ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون 14 و پیکسل 7؛ پرچمدارهایی که به بلوغ نرسیده‌اند

آیفون 14 و پیکسل 7 جدیدترین پرچمداران بازار محسوب می‌شوند اما به دلایلی این دستگاه‌ها ممکن است برای طرفداران چندان جذاب نباشند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

سری آیفون 14 اپل و پیکسل 7 گوگل از جمله جدیدترین گوشی‌های پرچمدار بازار موبایل محسوب می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های قابل توجهی را به مشتریان ارائه می‌کنند. با این حال اگر بخواهیم واقع‌بینانه به ماجرا نگاه کنیم، با پرچمدارهای هیجان‌انگیزی روبه‌رو نیستیم و نمی‌توان بطور کامل آن‌ها را نسل بعدی پرچمدارها بدانیم.

گوشی‌های هوشمند بیش از هر دستگاه دیگری، همیشه در حال پیشرفت هستند و به نوعی همیشه این موضوع احساس می‌شود که این دستگاه‌ها کامل نیستند. به عنوان مثال، آیفون 12 پرو از ویژگی ProMotion پشتیبانی نمی‌کرد و آیفون 13 پرو نمایشگر همیشه روشن نداشت. به همین ترتیب، پیکسل 6 پرو نیز از قابلیت Face Unlock بهره نمی‌برد.

همین موضوع برای آیفون 14 و پیکسل 7 نیز صدق می‌کند. هرچقدر این دستگاه‌ها خوب به نظر برسندو قابلیت‌های جذابی را به مشتریان ارائه کنند، همچنان یک یا دو سال تا کامل شدن فاصله دارند و البته شاید این موضوع همیشگی باشد.

پیکسل 7 و آیفون 14؛ همان طراحی با تغییرات جزئی

پیکسل 7

پیکسل 7 پرو شباهت زیادی به مدل سال گذشته دارد. در این دستگاه همچنان شاهد همان نوار دوربین روی پنل پشتی دستگاه و روزنه کوچکی برای دوربین سلفی هستیم. هرچند همه چیز خوب به نظر می‌رسد، اما از نظر طراحی، این دستگاه هنوز چندین سال با ایده‌آل بودن فاصله دارد.

همین امر را می‌توان برای آیفون 14 نیز گفت. اپل اساسا سه سال است که از همان طراحی نسل قبل استفاده می‌کند و هرچند نسل‌های مختلف قابل تشخیص هستند، اما برای طرفداران قدیمی آیفون‌ها همه چیز کمی کهنه و نه چندان جالب به نظر می‌رسد.

در واقع هر گوشی که انتخاب کنید، علیرغم چیزی که سازنده آن از شما می‌خواهد باور داشته باشید، احساس ناکافی بودن را می‌دهد. بسیاری از طرفداران رویای دوربین‌هایی را دارند که از پنل پشتی بیرون نزده باشند و کاملا هم سطح آن باشند، حاشیه‌هایی که دیده نشوند یا استفاده از ورق‌های شیشه‌ای بسیار نازکی که شبیه کاغذ هستند.

شاید این دسته از نوآوری‌ها سال 2030 یا 2041 در گوشی‌ها مورد استفاده قرار بگیرند، اما در حال حاضر گوشی‌های هوشمند در چرخه‌ای بی‌پایان از رقابت با یکدیگر و برتری جویی هستند که به نظر می‌رسد هرگز پایان نخواهد یافت.

نحوه اضافه شدن ویژگی‌ها به نسل‌های آینده

پیکسل 7

اپل همیشه در توسعه آیفون‌های جدید چند سال جلوتر است، بنابراین در حالی که مشتریان آیفون 14 را خریداری می‌کنند، مهندسان غول فناوری در حال کار روی آیفون 16 هستند. احتمالا به همین دلیل برخی ویژگی‌های مورد انتظار از هر نسل آیفون، در گوشی‌های جدید مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

علاوه بر این، گوشی‌های اندرویدی نیز همیشه ویژگی‌های جدیدی برای پرده‌برداری دارند. یکی از ویژگی‌های برتر دوربین پیکسل 7 Cinematic Blur است که برای توسعه آن در اصل از حالت سینمایی آیفون 13 الگوبرداری شده است.

طرفداران آیفون و پیکسل استدلال می‌کنند که ویژگی‌های این دو دستگاه متفاوت هستند، اما واقعا این موضوع درست نیست. در واقع سازندگان هر سال نوعی رقابت را با یکدیگر تکرار می‌کنند و همیشه ویژگی خاصی وجود دارد که یکی از دستگاه‌ها به آن مجهز شده و دیگری از آن پشتیبانی نمی‌کند. به عنوان مثال، آیفون 14 پرو دارای لنز تله فوتو است، اما از نظر عملکرد به خوبی لنز پیکسل 7 پرو یا گلکسی S22 اولترا نیست تا شاید در آیفون 15 این ویژگی بهبود پیدا کند.

همچنین پس از سال‌ها، اپل از یک دوربین 48 مگاپیکسلی در گوشی‌های پرچمدار جدید خود استفاده کرده است. باید توجه کرد که این دوربین‌ها و نمایشگر همیشه روشن، از سال‌ها قبل جز اصلی گوشی‌های اندرویدی بالا رده بوده‌اند و اپل آن‌ها را بسیار دیر به گوشی‌های خود اضافه کرده است.

شاید پیکسل 8 دارای قابلیت جزیره پویا (Dynamic Island) باشد. یا آیفون 16 از قابلیت‌های Magic Eraser و Photo Unblur گوگل استفاده کند. بنابراین مشتریان با قابلیت‌های جدید سورپرایز نمی‌شوند و ویژگی‌ها بین سازندگان مختلف در حال چرخش است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی