ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: تصمیم برداشته‌شدن محدودیت‌ها با وزارت ارتباطات نیست

زارع‌پور معتقد است واتس اپ و اینستاگرام و سایر ‌پلتفرمهای آمریکایی فیلتر شده در اعتراضات اخیر نقش داشته‌اند.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۲

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت به فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ اشاره کرده و اعتقاد دارد این پلتفرم‌های عمدتا آمریکایی در اعتراضات اخیر نقش داشته‌اند و به مردم آسیب زده‌اند. او همچنین رفع فیلتر این پلتفرم‌ها را وابسته به نظر مراجع ذی‌صلاح دانست.

یک هفته پس از فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ سرانجام سکوت وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران شکسته شد و به این ماجرا واکنش نشان داد. «عیسی زارع‌پور» گفت این پلتفرم‌های عمدتا آمریکایی در این مدت در اعتراضات نقش سازماندهی داشتند و موجب وارد آمدن خسارت‌های زیادی به مردم شده‌اند.

به گفته وی برداشتن این محدودیت‌ها به تشخیص مراجعی است که این محدودیت‌ها را به وزارت ارتباطات ابلاغ کردند.

زارع‌پور در خصوص مشکلات ایجاد شده برای کسب‌وکارها و مردم گفت: «آنچه که مهم است در حال تلاش هستیم تا مشکلات موجود سر راه کسب‌وکارها و مردم را برطرف کنیم. ظرفیت‌های لازم را در پلتفرم‌های داخلی فراهم می‌کنیم تا در این شرایطی که این محدودیت‌ها اعمال شده، مردم برای برقراری ارتباط و کسب و کارشان به مساله‌ای بر نخورند.»

این سخنان وزیر ارتباطات در حالی مطرح می‌شود که طبق آمار اعلام شده از سوی دبیر شورای عالی فضای مجازی، بیش از 2 میلیون واحد صنفی مجازی در اینستاگرام فعال بوده و طی یک هفته گذشته صدمات زیادی به کسب‌وکارشان وارد شده است.

وزیر ارتباطات همچنین اعلام کرد تمام فعالیت‌های وزارت ارتباطات در پلتفرم‌های داخلی صورت می‌گیرد و به مردم پیشنهاد کرد تا کسب‌وکار خودشان را در محیطی که پایبند به قانون جمهوری اسلامی ایران نیست، برنامه‌ریزی نکنند.

او با بیان اینکه پلتفرم‌های داخلی در این مدت با حجم زیادی از درخواست‌ها مواجه شدند که موجب کندی شد، افزود: « این پلتفرم‌ها بایستی قابلیت جدید داشته باشند و در حال حاضر اخیرا برخی از آن‌ها قابلیت CallOut (تماس با کاربرانی که در آن پیام رسان حضور ندارند) را فعال کرده‌اند. همچنین امکاناتی نظیر فعالیت‌های پستی یا پرداختی نیز در آن‌ها فراهم شده است.‌»

زارع پور اعلام کرد فراهم کردن و ارائه بسته حمایتی برای کسب و کارها که در پلتفرم های داخلی فعالیت دارند نیز در حال بررسی است. او وعده داده وضع پلتفرم‌های داخلی از امروز خیلی بهتر خواهد شد.

وزیر ارتباطات در حالی از بهبود وضعیت پلتفرم‌های داخلی سخن می‌گوید که پیام‌رسان ایتا در این روزها نتوانسته پذیرای کاربران جدید باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • samanparsi
    samanparsi | ۱۰ مهر ۱۴۰۱

    شلغم از این وزیر خاصیتش بیشتره
    ایشون هیچکاره هستند و فقط موظف هستن مطمئن بشن خواسته های طرح صیانت کاملا اجرا میشه. تصمیم گیری تماما به نهادهایی واگذار شده که توسط مردم قابل انتخاب نیستند.

  • jafar shad
    jafar shad | ۶ مهر ۱۴۰۱

    هرچی باشه بازم مترسک یکاری انجام میده اما ...؟!!

  • naser
    naser | ۶ مهر ۱۴۰۱

    اگه به جای وزیر ارتباطات یه دونه هویج میزاشتن نقش بیشتری ایفا میرد

  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۶ مهر ۱۴۰۱

    شماها که کامنت ها رو تو تلگرام بستین‌ مثل همونایین‌ که نت و قطع کردن‌

مطالب پیشنهادی