ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ استور
کسب و کار

مورگان استنلی: درآمدهای اپ استور در ماه سپتامبر کاهش شدیدی داشته است

تحلیلگر شرکت مورگان استنلی می‌گوید ریزش ماه سپتامبر اپ استور اپل بزرگ‌ترین ریزش درآمدهای این فروشگاه از زمان ثبت اطلاعات توسط آن‌ها بوده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

بر اساس یادداشت تحلیلگر شرکت مورگان استنلی، خالص درآمد اپ استور اپل در ماه سپتامبر با کاهش 5 درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال روبرو بوده است. این کاهش بزرگ‌ترین افتی است که از زمان ثبت اطلاعات درآمد اپ استور توسط این شرکت دیده می‌شود.

«اریک وودرینگ»، تحلیلگر شرکت مورگان استنلی می‌گوید بخش بازی‌ها بزرگ‌ترین دلیلی بود که باعث افت درآمدهای این بخش شد، چون صنعت بازی‌ها نسبت به پارسال ریزش 14 درصدی را تجربه کرده است. او می‌گوید با صرف‌نظر از مناطقی مثل چین، تایوان و کره جنوبی، خالص رشد درآمدهای اپ استور در 10 بازار بزرگ منفی شد. این 10 بازار تا 87 درصد از درآمد اپ استور را شکل می‌دهند.

وورینگ تحلیل‌های خود را بر اساس داده‌های شرکت Sensor Tower ارائه کرده که می‌گوید اپل در ماه سپتامبر حدود 6.9 میلیارد دلار از اپ استور درآمد داشته، در حالی که این رقم در سال گذشته 7.2 میلیارد دلار بود. این شرکت مدعی است که تفاوت درصد میان تحلیل آن‌ها و شرکت مورگان استنلی احتمالا به خاطر گرد کردن اعداد به وجود آمده است. سنسور تاور همچنین می‌گوید که گوگل پلی هم نسبت به بازه مشابه پارسال با افت 8 درصدی درآمد روبرو شده است.

افت درآمدهای اپ استور اپل به خاطر وضعیت کلی اقتصاد است

اپ استور

مورگان استنلی مقصر افت درآمدهای اپل را ریزش اقتصاد جهانی می‌داند. ظاهرا مردم حالا سرمایه‌های خود را به جای کالاهای دیجیتال صرف اقلام ضروری زندگی خود می‌کنند. وودرینگ می‌گوید: «باور داریم که نتایج اخیر اپ استور به وضوح نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان اولویت صرف هزینه در اپ استور را پایین آورده‌اند چون درآمدهای خود را به بخش‌های دیگر نیازهای خود اختصاص داده‌اند.»

مورگان استنلی باور دارد که فصل منتهی به دسامبر ممکن است به خاطر هفته فروش ویژه و نوسانات نرخ تبدیل ارز شرایط را کمی بهتر کند. گفتنی است که اپل اخیرا قیمت اپ‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای را در چندین کشور مختلف در اروپا و آسیا افزایش داد تا افت ارزش ارزها نسبت به دلار را جبران کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی