ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل
تکنولوژی

یک ادعای نگران کننده: 80 درصد اپ‌های محبوب موبایل، پیام‌های کاربران را ذخیره می‌کنند

در این گزارش آمار نگران‌کننده‌ای درباره محبوب‌ترین برنامه‌های موبایل ارائه شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

مطالعه جدیدی ادعا می‌کند 60 درصد از پرکاربردترین برنامه‌های موبایل جهان، اطلاعات مربوط به مکالمات خصوصی کاربران را ذخیره می‌کنند. همچنین داده‌های مربوط به پیام‌های ارسالی یا دریافتی توسط 80 درصد از این برنامه‌های جمع‌آوری شده و تمام آن‌ها به اطلاعات اولیه کاربر مانند شماره تلفن، آدرس و ایمیل دسترسی دارند.

وب‌سایت TechShielder در مطالعه جدید خود با نام Hacker Hotspots: The Apps Most Vulnerable to Cybercrime در مورد میزان اطلاعات شخصی جمع‌آوری شده توسط اپلیکیشن‌های محبوب مانند فیسبوک، اینستاگرام، اسنپ‌چت، واتس‌اپ و تلگرام تحقیق کرده است.

آمارهایی نگران‌کننده درباره اپلیکیشن‌های موبایل

اپلیکیشن موبایل

در این مطالعه علاوه بر آمار و ارقام مذکور، همچنین اشاره شده که تقریبا تمام برنامه‌ها اطلاعات حساسی را ذخیره می‌کنند که ممکن است کاربران از آن‌ها بی‌اطلاع باشند، مانند کوکی‌هایشان. کوکی‌ها فایل‌های کوچکی هستند که برخی داده‌های کاربران مانند جزئیات مربوط به ورود آن‌ها که در هنگام فراموشی رمز عبور می‌تواند مفید باشد یا عادات آنلاین کاربران را ذخیره می‌کنند.

بنابراین، برنامه‌ها می‌توانند درک عمیق و نگران‌کننده‌ای از فعالیت‌های آنلاین افراد و کارهایی که در دستگاه خود انجام می‌دهند داشته باشند.

مسلما، جای تعجبی وجود ندارد که کاربران شروع به زیر سوال بردن امنیت آنلاین خود کنند، به‌ویژه با دانستن این موضوع که 100 درصد از تمام اپلیکیشن‌های موبایل در نظر گرفته شده در تحقیق، داده‌هایی را که جمع‌آوری و ذخیره می‌کنند، با اشخاص ثالث به اشتراک می‌گذارند. با این وجود، داده‌های کاربران آسیب‌پذیر می‌شوند و احتمال زیادی برای سوء استفاده هکرها از آن‌ها وجود دارد.

یافته‌های این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که 60 درصد از برنامه‌ها، اطلاعات مربوط به محتوای ایجاد شده توسط کاربران را نیز ذخیره می‌کنند و 50 درصد آن‌ها به عکس‌ها و ویدیوهای گرفته شده از دوربین دسترسی دارند.

در نتیجه، بسیار مهم است که کاربران فعالیت‌های آنلاین خود را با دقت بیشتری انجام دهند، زیرا به‌طور بالقوه این احتمال وجود دارد که اطلاعات شخصی زیادی با توسعه‌دهندگان این برنامه‌ها به اشتراک گذاشته شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی