ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیانیه نصر تهران در مورد قطعی اینترنت: اقتصاد دیجیتال بدون دسترسی مستمر به اینترنت ممکن نیست

نصر تهران باور دارد محدودیت اینترنت به اعتماد مردم لطمه می‌زند.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۷

سازمان نصر تهران در واکنش به قطعی‌های اخیر اینترنت بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد اقتصاد دیجیتال بدون دسترسی مستمر به اینترنت ممکن نیست.

نصر تهران با اشاره به اتفاقات روزهای اخیر در کشور اعتقاد دارد کشور بیش از همیشه نیازمند جلب اعتماد مردم است: «محدودیت در دسترسی به اینترنت به‌ویژه مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی که ده‌ها میلیون کاربر دارند قطعا به این اعتماد لطمه می‌زند.»

در ادامه بیانیه سازمان نظام صنفی رایا‌نه‌ای استان تهران به کاربردهای اینترنت و فضای مجازی برای مردم اشاره شده است:

«میلیون‌ها نفر با استفاده از اینترنت کسب روزی می‌کنند و میلیون‌ها نفر برای ارتباط با عزیزانشان به این ابزارها وابسته هستند. میلیون‌ها نفر برای سرگرمی و آموزش و کسب اخبار و اطلاعات به اینترنت مراجعه می‌کنند. مسدود یا محدود کردن اینترنت تنها موجب سلب اعتماد از شهروندان می‌شود.»

نصر تهران با تاکید بر اینکه کسب‌وکارهای بسیاری برای تداوم فعالیت خود نیازمند اطمینان از کارایی و پایداری اینترنت کشور هستند، این سوال جدی را مطرح کرده که «چگونه می‌شود اقتصاد دیجیتال داشت وقتی نمی‌توان از دسترسی مستمر به اینترنت مطمئن بود؟»

بیانیه نصر تهران

در پایان این بیانیه، هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران از تشکیل جلسه فوق‌العاده‌ای برای بررسی ضرر و زیان و خسارت‌های وارد شده به کسب و کارها به دلیل قطعی اینترنت خبر داد و این هیئت مصرانه از نهادهای مسئول خواست تا وضعیت دسترسی به اینترنت را به وضعیت طبیعی برگردانند.

گفتنی است آبان 98 و قطعی گسترده اینترنت نیز ضرر و زیان بسیاری به اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکارهای آنلاین وارد کرد. در پاییز همان سال که جلسه بررسی پیامدهای قطع اینترنت بر کسب‌و‌کارها که با حضور مسئولان وقت وزارت ارتباطات و سازمان نصر و فعالین استارتاپی در سازمان فناوری اطلاعات کشور برگزار شد، لطمه اقتصادی قطع اینترنت به صنعت آی تی کشور، چیزی بالغ بر 2500 میلیارد تومان به صورت روزانه عنوان شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hameds1
    hameds1 | ۲ مهر ۱۴۰۱

    اگه قرار بود به حرف متخصصا گوش بدن الان وضع این نبود
    مملکت رو جهادی های چپاولگری اداره میکنن که به هیچکس و هیچ چیزی پاسخگو نیستن

مطالب پیشنهادی