ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وزیر ارتباطات
اینترنت و شبکه

وزیر ارتباطات: تصمیم گیری درباره زمان رفع محدودیت های اینترنت با من نیست

دو هفته از اختلالات اینترنتی و شروع فیلترینگ‌ها می‌گذرد؛ وزیر‌ ارتباطات اما همچنان از زمان محدودیت‌ها بی‌اطلاع است.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۴ مهر ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۳

زارع‌پور درباره زمان رفع محدودیت‌های اخیر در اینترنت اعلام کرد تصمیم گیری در این زمینه با او نیست و باید این موضوع را از وزیر کشور به عنوان رئیس شورای امنیت کشور جویا شد.

دو هفته از فیلتر اینستاگرام، واتس‌اپ و چند پلتفرم ارتباطی دیگر می‌گذرد اما هنوز پاسخ شفافی درباره آینده این سرویس‌ها وجود ندارد. وزیر ارتباطات تاکنون درباره زمان برداشته شدن رفع این محدودیت‌ها پاسخ شفافی نداده و هر بار اعلام کرده این موضوع به نهادهای ذی‌صلاح مربوط است.

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات در گفتگو با خانه ملت در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ارتباطات موضوع رفع محدودیت‌های اینترنت به عنوان متولی این حوزه را پیگیری می‌کند، گفت: «بله؛ ما دنبال می‌کنیم و در کنار آن ظرفیت‌های داخلی را تقویت می‌کنیم تا در دوره محدودیت کار مردم معطل نماند.»

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری درباره رفع محدودیت‌های اینترنت با او نیست، اظهار داشت این موضوع بایستی از وزیر کشور به عنوان رئیس شاک (شورای امنیت کشور) پرسیده شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اکنون قرار است به جای اینستاگرام چه پلتفرمی استفاده شود، تنها به یک جمله بسنده کرد: «ظرفیت‌های داخلی موجود است.»

زارع‌پور پیش از این و در حاشیه جلسه هیئت دولت نیز با باور به اینکه پلتفرم‌های عمدتا آمریکایی در اعتراض‌های اخیر نقش داشته‌اند، اظهار کرده بود که رفع فیلتر این پلتفرم‌ها وابسته به مراجع ذی‌صلاح است.

در حالی که میلیون‌ها کسب‌وکار ایرانی حاضر در اینستاگرام با ضررهای مالی رو به رو شده‌اند، وزیر ارتباطات بر لزوم تقویت پلتفرم‌های داخلی تاکید می‌کند. رئیس نصر کشور نیز در واکنش به این موضوع با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور و وزیر ارتباطات با تاکید بر لزوم گسترش پلتفرم‌های بومی، تاکید کرده بود این پلتفرم‌ها هنوز راه به جایی نبرده‌اند و مردم نیز به آنها اعتماد ندارند و از همین رو، در این شرایط نمی‌توان از فعالین اقتصادی توقع داشت در مسیری حرکت کنند که در کوتاه مدت سرانجامی ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی