ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل USB-C
تکنولوژی

پارلمان اروپا رای مثبت داد: تمام شرکت‌ها از جمله اپل باید از پورت USB-C استفاده کنند

پارلمان اروپا به قانونی رای مثبت داده که سازندگان گوشی‌ها، تبلت‌ها و دوربین‌ها از جمله اپل را مجبور به استفاده از USB-C می‌کند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۲

چند ماه پیش بود که قانون‌گذاران اتحادیه اروپا قانون اجباری کردن استفاده از پورت USB-C را تایید کردند، اما برای تبدیل شدن به قانون باید دو بخش دیگر هم آن را تایید کنند. حالا پارلمان اروپا هم به این قانون رای مثبت داده تا اجبار استفاده از USB-C در محصولات مختلف از جمله آیفون‌های اپل یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شود.

اعضای پارلمان اروپا به قانونی رای مثبت داده‌اند که شرکت‌های فناوری از جمله اپل را مجبور می‌کند تا از اواخر سال 2024 در تمام دستگاه‌های خود از پورت شارژ مشترک USB-C استفاده کنند. بنابراین آیفون‌ها احتمالا از پاییز 2024 تنها با این پورت می‌توانند در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به فروش برسند، علت این احتمال نیاز به رای کشورهای عضو یا شورای اروپا است.

در رای‌گیری پارلمان اروپا، 602 قانون‌گذار به قانون جدید رای مثبت دادند، 13 نفر با آن مخالف بودند و 13 هم رای ممتنع دادند. به گفته قانون‌گذاران، با استفاده از پورت شارژ مشترک، دیگر نیازی به شارژرها و کابل‌های مختلف نخواهد بود.

اتحادیه اروپا USB-C

اپل مجبور به استفاده از USB-C در آیفون می‌شود

اگرچه چندین سالی می‌شود که شرکت‌های تولیدکننده محصولات اندرویدی شروع به استفاده از پورت USB-C حتی در گوشی‌های میان‌رده‌شان کرده‌اند، اما اپل همچنان به استفاده از لایتنینگ در آیفون‌ها ادامه می‌دهد. البته مدتی می‌شود که کوپرتینویی‌ها آیپدهای گران‌قیمت‌شان را به USB-C مجهز کرده‌اند.

اپل در ابتدا با این قانون مخالف بود و ادعا می‌کرد که این قانون مانعی برای نوآوری خواهد بود. با این حال طبق بسیاری از گزارش‌ها، این کمپانی هم اکنون مشغول آزمایش USB-C برای آیفون است و انتظار می‌رود از سال آینده میلادی و با سری آیفون 15، شاهد راهیابی آن به گوشی‌های اپل باشیم.

اپل USB-C

استفاده از پورت شارژ مشترک احتمالا سال آینده میلادی به یک قانون تبدیل می‌شود و از پاییز 2024 شرکت‌ها تنها گوشی‌ها، تبلت‌ها و دوربین‌ها با این پورت را می‌توانند در اتحادیه اروپا بفروشند و از سال 2026 این پورت برای لپ‌تاپ‌ها هم اجباری می‌شود. کمیسیون اروپا می‌تواند در آینده استانداردهای مشترکی برای شارژ وایرلس هم وضع کند.

انتظار می‌رود این قانون کاهش ضایعات الکترونیکی را در پی داشته باشد و همچنین منجر به کاهش سالانه 250 میلیون یورو در هزینه‌های کاربران شود که دلیل آن‌ها، عدم نیاز به خرید شارژرهای متنوع برای دستگاه‌های مختلف است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۱۳ مهر ۱۴۰۱

    قانون خیلی خوبیه ولی توجه داشته باشند همه کابل ها نمیشه USB-C باشه مثلا کابلای تصویر دیسپلی پورت و اچ دی ام ای بهتره از نظر من ولی میشه 90 درصد کابلها USB-C باشه

  • realtime
    realtime | ۱۲ مهر ۱۴۰۱

    اگه قانونی بذارن که شیوه نصب اپلیکیشن رو هم به آسونی ویندوز و یا لینوکس کنه به طوری که اپ بتونه خودش آپدیت ها و محتوای مورد نیازش رو دانلود کنه دیگه عالی میشه. واسه جفت اندروید و ios.

مطالب پیشنهادی