ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمریکا محدودیت‌های جدیدی را برای فروش تراشه به چین وضع کرد

دولت آمریکا قوانین جدیدی را اعلام کرده که اجازه نمی‌دهد تولیدکنندگان بتوانند بدون دریافت مجوز به چین تراشه بفروشند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

دولت بایدن اعلام کرد که در تصمیمی تازه، محدودیت‌های جدیدی را علیه فروش تراشه‌های نیمه‌رسانا و تجهیزات تولید به چین در نظر گرفته است. این اقدام بخشی از تلاش ایالات متحده برای محدودسازی توانایی‌های فنی و نظامی پکن است.

به گزارش وال استریت ژورنال، قوانین جدید از تولیدکنندگانی مثل اینتل و Micron می‌خواهد پیش از فروش و ارسال نیمه‌رساناها و تجهیزات ساخت تراشه به شرکت‌های چینی، از وزارت بازرگانی آمریکا مجوز بگیرند. به‌علاوه، در این قوانین شرکت‌های بین‌المللی هم از فروش تراشه‌هایی که حاوی فناوری‌های آمریکایی هستند، به شرکت‌های چینی منع شده‌اند.

این تصمیم در شرایطی گرفته می‌شود که ایالات متحده ماه‌هاست سرمایه‌گذاری سنگین در بخش تولید نیمه‌رساناها را آغاز کرده است. «جو بایدن» در ماه اوت لایحه 280 میلیارد دلاری CHIPS and Science را امضا کرد که در آن قرار است 52 میلیارد دلار به شرکت‌های سازنده تراشه در آمریکا یارانه داده شود. این تصمیم نتیجه ماه‌ها گفتگو میان دولت بایدن و رهبران کنگره از جمله سناتور «چاک شومر» بود تا راهی برای نگه داشتن ایالات متحده در فضای رقابت در صنعت فناوری پیدا کنند.

تراشه

آمریکا فروش تراشه به چین را محدود می‌کند

تراشه‌های نیمه‌رسانا در محصولات مختلفی از کارت‌های گرافیک گرفته تا خودروهای برقی، هوش مصنوعی و تجهیزات نظامی استفاده می‌شوند. دولت آمریکا با این قانون می‌خواهد جلوی پیشرفت سریع ارتش چین را بگیرد و دسترسی آن‌ها به فناوری‌های جدید را قطع کند.

تراشه‌سازان آمریکایی در هفته‌های اخیر در سرمایه‌گذاری‌های چند میلیارد دلاری در ایالت‌های اوهایو و ایداهو خبر داده‌اند. جو بایدن در ماه سپتامبر به اوهایو رفت تا احداث کارخانه جدید 20 میلیارد دلاری اینتل در این ایالت را جشن بگیرد. در آن مراسم بایدن اعلام کرد که لایحه CHIPS سرمایه‌گذاری کم‌نظیری برای خود آمریکا بوده است. او گفت تراشه‌ها باید در خاک این کشور ساخته شوند تا هزینه‌ها کاهش پیدا کرده و مشاغل جدیدی به وجود بیایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی