ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گرم شدن هوا
علمی

مطالعه دانشمندان: گرم شدن هوا بر سلامت بیماران قلبی تاثیرگذار است

به گفته محققان، بیماران با وزن 78 کیلوگرم در مدت کوتاهی 1.5 کیلوگرم از وزن خود را به دلیل گرما از دست داده‌اند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ مهر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

محققان با انجام یک مطالعه بین‌المللی ادعا کرده‌اند که امواج گرمای ناشی از گرم شدن هوا کره زمین می‌تواند ضرر زیادی بر بیماران قلبی داشته باشد. بر اساس این گزارش، بیماران قلبی در طول موج گرما بین 1 ژوئن تا 20 سپتامبر سال 2019، 1.5 کیلوگرم وزن کم کرده‌اند.

نارسایی قلبی یک بیماری مزمن و تدریجی است که در آن عضله قلب نمی‌تواند خون مورد نیاز بدن را پمپاژ و تامین کند. در این شرایط معمولا مایعات در ریه و پاهای بیماران جمع شده و این امر باعث تنگی نفس و تورم ریه‌ها، پاها و شکم آن‌ها می‌شود. برای این بیماران قلبی، معمولا داروهای ادرارآور تجویز می‌شود که باعث می‌شود آب و نمک غیرضروری بدن دفع شود. با این وجود، قلب بیماران راحت‌تر کار خود را انجام داده و تنگی نفس و تورم آن‌ها نیز کاهش می‌یابد.

همچنین نظارت بر وزن بیماران قلبی نیز یک امر ضروری است، زیرا مطالعات نشان می‌دهد که افزایش وزن با احتقان، به عنوان یکی از دلایل اصلی بستری شدن بیماران در بیمارستان‌ها مرتبط است. با این حال، کاهش وزن به دلیل دمای زیاد تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته است.

تاثیر گرم شدن هوا بر بیماران قلبی

گرم شدن هوا

اکنون محققان در مطالعه جدید خود، به این فرضیه اشاره کرده‌اند که وزن بدن بیماران دارای نارسایی قلبی، در طول موج گرما تغییر پیدا می‌کند.

زمانی که افراد سالم در هوای گرم مایعات بیشتری می‌نوشند، بدن آن‌ها به‌طور خودکار خروجی ادرارشان را تنظیم می‌کند. با این حال، همانطور که «فرانسوا روبیل»، نویسنده این مطالعه و استاد بیمارستان دانشگاه مونپلیه، فرانسه توضیح می‌دهد، این موضوع در مورد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی صدق نمی‌کند، زیرا آن‌ها داروهای ادرارآور مصرف می‌کنند.

در این مطالعه، 1420 بیمار مبتلا به نارسایی مزمن قلبی شرکت کرده‌اند. میانگین سنی آن‌ها 73 سال بوده، 28 درصد شرکت‌کنندگان را زنان تشکیل داده و میانگین وزن تمام آن‌ها 78 کیلوگرم اعلام شده است. محققان به‌طور خاص، در این مطالعه، رابطه بین وزن بدن بیماران و دمای هوا بین 1 ژوئن تا 20 سپتامبر 2019 را بررسی کرده‌اند.

بیماران علائم روزانه خود مانند تورم بخش‌هایی از بدن، خستگی، تنگی نفس و سرفه را با پاسخ دادن به سوالاتی روی یک دستگاه شخصی (مانند گوشی و تبلت) گزارش کردند و پاسخ آن‌ها به صورت خودکار برای محققان ارسال می‌شد. دمای روزانه نیز با استفاده از داده‌های نزدیک‌ترین ایستگاه هواشناسی هر بیمار به دست آمده است.

نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که وزن شرکت‌کنندگان (بیماران قلبی) با افزایش دما کاهش می‌یابد. محققان یادداشت می‌کنند:

«بیماران با وزن 78 کیلوگرم در مدت کوتاهی، 1.5 کیلوگرم از دست دادند. ما از دیدن این موضوع که دمای بالا باعث کاهش وزن شده متعجب شدیم، زیرا انتظار عکس آن را داشتیم. به همین دلیل، سیستم مانیتورینگ از راه دور ما طوری برنامه‌ریزی شده بود که در صورت افزایش وزن بیماران به پزشکان اطلاع‌رسانی می‌شد.»

گرم شدن هوا

به‌طور دقیق مشخص نیسکه چرا تغییرات دما باعث کاهش وزن بیماران شده است اما دلیل آن می‌تواند داروهای ادرارآور باشد که منجر به از دست دادن بیش از اندازه آب بدن می‌شود.

دقیقاً مشخص نیست که چرا تغییرات دما با کاهش وزن مرتبط است. اما این می تواند به دلیل دیورتیک ها باشد که منجر به از دست دادن بیش از حد آب از بدن می شود. کارشناسان بر این باورند که تغییرات شدید دما بر توانایی بدن در تنظیم دمای طبیعی تأثیر می گذارد. این فشار اضافی بر قلب و بدن وارد می کند تا دمای مرکزی آن را در حد طبیعی نگه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی