ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آرتمیس 1
علمی

طوفان ایان پرتاب ماموریت آرتمیس 1 ناسا را تا اواسط ماه نوامبر به تعویق انداخت

طوفان ایان در آمریکا باعث شد ناسا پرتاب ماموریت آرتمیس 1 را به‌طور موقت لغو کند و در اواسط نوامبر پرتاب آن را امتحان کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ مهر ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

پرتاب ماموریت آرتمیس 1 که تاکنون دو بار با مشکل روبرو شده بود، حالا دوباره به تعویق افتاده و قرار نیست تا ماه آینده میلادی انجام شود. این ماموریت قرار بود در همین چند روز زمین را به مقصد ماه ترک کند، اما طوفان ایان مسئولان ناسا را از تصمیمشان منصرف کرد. آرتمیس حالا باید در پنجره زمانی 21 آبان تا 6 آذر پرتاب شود.

ناسا قصد داشت ماموریت بدون سرنشین آرتمیس 1 را هفته گذشته به فضا بفرستند، اما طوفان ایان این برنامه را لغو کرد. این طوفان قدرتمند باعث شد سازمان فضایی آمریکا آرتمیس 1 را از سکوی 39B در مرکز فضایی کندی خارج کند و به ساختمان مونتاژ برگرداند. مقامات ناسا می‌گویند با این اقدام سیستم پرتاب فضایی (SLS) و کپسول اوریون از گزند طوفان در امان ماند.

اما حالا این سازمان می‌گوید پنجره زمانی بعدی برای آرتمیس 1 بین 21 آبان تا 6 آذر خواهد بود، هرچند هنوز روز دقیقی برای انجام این ماموریت انتخاب نشده است. در بیانیه ناسا آمده است: «تمرکز بر پنجره پرتاب ماه نوامبر به کارمندان مرکز فضایی کندی اجازه می‌دهد بعد از طوفان به خانه و نزد خانواده خود برگردند و تیم‌ها فرصت کافی برای انجام بازرسی‌های اضافه پیش از بازگرداندن راکت به سکوی پرتاب را داشته باشند.»

آرتمیس 1 دوباره از نیروی فضایی تاییدیه می‌گیرد

آرتمیس 1

مهندسان حالا باید دوباره سیستم خاتمه پرواز (FTS) آرتمیس 1 را بررسی کنند. این سیستم طراحی شده تا در صورت خارج شدن راکت از مسیرش در حین پرتاب، راکت را نابود کند. پیش‌تر نیروی فضایی آمریکا مجوز مدت‌دار FTS را 20 روز تمدید کرده بود، تا این ماموریت امکان پرتاب در هفته گذشته را داشته باشد. اما حالا این سیستم باید یک بار دیگر مورد آزمایش قرار بگیرد تا نیروی فضایی مجدداً برای آن تاییدیه صادر کند.

آرتمیس 1 قرار است کپسول بدون سرنشین اوریون را به دور مدار ماه بفرستد و به زمین برگرداند. در ادامه ماموریت آرتمیس 2 در سال 2024 و آرتمیس 3 در سال 2025 و 2026 انجام خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی