ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیکسل 7
تکنولوژی

گوشی‌های سری پیکسل 7 با این قابلیت به افراد نابینا کمک می‌کنند تا بهترین سلفی را بگیرند

این قابلیت که Guided Frame نام دارد، برای گرفتن سلفی دستورالعمل‌های صوتی به کاربران ارائه می‌کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ مهر ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

بسیاری از کاربران گوشی‌های موبایل به گرفتن عکس‌های سلفی و اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی علاقه زیادی دارند. در همین راستا گوگل شب گذشته در جریان رونمایی از سری پیکسل 7، قابلیت جدیدی را برای آن‌ها معرفی کرد که به کاربران نابینا یا کم‌بینا کمک می‌کند تا سلفی‌های بهتری بگیرند.

قابلیت جدید گوشی‌های پیکسل 7 که «Guided Frame» نام دارد، یک دستیار صوتی محسوب می‌شود که موقعیت مناسب گوشی برای گرفتن سلفی را به کاربران اعلام می‌کند. با این قابلیت، زمانی که گوشی را در مقابل خود نگه دارید، دستگاه به شما دستوراتی ارائه می‌کند که طبق آن‌ها متوجه خواهید شد که باید آن را به بالا، پایین یا اطراف ببرید تا زمانی که هوش مصنوعی دوربین متوجه شود که صورت شما در بهترین شرایط ممکن برای عکاسی قرار گرفته است.

گوشی پیکسل

علاوه بر این، شاتر دوربین نیز به طور خودکار فعال خواهد شد و همچنین به کاربر می‌گوید که چه زمانی می‌تواند دست خود را آزاد کند.

نحوه فعالسازی قابلیت Guided Frame در پیکسل 7

اسناد پشتیبانی گوگل نشان می‌دهد که استفاده از این ویژگی ساده است. ابتدا باید از طریق تنظیمات، بخش دسترس‌پذیری و TalkBack، این قابلیت را در گوشی‌های پیکسل 7 و 7 پرو فعال کنید. سپس برای شروع کار با Guided Frame، باید به برنامه دوربین مراجعه کنید و روی دکمه دوربین جلو ضربه بزنید و آن را نگه دارید و برای جابجایی به دوربین جلو نیز روی دکمه شاتر دوبار ضربه بزنید.

گوگل

پس از آن، با کمک دستورالعمل‌های صوتی و بازخورد لمسی می‌توانید از خودتان عکس بگیرید. همانطور که گوگل در رویداد شب گذشته نشان داد، در صورت موفقیت‌آمیز بودن پروسه گرفتن عکس، تاییدیه صوتی آن را نیز دریافت خواهید کرد.

Guided Frame می‌تواند یک ویژگی مهم برای افراد نابینا و کم بینا باشد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بدون نیاز به کمک افراد، از خودشان سلفی بگیرند. با این حال، حداقل در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که این قابلیت به گوشی‌های پیکسل 7 و 7 پرو محدود شده است. از دیگر قابلیت‌های قابل توجه این دو دستگاه که در هنگام معرفی به آن اشاره شد، می‌توان به قابلیت ردیابی خروپف و سرفه در حین خواب اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی