطالب پیشنهادی