ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هلیکوپتر نبوغ
علمی

هلیکوپتر نبوغ ناسا در سی و سومین پرواز خود یک همراه عجیب داشت

تصاویری که از پرواز اخیر هلیکوپتر نبوغ ناسا به دست آمده نشان می‌دهد که یک تکه زباله عجیب به بدنه این هواپیما چسبیده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ مهر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

هلیکوپتر نبوغ ناسا 31 شهریور دوباره پرواز کوتاهی در آسمان مریخ داشت و به نظر می‌رسد که در این ماموریت تنها نبود. تصاویری که از این پرواز به دست آمده نشان می‌دهند که یک تکه زباله هم حداقل در بخشی از مسیر همراه این دستگاه بوده است.

این شی‌ء از نظر ظاهری شبیه یک تکه دستمال کاغذی است که روی زمین هم می‌تواند به راحتی به کف کفش شما بچسبد. ناسا به این اشیاء ناشناخته «اشیاء مخروبه خارجی» یا FOD می‌گوید که دوربین زیر نبوغ آن را روی یکی از پاهای هلیکوپتر نشان داده است.

با این حال، در تصاویری که در دنباله این پرواز به دست آمده، هیچ اثری از اشیاء غیرعادی روی بدنه دیده نمی‌شود. پس می‌توان نتیجه گرفت که این تکه مخروبه از نبوغ جدا شده یا حداقل از میدان دید دوربین خارج شده است.

با توجه به این که در مریخ دستمال کاغذی وجود ندارد، از ناسا پرسیده شده که این شیء می‌تواند چه چیزی باشد و آیا وجود آن خطری را متوجه هلیکوپتر نبوغ می‌کند یا نه. آزمایشگاه پیشران جت ناسا روز جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در حال بررسی منشأ این زباله است: «تمام داده‌های مربوط به پرواز و جستجوهای پس از پرواز عادی است و هیچ اثری از آسیب دیدن دستگاه دیده نمی‌شود.»

زباله هلیکوپتر نبوغ

هلیکوپتر نبوغ هنوز به همراه مریخ‌نورد استقامت در دهانه جزرو حضور دارد. پرواز اخیر این بالگرد سی و سومین پرواز نبوغ بود. هلیکوپتر ناسا تاکنون بسیار بهتر از انتظارات عمل کرده و همچنان دانشمندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

جزرو منطقه‌ای طوفانی است و مریخ‌نورد استقامت هم تاکنون با مقدار زیادی زباله روبرو شده که ظاهرا همگی مربوط به تجهیزات فرود این دستگاه در اوایل سال 2021 بوده‌اند. به همین خاطر به نظر می‌رسد که آن‌چه در تصویر نبوغ دیده می‌شود هم مربوط به یکی از تجهیزات فرود بوده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی